WAZNE!!! Narzedzia Windowsa do naprawy systemu

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2095
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

WAZNE!!! Narzedzia Windowsa do naprawy systemu

Post autor: kreatora » poniedziałek 28 cze 2021, 11:44

Po roku uzywania naszego Windowsa zawiera on juz mnóstwo błedów i zauwazamy ze system wolniej sie otwiera, moze też z opźnieniem wykonywać nasze polecenia, a co gorsze moze w skrajnych wypadkach zawiesić sie na aktualizacji lub jej nie wykonać. W niektorych wypadkach nawet nasza gra sie nie wlaczy.
Naprawa systemu jest naprawdę bardzo prosta i wymaga od nas umiejetności klikania oraz przeklejania. No to chyba kazdy umie!

Nim sie do tyego zabierzemy przygotowujemy sobie karteczke na pulpicie na której przeklejamy z tego postu trzy ponizej wymienione terminy

sfc /scannow

i ponizej

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

i jescze jeden termin - przy bledzie 0x800000003

chkdsk /f /r

TAK ma to dokladnie wygładać! Wszystkie pauzy znaki jak powyzej !
Ta karteczka jest wazne bo te terminy muszą wygladać dokładnie tak jak są tutaj napisane.
Nim zaczniemy naprawiać nasz komputer otwieramy te karteczke i wykonujemy akcje kopiuj na perwszym terminie

1. Najpierw opiszę jak uruchomić skan systemu ktory naprawi i uzupelni zepsute lub brakujace pliki. Czyli "sfc/scan" To dziala na kazdym systemie Windows i na Win 7 i na Win 10
(termin scf /scannow juz skopiowany wisi nam na myszce )

Wciśniskamy jednocześnie klawisz ze znaczkiem Windowsa oraz klawisz R. W dolnym lewym rogu ekranu wyświetli się niewielkie okienko . Wpisujemy w to okienko komendę cmd (takie trzy literki to chyba kazdy umie wpisać)
Teraz wciskamy kewą rączką klawisze Crtl Shift a potem klikamy prawą rączką Enter . Po chwili (prosze siie nie przerazić :) ) pojawi się czarne okno Wiersza Polecenia
W tym momencie przewaznie kazdy slabo znajacy sie na komputerach osobnik wpada w poploch XD
A my nic - pelny spokój - klikamy prawym myszy na ten grózny czarny ekranik tam na dole gdzie nam miga bialy paseczek i robimy WKLEJ
Teraz jest zalecana cierpliwość. My czekamy a komputer odwala cała robotę
Mozemy ogladać sobie w tym czarnym okienku ile procent systemu juz scan zrobil
Ok Scan sie konczy i grzecznie melduje ile plikow nam naprawił i uzupelniel oraz gdzie zapisal te info, co juz nas zupelnie nie inetersuje bo przeciez nie bedziemy tego szukac we flakach komputera.
I tyle mozna tylko zrobic na Win 7.

2. Za to na Win 10 mamy drugie uzyteczne narzedzie oprocz tego opisanego wyzej czyli DISM
Czyli kopiujemy sobie ty razem ten drugi termin z karteczki . Znow otwieramy sobie okienko klawiszem ze znaczkiem Windowsa oraz R i wpisujemy cmd
Znow wciskamy Ctrl i Shift i klikamy Enter
Tym razem czarne okienko juz nas chyba nie przerazi :) Wklejamy w nie to co skopiowalismy z karteczki i spokojnie czekamy na wiadomosc od komputera ze odwalil cała robote i nasz komputer jest zdrow jak rybka.

3. Czasem wyskakuje nam blad ox800000003
Aby sprobować go naprawic nalezy sprawdzić byc moze uszkodzony zapis na dysku twardym
Kopiujemy chkdsk /f /r
Znow wciskamy klawisz ze znaczkiem Windowsa oraz klawisz R wpisujemy cmd i znowu naciskanmy klawisze Crtl Shift oraz Enter. Wklejamy to co przed chwila wkopiowalismy w czarny ekranik i czekamy az komputer sprawdzi dysk
W wypadku tegoi błedu wykonujemy wszystkie trzy wymienione powyzej naprawy systemu zaczynając jednak od sprawdzenia dysku a dopiero potem robimy sdc scan i DISM
Wecej o tym błedzie
https://errortools.com/windows/how-to-f ... indows-10/
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”