Paralives - bieżące informacje i ciekawostki dotyczące gry

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4350
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Re: Paralives - bieżące informacje i ciekawostki dotyczące gry

Post autor: Alibali » sobota 07 cze 2025, 14:09

Na patreonie można poczytać m innymi o inspiracjach i wyglądzie miasteczka


Obrazek



Inspiracje do zabudowy


Obrazek


Zauważyłm nazwę ludków wymienioną na patreonie


Ludki to nie Parafolki tylko PARASOWIE...
Jak wam się podoba ta nazwa?

Mi kojarzy się natychmiast z pariasami - najuboższą kastą indyjską skupiającą margines społeczeństwa, ludzi wkluczonych ... Bardzo nietrafiona nazwa... :( Bardzo!



https://www.patreon.com/posts/designing-town-121188950
Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3684
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: Miasto kamienic
Origin ID: Dels

Post autor: SimDels » poniedziałek 09 cze 2025, 21:32

Całkiem nowe ujęcia świata! :) Coraz bardziej mi się to podoba, zobaczcie :79-face-cowboy-hat:
Sporo tu ciekawych informacji min data premiery (Delsu zaciera łapki na tryb budowania ;) )

Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3684
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: Miasto kamienic
Origin ID: Dels

Post autor: SimDels » poniedziałek 09 cze 2025, 21:48

A tu sam trailer gry we wczesnym dostepie od twóców:

Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4350
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 09 cze 2025, 23:12

Rany, Miszka - jaki świat jest cudny! Piękna roślinność, śliczne drzewa, krzewy, kwiaty, kwiaty domowe - bardzo realistycznie przedstawione w sklepie i w domu (monstera i skrzydłokwiat cudne!) I ile różnych rupieci kuchennych i domowych - tzw cluttersów. Nawet czajnik na kuchence jest! W łazience zaś pralka (a nie w kolejnym dodatku!) Pewnie i odkurzacz jest gdzieś schowany :) Ale za tym to już tęsknić nie będę - wystarczająco mi ten system kurzu nerwów napsuł!

Świat chyba nie będzie duży, ale nic to. Zauważyłam tory - może jako dekoracja, a może ... Może w kolejnej aktualce dojdzie dworzec i wsiadanie do pociągu. Ale gdzie nim pojechać? Na sąsiednią parcelę? Wczytywania parcel chyba nie będzie skoro to otwarty świat! Zachwyciło mnie tyle rzeczy (oprócz ludków i ich ubrań!), że trudno się skupić! Słodkie maluszki, realistyczna różnica wieku, suwak wzrostu (wreszcie doczekałam się), I te zróżnicowane siadanie na kanapie - jeden Paraludek siedzi na bocznej ściance kanapy, drugi z nogami podwiniętymi, trzeci podparł ręką brodę... Dziadzio na fotelu w skupieniu, dziewczynka na kanapie z nogami na oparciu.... No, cudnie! Nawet chyba już narzekać na te Paraludki przestanę :)

Dobrze aby podali wymagania komputera dla tej gry. Może uskładam choć na nowy procesor do grudnia :P To z myślą o tej ilości obiektów w samej podstawce gry! Bo aż trudno uwierzyć, że tyle kontentu dostaniemy!
Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4350
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 18 lip 2025, 15:13

Co nowego w Paralives?


Możemy przyjrzeć się bliżej maluchom:


Niemowlęta - trochę kiepsko wyglądają :(





i toddlersy

Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
Katel
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 155
Rejestracja: czwartek 07 cze 2018, 07:24
Lokalizacja: Podkarpacie
Origin ID: Katel

Post autor: Katel » sobota 02 sie 2025, 09:49

Ogólnie grafika w grze jest ładna, ale ludki... no cóż, miłosiernie zamilczmy :62-grimacing-face:
Nie mniej mam wielką ochotę żeby wypróbować tę konkurencję i pewnie wypróbuję. Tym bardziej, że ja głownie buduję, maluję i ustawiam graty, więc zbyt wiele tych ludków oglądać nie muszę :05-smiling-face-open-mouth:
W przerwach między budową a budową bawię się tak: https://www.wattpad.com/user/Kami-Kate

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 485
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » sobota 13 wrz 2025, 18:02

Zespół Paralives udostępnił filmik, w którym pokazuje, jak wyglądają nowe animacje parafolków związane m.in. ze słuchaniem i udzielaniem rad.
Trzeba przyznać, że dotychczas pokazane animacje (poprzednio i teraz) są naprawdę świetne. Och, gdyby tylko te ludziki nie były takie "papierowe".



Awatar użytkownika
SimsoweAnime
Felietonista
Posty: 241
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 21:00
Origin ID: SimsoweAnime

Post autor: SimsoweAnime » niedziela 14 wrz 2025, 10:11

Te ludziki mnie trochę przerażają ale może jeszcze do premiery coś poprawią. Jakoś nie mogę się do nich przekonać choć mebelki i animacje super!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4350
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 14 wrz 2025, 15:58

No właśnie Animko, problem z Paralives jest jedyny, ale spory - te ciemne krechy obwodzące każdą postać. Nie sądzę, żeby coś jeszcze poprawili, bo ludki i tak już przeszly ogromną metamorfozę. Nie wiem, czy to był zabieg specjalny, by przedstawić ludki w tak "gorszącym oczy" wydaniu - że jak już coś poprawili, nawet niewiele, to gracze i tak przyjęli to z ulgą. Popatrz na pierwsze zajawki pokazujące Parafolki. Te ludki były wtedy straszne! Teraz wyglądajądużo lepiej.

Wszystko jednak osładzają możliwości budowlane, a i same animacje i interakcje wyglądają zachęcająco.

Nazwa dla mnie - (Polki, której ojciec przeżył na swojej skórze wojnę) - słowo folk też jest nie do przełknięcia, bo zawsze będzie mi się kojarzyło z niemieckim volksdeutche - czlowiekiem zgermanizowanym - pogardliwa nazwa ludności zamieszkujaćej tereny podległe Niemcom jeszcze sprzed wojny, lub (najbardziej chyba) - dotycząca tych, którzy podpisali dokumenty germanizujące ich. Z ałego serca wolałabym inną nazwę. Spolszczona - Paraludki też mi się podoba. I jeśli przy Parafolkach zostaną - to tylko tego określenia -Paraludki - będę używać.

Nie ukrywam bowiem, że bardzo liczę na tę symulację. Nawet już przebolałam ich wygląd - wobec tego, co wyprawia EA - zakup tej gry to będzie wielki sprzeciw wobec ich polityki.
Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 485
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » wtorek 16 wrz 2025, 19:36

Na YouTube znalazłam ciekawy film dot. Paralives opowiadający o rozwoju tej gry od 2019 r. do 2025. Głównie dotyczy on ewolucji parafolków. Jak pisze twórca tej analizy:
"Od prototypu gęsi w 2019 roku do premiery w ramach wczesnego dostępu w 2025 roku, Parafolk przeszli długą drogę. Ten film przedstawia chronologię rozwoju wizualnego Paralives — od szkiców koncepcyjnych i różowych plamek suwaków po ekspresyjne, konfigurowalne postacie z osobowością, różnorodnością, a nawet własnym językiem mówionym: Parli."
Dla wyjaśnienia - nazwę parafolki dla ludzików gry Paralives wybrali przyszli gracze w specjalnym głosowaniu ogłoszonym przez Zespół.

Tak na marginesie, to nie wiedziałam, że twórcą gry o złośliwej gęsi "Untitled Goose Game" jest Alex Mase. Jest to humorystyczna gra typu sandbox-skradanka, w której wcielamy się w irytującą gęś mającą za zadanie zrujnować spokojny dzień mieszkańcom niewielkiej wioski, kradnąc przedmioty, siejąc zamęt i doprowadzając ludzi do szewskiej pasji.

Powracając jednak do tematu ewolucji paraludków. Film jest dosyć długi, bo trwa 45 minut, jednak zawiera sporo informacji o grze (m.in. dlaczego ludziki otoczone są ciemnym konturem) i ogląda się go z przyjemnością. Jak zwykle trzeba włączyć napisy w jęz. polskim:


Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4350
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 27 wrz 2025, 19:34

Kilka filmików dwa nowsze i jeden starszy. W tym pierwszym pada ważna informacja - premiera już za 3 mies. Filmik był nakręcony 2 tyg temu, więc łatwo policzyć, że wspomniana premiera już za 10 tygodni!










Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 485
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » czwartek 09 paź 2025, 21:54

Zespół Alexa Masse udostępnił nowy film z Paralives. Tym razem dot. to dekorowania pokoi (sypialni, garderoby). Proszę zauważyć, że nic nas nie ogranicza - żadnych siatek, żadnych slotów itp.:

Awatar użytkownika
SimsoweAnime
Felietonista
Posty: 241
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 21:00
Origin ID: SimsoweAnime

Post autor: SimsoweAnime » wtorek 14 paź 2025, 20:09

Woow, wygląda to super :cat_happy: Grafika, kolory.. Nie mogę się doczekać aż gra w końcu się pojawi!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 485
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » sobota 15 lis 2025, 18:40

Być może niektórzy z Was już wiedzą o przesunięciu daty premiery wczesnego dostępu gry Paralives.
Otóż jak wynika ze strony Steam, jak również wpisu zespołu tworzącego grę - data udostępnienia Paralives została przesunięta aż o pół roku. Zostanie bowiem udostępniona (prawdopodobnie) 25 maja 2026 roku.
Alex Masse na X (dawniej Twitter) napisał następujące wyjaśnienie (przetłumaczono za pomocą translatora Google):

"Cześć, tu Alex.
Niestety, musieliśmy podjąć trudną decyzję o opóźnieniu premiery. Bardzo nam przykro z powodu ogłoszenia w ostatniej chwili. Po głębokim namyśle uznaliśmy, że to najlepsze rozwiązanie dla gry i społeczności. W tym roku przeprowadziliśmy wiele testów z przyjaciółmi i fanami i byliśmy pewni, że uda nam się wystarczająco ulepszyć grę przed grudniem. W okresie poprzedzającym premierę w ramach wczesnego dostępu rozszerzyliśmy nasze testy o bardziej zróżnicowaną bazę graczy, a najnowsze opinie, które otrzymaliśmy, uświadomiły nam, że gra nie spełnia standardów, jakie chcieliśmy, aby osiągnęła w dniu premiery. Gracze doceniają elastyczność i możliwości personalizacji Paramakera i trybu budowy. Jednak nadal występują poważne błędy w trybie na żywo i brak aktywności w mieście, które psują przyjemność z gry, i uważamy, że konieczne jest popracowanie nad nimi przed udostępnieniem produktu społeczności.
Rozpocząłem ten projekt, mając nadzieję, że będzie to świeże i niezależne podejście do gatunku symulacji życia w domku dla lalek, którego nie podjęło się wielu twórców gier. Przypisuję to częściowo temu, że projekt taki jak Paralives to kolosalne zadanie. Symulatory życia to tak naprawdę 3 gry w jednej: zaawansowany i elastyczny tryb budowania, w pełni konfigurowalny kreator postaci oraz złożony tryb symulacji życia. Przez ostatnie 6 lat rozwoju, zaczynając od 2-3 deweloperów w pierwszych latach, aż do wzrostu do średniej wielkości zespołu zaledwie 10 osób, musieliśmy naprzemiennie pracować nad tymi 3 częściami gry. Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, co stworzyliśmy, ale teraz potrzebujemy tylko trochę więcej czasu na dopracowanie symulacyjnej części gry. Dzięki temu Paralives zaoferuje świetne wrażenia po premierze, zachęcając graczy do powrotu po każdą ekscytującą darmową aktualizację i rozszerzenie, które później wydamy.

Nowa data premiery w ramach wczesnego dostępu to 25 maja 2026 roku. Zaktualizowaliśmy nasz szczegółowy plan działania ( paralives.com/roadmap ) o elementy, które będziemy udoskonalać w nadchodzących miesiącach, koncentrując się na naprawie istotnych problemów i poprawie wrażeń użytkownika. Dzięki temu więcej graczy będzie zadowolonych ze stanu gry w dniu premiery, porównując ją z innymi świetnymi grami symulacyjnymi, które rozbudziły w nich miłość do tego gatunku.

We wtorek, 25 listopada, w południe czasu wschodnioamerykańskiego (EDT), na naszym kanale YouTube odbędzie się 45-minutowa, nieprzerwana transmisja z rozgrywki na żywo, aby zaprezentować aktualny stan gry, różne funkcje rozgrywki i wyjaśnić, co ulepszymy przed premierą. Planujemy na bieżąco informować Was o postępach za pomocą transmisji i filmów przed premierą. Jesteśmy w pełni zaangażowani w tworzenie wysokiej jakości i innowacyjnej gry przy wsparciu społeczności oraz w jej udoskonalanie przez kolejne lata po premierze. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za Wasze nieustające wsparcie, które jest niezwykle ważne dla naszego małego zespołu pasjonatów!

Alex i zespół Paralives."

Tu jest link do strony Paralives, na której podano mapę drogową czyli plan działania dot. rozwoju gry
https://paralives.notion.site/f138c4f6c ... c74dead4af

Nie wszystkie obrazki są ujawnione, gdyż dostęp do nich maja tylko patroni .

Zobaczymy, czy Paralives w końcu ujrzy światło dzienne, czy też jak Life by You zostanie anulowane :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne symulatory życia”