TS3 NRAAS Debug enabler

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

TS3 NRAAS Debug enabler

Post autor: Alibali » czwartek 09 mar 2023, 00:38

Jest to modyfikacja, która jest tak rozbudowana, że powstała specjalna strona poświęcona TYLKO tej modyfikacji.
Jej poprzedniczką dla dwójki było narzędzie o nazwie Insimenator, a następcą - do czwórki - jest Master controller opracowany przez Deaderpoola,


NRAAS składa się z modułu głównego - NRAAS Master Controller, a do niego instaluje się podmoduły odpowiadające za błędy gry i dodatkowe opcje rozgrywki. Za pomocą tego moda można zrobić z grą naprawdę ...wszystko!


Ponieważ zaistniała nagła potrzeba odzyskania ikonek rodziny w interfejsie gry - zaczynam od omówienia modułu Debug enabler


Luźna uwaga: Gdy jestem na jakiejś stronie klikam prawym przyciskiem myszy i wybieram polecenie - tłumacz na j.polski - jednak ma stronie NRAAS-a trzeba też doskonale orientować się czego potrzebujemy, bo inaczej nawet przetłumaczone nazwy niczego nie podpowiadają ani nie ułatwiają poruszania się w gąszczu informacji.


Tak jak powiedziałam - żeby działały podmoduły - musimy pobrać, rozpakować i zainstalować moduł główny - Master controller. Bez niego modyfikacja nie zadziała!


Pobieramy moda stąd w takiej wersji, w jakiej mamy grę po ostatniej aktualizacji. Obecnie najczęściej dysponujemy cyfrową wersją gry, a ona z automatu zaktualizowana jest do wersji 1.69, więc taką wersję Master controllera musimy pobrać. Do łatki 1,69 potrzebujemy wersję podaną na samej górze - na zielonym paseczku, lub podaną niżej do pobrania o nazwie wersja 1.34 (kompatybilna z łatką 1.69)


https://www.nraas.net/community/MasterController


Wchodzimy też do zakładki strojenie (tuning) i pobieramy Master controller popup menu style . Plik ten pozwala na wyświetlanie listy poleceń w tradycyjnym menu kołowym.
Nie pobieramy pliku tuning,zip bo on jest tylko dla tych graczy moderów, którzy chcieliby coś w tej modyfikacji zmienić.


Tworzymy sobie folder o nazwie NRAAS (najlepiej na pulpicie), a w nim podfolder o nazwie Master controller i do niego wkładamy pobrane przed chwilą i rozpakowane oba pliki.

Teraz tworzymy w folderze NRAAS kolejny podfolder o nazwie Cheats - i pobieramy do niego moduł Master controller cheats

stąd

https://www.nraas.net/community/MasterController-Cheats



Tworzymy w folderze NRAAS kolejny podfolder o nazwie Debug enabler i pobieramy do niego (i rozpakowujemy rzecz jasna) moduł o nazwie Debug enabler,
oraz z linku podanego niżej na tamtej stronie - Debug enabler popup menu style (koniecznie)

https://www.nraas.net/community/DebugEnabler


I teraz dochodzimy do problemu odzyskania tzw niewidzialnych simów lub braku ikonek.

Zanim cokolwiek zaczniemy odzyskiwać - najpierw należy skopiować cały folder TS3 jeśli mamy wystarczająco miejsca na dysku.

Przenosimy folder NRAAS z pulpitu z wszystkim co ma w środku - do folderu Mods/Packages - opcją kopiuj i wklej. Gdy upewnimy się, że prawidłowo utworzyliśmy folder Mods i widzimy, że NRAAS w grze się wyświetla - możemy ten folder z pulpitu usunąć.

- UWAGA - W folderze Mods musi znajdować się też plik resource.cfg, który - jeśli jeszcze nie masz - pobierzesz stąd - tam jest link do pobrania w części blunote checklist ( w której dokładnie opisane jest krok po kroku tworzenie folderu Mods.

Folder Mods nie znajduje się w folderze TS3 od początku - musimy go sobie sami stworzyć.

Krótko mówiąc - tworzymy sami folder Mods i wklejamy go do folderu TS3 w lokalizacji Dokumenty

Do folderu Mods wkładamy plik resource.cfg oraz tworzymy dwa dodatkowe podfoldery - jeden o nazwie Packages a drugi o nazwie Overrides.

Do podfolderu o nazwie Packages wkładamy wszelkie modyfikacje, w tym ów właśnie stworzony folder NRAAS. Każdy moduł musi mieć osobny podfolder, bo w wypadku folderu Mods ważne jest by nie wkładać folderów jeden w drugi - zbyt głęboko, bo gra odczytuje pliki zawarte w podfolderach tylko do pewnego poziomu.
Prawidłowa ścieżka dostępu do folderu NRAAS będzie wyglądała następująco

C:/Dokumenty/EA/TS3/Mods/Packages/NRAAS

Do overrides nie wkładamy nic, chyba, że twórca modyfikacji wyraźnie zaznaczy, że tam należy ją włożyć.

Tutaj jest to dokładnie opisane, oraz jest tam link do pobrania pliku resource.cfg. Po pobraniu należy go rozpakować.

https://www.nraas.net/community/How-To-Install

Teraz najważniejsze:

Uruchamiamy grę i wczytujemy zapis, w którym utraciliśmy swoich simów

Mimo, że zaznaczamy jakiegoś sima - nie widzimy jego ikonki. Ten błąd wiąże się też często z innym błędem - nie mamy ani ikonek ani simów - wczytuje się nam pusta parcela, choć w trybie życia.


W pierwszym przypadku klikamy na ziemię i z menu, które się nam pokaże wybieramy zakładkę NRAAS

1.jpg



Następnie wybieramy Debugowanie

2.jpg



Następnie wybieramy opcje

3.jpg



w opcjach klikamy na więcej i znów więcej

4.jpg


aż pokaże się taki komunikat ( niestety nie wszystkie polecenia zostały przetłumaczone) - generate household thumbnail oznacza utwórz ikonki gospodarstwa domowego ( w domyśle członków gosp. domowego)


6.jpg



W drugim przypadku - gdyby Simowie kiedyś znikli, i wczytała się tylko pusta parcela (ale w trybie życia a nie edycji), to klikamy nadal w podany sposób, ale aż do momentu aż zobaczymy taki komunikat


5.jpg

Uwaga - z modułem NRAAS postępujemy bardzo ostrożnie, bo korzystanie z niego to jak stąpanie po cienkim lodzie - możemy nieodwracalnie uszkodzić pliki zapisu jak żadnym innym modem!
Więc dlatego należy skopiować sobie najlepiej cały folder TS3 z lokalizacji Dokumenty/EA/Ts3 i gdyby coś poszło nie tak - usuwamy zepsuty folder TS3 i wklejamy kopię tego, który mamy już wcześniej skopiowany. Nie oryginalny, tylko nadal kopię - bo nie wiadomo, za którym podejściem uda się rozwiązać problem.
Ostatnio zmieniony piątek 10 mar 2023, 09:36 przez Alibali, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 09 mar 2023, 17:31

Uwaga i prośba - proszę nie dodawać tu postów (oprócz tych dotyczących tego konkretnego modułu), aby poradnik był "jednostronicowy", jasny i przejrzysty.

Jest tak dużo materiału, że wszelkie dodatkowe posty niepotrzebnie wprowadzą zamieszanie.

Wszelkie pytania i problemy proszę zgłaszać w dziale problemy z grą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”