Strona 1 z 1

Jak szybko zbudować eko-utopię (zorze polarne, idealne niebo, soczysta zieleń...) i... dystopię.

: poniedziałek 17 sty 2022, 00:54
autor: SimDels
Dodatek eko wprowadził zmiany środowiskowe czyli tzw zielony ślad ekologiczny. Co zrobić by szybko cieszyć się w grze efektami idealnego środowiska w wielu otoczeniach bez ustawiania tablic do głosowania i zabawy w głosowanie?
To proste ale nie każdy o tym wie (sam przetestowałem to niedawno) więc taka podpowiedź może się przydać;

Początkowo przetestowałem budowanie z najmniej ekologicznych materiałów (tekstury) oraz elementów (kominki i nie ekologiczne blachy dachowe). Na efekt trzeba było poczekać ok 2-3 simowe dni ale było warto; niebo w Oazie zrobiło się dziwnie zamglone a potem żółte. Na mapie dzielnica zapaliła się na żółto jako zanieczyszczona i słońce na tym zapisie gry pozostaje w Oazie wiecznie zamglone. To prawdziwe tło dla zabawy w dystopię dlatego byłem ciekaw czy to zadziała w druga stronę. Szybko okazało się, że jest to równie proste a nawet dzieje się jakby szybciej w praktyce. Wystarczy użyć dość tęgo tekstur z zielonym śladem i obiektów bez przyłącza. Nie wiem jaka jest minimalna ilość wyposażenia wpływającego na środowisko ale odniosłem wrażenie, że małe domki tak zrobione działałyby tak samo jak wysokie budynki mieszcące więćej telstur eko tyle że ich działanie będzie wolniejsze, może zajmie simowy tydzień zamiast ok 48 godzin.

Zabawa w ekologiczne budowanie pozwoli na ciekawy rodzaj zabawy urozmaicenie w grze i przede wszystkim efektowny klimat w otoczeniach czyli zorze (nawet w upalnej Oazie one występują tam gdzie ustawimy parcele o zielonym śladzie) no i naturalnie piękne gwieździste niebo, być może bardziej soczysta zieleń i drobne zmiany tła.
Ekologiczną utopię przetestowałem m.in na przykładzie Forgotten Hollow; w efekcie po ustawieniu hurtowo zielonej parceli na kilku dostępnych miejscach niebo zrobiło sie czystsze, mgła jest dużo mniejsza momentami zupełnie zanika a zorza pojawia sie każdej nocy jeśli nie ma na niebie chmur. Początkowo po nastaniu ery eko, w "Wampirowie" miałem wielodniowy deszcz więc ustawiłem sobie maszyne do przerabiania pogody (z dodatku z porami roku) i sim zmienił sobie pogode tak by szybciej zobaczyć pierwszą zorzę (więc ta maszyna też przyda się na przynajmniej jednej parceli w danej dzielni).

Ps: tak mi teraz przyszło do głowy, że może fajne będzie jakieś wyzwanie eko czyli wspólna zabawa w budowanie takich parceli które szybko zmieniłyby otoczenie w "eko-utopię" ?
Oczywiście niezbędny do tego celu jest dodatek eko o którym więcej przeczytacie Tu

Póki co kilka wskazówek w formie obrazków dla zapalonych budowniczych :)

Re: Jak szybko zbudować eko-utopię (zorze polarne, idealne niebo, soczysta zieleń...) i... dystopię.

: piątek 21 sty 2022, 10:40
autor: Katel
Delsiku, fantastyczny pomysł na budowlane wyzwanie i u siebie na pewno je wypróbuję. Myślę, że w Wampirkowie, bo ogólnie bardzo rzadko zaglądam do tamtego otoczenia a podajesz świetnyt sposób jak je trochę odponurzyć i uatrakcyjninić. Jeśli zbierze się ekipa do zabawy to chętnie dołączę, a na razie podziałam solo w swoich zapisach :).

Re: Jak szybko zbudować eko-utopię (zorze polarne, idealne niebo, soczysta zieleń...) i... dystopię.

: piątek 21 sty 2022, 23:02
autor: kreatora
Swietnie Misiu ale nie kazdemu sie chce zabudowywać wszystkie dzialki w danym otoczeniu :)
Podam krótki przepis na ślad ekologiczny bez przebudowywania calego swiata
1, Znajdujemy otoczenie ktore ma najlepiej tylko trzy parcele (lub wyjatkowo cztery - takie otoczenie jest tylko jest jedno - w dodatku wiejskim z dzialką specjalną las.)

2. Wybieramy parcele na ktorej postawimy dom a dwie pozostale wyburzamy do zera.

3. jedna z wyburzonych parcel przeznaczamy na centrum socjalne - musimy miec w bibliotece takowe juz zrobione dla siebie najlepiej w wersji 30x40 - opcja wersja twórcza te od startu bedzie miec zielony ślad ekologiczny. Niestety w w otocznieniu wiejskim wtedy dla siebie zostaje nam tylko albo chatka Kordelii albo ta druga mniejsza pusta dzialka (mieszkancow wywalamy z niej oczywiscie )
Dlatego najlepsze otoczenie na slad ekologiczny to trzy dzialki w Sulani w okolicy wulkanu - tam jest jedna 30x40 na wyspie, druga gigant 50x50 Wrak Admirala - idealna pod centrum socjalne i ostatnia mala pod wukanem -Jeden bol ze ta dzialka 30x40 na wyspie bardzo droga bo 7 tysiecy simelonow ale czesto tam stawiam starter bo to takiee dodatkowe wyzwanie "malo kasy"

5 Drugiej wyburzonej mieszkalnej nie tykamy i zostawiamy taka jaka jest - pusta - bo nawet park przez nas stworzony bedzie mial klopot z zielonym śladem ekologidznym gdy wyburzona parcela na nic nie wplywa

6. Stawiamy własny starter z uzyciem materialow z dodatku eko - nie zapominając o dachowkach "prądotwórczych" i najlepiej wykorzystując obiekty ktore beda nam działac bez przyłacza - niestety w starterze za duzo takich nie bedziemy mieć bo drogie, ale pare sie znajdzie. Dajemy natychmiasy chacie cechy -" naturalne źródło" i "geotermczna"

7. Natychmiast tez wyruszamy simem do centrum spolecznego - tam bedzie paru simow wiec od reki zbierzemy tyle punkow do glosowania ile potrzeba -jest tam tez tablica do głosowania na ktorej glosuemy na plan Samowystarczalność oraz na Centrum Tworcze - dlatego najlepiej miec od razu postawione Centrum Spoleczne w wersji Twórcza plus Zielony ogrod - wszystko w jednym

8. Teraz wybieramy sie na targ do kramow wiejskich gdzie zakupimy sadzonki warzyw i owoce do posadzenia bo trzeba zasadzić ogród - podstawowe stałe ródlo kasy w pierwszym tygodniu - nigdy nie kupujemy nasion w torebkach bo za drogie!
Jednak jesli gramy w Sulani to mamy bardzo malo kasy na starcie ale od razu ,mozemy sie zatrudnic jako ekolog (pracujacy w domu) co nas poratuje finansowo. Obiekty typu komputer i szachy potrzebne do tej kariery stawiamy na razie w naszym Centrum twórczym. W ten sposób uciułamy na te sadzonki do ogrodu. W Sulani tez mozemy w Centrum Tworczym postawic lunete i sciane wspinaczową ewentualnie oraz łatwo poznac wszystkie potrawy egzotyczne wymieniajac budki z zarciem z dodatku Miejskie zycie. Po poznaniu jadlospisu z jednej wywalamy ją w trybie budowy i stawiamy kolejną.

9. Po nastepnym glosowaniu na plan "Zielone ogrodnictwo", zakupie ula i po wizycie inspektorów mamy ślad ekologiczny jak w banku dla calego otoczenia - musimy tylko pamietac o jednym warunku - wydatki na prad i wodę nie powinny byc na minusie Musimy produkowac tyle pradu i wody aby rachunki za nie byly co najmniej na plus jeden, Czyli jak najszybciej udoskonalamy nasze urzadzenia elekryczne jako energoszczedne, a wode w hydraulce uzdatniamy ( zapomnialam nazwy tego ulepszenia XD) inaczej ten slad ekologiczny bedzie pojawial sie i znów znikał w cholere.

Inna sprawa ze zorzę polarną w Sulani mogł sobie Maxis darować...

Re: Jak szybko zbudować eko-utopię (zorze polarne, idealne niebo, soczysta zieleń...) i... dystopię.

: sobota 22 sty 2022, 14:58
autor: SimDels
Tez fajny sposób ,bardziej rozgrywkowy ale w sumie wydaje się prosty. Fajny pomysł także z samym ustawianiem tego co drogie lub nie całkiem eko na parceli społecznej. Właśnie kombinuje nad eko-starterem tak by ułatwić stworzenie wersji ekoutopii bez dużej kasy mając simów na parcelach ale dylematem jest choćby tv (zlew,kibelek,kuchenka jest bez problemu ale tv się nie przeskoczy) i chyba juz wiem dlaczego starter tak wolno podnosi mi ślad eko, może większa ilość paneli słonecznych załatwiłaby sprawę ale drogie to a fajnie jest kiedy starter tez ma jakiś urok i trochę "działających" roślin, no właśnie; wie ktoś może czy przypadkiem rośliny posadzone w donicach czy na plu (można je wydobyć z debuga jeśli nie chcemy czekać) dają jakiś ślad eko mimo braku podpisu (w opisach w debugu) ? Bo jeśli by to działało to nawet jakimś pomysłem byłaby masowa zabawa w ogrodnictwo tańszym kosztem niż sadzenie typowych roślin-objektów które swoje jednak kosztują.

Re: Jak szybko zbudować eko-utopię (zorze polarne, idealne niebo, soczysta zieleń...) i... dystopię.

: niedziela 23 sty 2022, 03:23
autor: kreatora
@SimDels
Rosliny uprawne z debug daruj sobie, bo nawet jeśli daja jakis ślad ekologiczny w co jednak watpię, to one są zbugowane. Nigdy w życiu nic na nich nie zbierzesz bo nie owocują. Zresztą nawet te z debug kosztują prawie wszystkie. Jedynym rozwiazaniem dla ciebie jest pogranie ( haha no niestety) i zasadzienie roslinek kupionych w kramie i poczekanie az wyrosną) . Ewentualnie sciagniecie jednej mojej chaty- startera z Galerii - przesadzenie wszystkiego co tam rosnie w ogrodzie do skrzynek postawionych na plaskim tarasie - zapisanie tego tarasu do biblioteki jako pokój - ściągniecie tego "pokoju ' na parcele i przesadzenie roślin albo bezposrednio do ziemi albo na te "dzialki ogrodowe' po 10 simelonów z dodatku wiejskiego, Jeden ból ze u mnie tylko roślinki z bazy game.
Dodatkowo one od startu nie dadzą ci tego sladu musi być ul - ten daje mocny ślad ekologiczny - albo hodowla robali postawiona, ta jest tańsza od ula. Cenowo w starterze powinieneś wyrobic. Okna, drzwi prawie za darmo masz. Meble masz z debug eko ( te robione w fabrykatorze) - taniutkie. TV tak samo - 50 simelonów, stoł do salonu kwadratowy - 50 simelonów, biblioteczka z wiejskiego dodaktu - te ksiazki do postawienia na stole 25 simelonów, kuchenke i lodówke weźmiesz z dodatku wiejskiego i spokojnie sie wyrobisz z kasą. Ewentualnie nie dasz wanny tylko prysznic najtanszy - ten na sciane bez kabiny, U mnie starter z tych dodatków (dla siebie) jest za 14 tysiecy góra gdy sim ma 20 tysiecy na zakup działki plus chaty.