Life by You - nowy symulator życia od Paradox Interactive

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Re: Life by You - nowy symulator życia od Paradox Interactive

Post autor: Alibali » środa 14 cze 2023, 08:05

Tak wygląda trailer Life by you - można składać zamówienia na tzw wczesny dostęp.
Nie wiem dokładnie co to oznacza, Mam wrażenie, że ten wczesny dostęp to jeszcze niecałkowicie kompletna gra, i tańsza przez to, ale jeśli ktoś wie dokładnie, to niech mnie sprostuje.



Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 14 cze 2023, 08:14

W piątek o godz 18 zacznie się czat na żywo z twórcami gry, i z tego, co zrozumiałam - pokażą coś więcej na temat kreatora twarzy.




Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3363
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 14 cze 2023, 11:42

Tak, wczesny dostęp czyli gra jeszcze testowana przez graczy również by ulepszyć rzecz po zgłoszeniach o bugach i brakach ,których nie zauważono i pewnie po to by jak najszybciej ruszyć z projektem. Może to także jakaś okazja do sprawdzenia czy uciągnie to dotychczasowy sprzęt (Agu podała wymagania gry na 1 stronie tematu u mnie będzie problem z pamięcią ram napewno) .Świetnie, że Life By You nabiera tempa i niebawem znów przekaz z gry :) Ciekawe czy na starcie będzie możliwość edycji otoczenia bo jednoznacznej odpowiedzi jakoś nie wyczaiłem z tego wszystkiego (zmiana układu ulic, edycja terenu globalnie) choć znając podejście tego wydawcy do citybuilderów itp gier łudzę sie ,że i to "da się" :P
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 434
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » środa 14 cze 2023, 21:44

O wczesnym dostępie Life by You, tzn. co będzie zawierał i jak gra będzie kształtowana w tym okresie, twórcy napisali na oficjalnej stronie LBY
https://www.paradoxinteractive.com/game ... by-you/faq

Możemy tam m.in. przeczytać, że wczesny dostęp to okres przedpremierowy, w którym gracze będą mogli grać w Life by You, gdy jest jeszcze w fazie rozwoju. W tym czasie autorzy będą dodawać treści, naprawiać błędy, czytać i reagować na opinie graczy.
Obecnie Life by You już zawiera solidny system rozgrywki, w tym opcje dostosowywania, narzędzia twórcy, interakcje z postaciami i zadania. Wczesny dostęp nie będzie zawierał całej zawartości, która będzie dostępna w dniu premiery, bowiem twórcy nieustannie pracują nad jej jakością i zawartością
Podczas wczesnego dostępu będziemy mieć do dyspozycji co najmniej 1 świat. Będzie można go w pełni zbudować i modyfikować.
Wczesny dostęp będzie trwał co najmniej 12 miesięcy (być może i znacznie dłużej).

Uwaga:
Minusem gry z wczesnym dostępem jest to, że taka gra nie jest kompletna i może się zmieniać z czasem. Mogą wystąpić błędy i problemy między wersjami aktualizacji, z których niektóre mogą wpływać na zapisane dane Jeśli więc kogoś np. denerwują ciągłe zmiany lub złości ewentualna utrata postępów w grze, to lepiej niech poczeka na pełne wydanie.
Jednak plusem nabycia gry we wczesnym dostępie jest przede wszystkim cena, bowiem gry z wczesnym dostępem są zazwyczaj tańsze niż ich pełne wersje. Jeśli kupi się grę w fazie wczesnego dostępu, to w dniu oficjalnego wydania gry otrzymuje się jej pełną wersję bez jakichkolwiek dodatkowych dopłat.
A na pewno cena wzrośnie i to bardzo po oficjalnej premierze Life by You (ta cena oficjalnie podana teraz jest właśnie ceną wczesnego dostępu, a nie pełnej wersji gry).

Z niecierpliwością czekam na piątkowy wieczór. Jestem bardzo ciekawa, co twórcy nam zaprezentują.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 14 cze 2023, 22:41

Miszka ja zrozumiałam z trailera, że wszystko ma być dostępne - kreator obiektów, kreator dialogów i kolorów oraz właśnie kreator światów. Nie wiem tylko, czy w tym wczesnym dostępie czy później,,,

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 17 cze 2023, 11:16

@Kirka - bardzo proszę - wrzuć tu jeśli możesz omówienie tego piątkowego pokazu, bo niestety - nie miałam opcji włączenia tłumaczenia na polski :( A z tego, co pokazywano - jest mnóstwo nowości w kształtowaniu wyglądu - no kogo (jak się nazywają ich ludziki?) Widziałam sporo nowych suwaków twarzy!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 434
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » sobota 17 cze 2023, 23:15

W ostatniej prezentacji Life by You zespół określił styl artystyczny, jaki w grze będzie dominował i wyjaśnił też dlaczego taki a nie inny został wybrany. Pokazano też parę szczegółów dot. kreatora postaci, a dokładniej kształtowania twarzy i włosów.
Z tego, co zrozumiałam (nie znam zbyt dobrze angielskiego, a dźwięk tez pozostawiał wiele do życzenia) oraz co zobaczyłam wynika:
1. Styl graficzny
Zespół Life by You skłonił się ku stylowi realistycznemu z kilku powodów, a mianowicie:
- twórcy LBY nie chcieli, by gra kopiowała jakąkolwiek inna grę symulacyjną, a na rynku jest kilka tego typu gier (niekoniecznie symulujących życie), które stworzone są w kreskówkowym stylu. Chcieli więc, by ich gra posiadała swój odrębny, własny styl;
- grupą docelową, do której kierowana jest LBY są osoby dojrzałe, oczekujące realistycznej rozgrywki;
- Life by You jest grą modowalną. Oprawa graficzna ma więc tworzyć możliwości, by gracze kształtowali świat według własnych upodobań, bez narzucania im określonych ram wizualnych czy stylistycznych (w filmie nie zostało to wprost powiedziane, ale z powyższego można więc wysnuć wniosek, że będzie kreator światów, zresztą to wynikało także z innych wypowiedzi autorów, gdy później opowiadali o otwartym świecie). Grę porównano nawet do płótna, które otrzymują gracze, aby na nim "malować", wykazując się kreatywnością.
2. Otwarty świat
Wielu twórców gier, aby pokazać, że tworzone przez nich światy są duże, zaludnione, "żywe" ustawia w tychże światach sporo makiet domów mieszkalnych, obiektów użyteczności publicznej. W rzeczywistości są to tylko atrapy lub królicze nory (czyżby pstryczek w Simsy?). W Life by You świat można w pełni eksplorować, wejść do każdego budynku i nie zniknąć w nim lub pójść w każde miejsce w jakie tylko zechcemy. Każda firma i każdy dom jest w pełni funkcjonalny, w którym pracują lub mieszkają ludzie (nie została podana nazwa ludzików LBY, twórcy ciągle operowali słowami "osoby" i "ludzie"). Właśnie dzięki tym cechom świat będzie sprawiał wrażenie "żywego". Będzie w nim wiele firm, butików, sklepów, parcel użyteczności publicznej itp.
Na początku dostaniemy nadmorski świat (konkretnie miasteczko) uroczo położony przy plaży, z obszarami leśnymi, po których można spacerować lub zorganizować malowniczą przejażdżkę, ze wzgórzami nieopodal, świat słoneczny, pełen zieleni. Twórcy też wspominali coś o moście łączącym to konkretne miasto z innymi terenami (że możesz przejść przez most, a tam będzie deszcz - jednak tej kwestii dokładnie nie zrozumiałam :( ). Jak wynikało z dalszej wypowiedzi to początkowe miasto od razu można sobie zmienić według własnej koncepcji.
3. Oświetlenie
Twórcy pracowali nad oświetleniem, bo chcieli, by ten aspekt wpłynął na klimat gry oraz uważają, że jest to jeden z aspektów tworzenia wiarygodnego świata. W grze więc mamy do czynienia z dynamicznym oświetleniem, tzn. że każde źródło światła (np. lampa stojąca, sufitowa, świece, ogień z kominka lub z ogniska) świeci swoim własnym blaskiem, rzucając cienie i odbijając się od powierzchni, w pobliżu której się znajduje. Na filmie zostało pokazane jak pada blask z kominka, jak ogień z ogniska oświetla miejsce i osobę, która stoi w jego pobliżu oraz jak po wyłączeniu przez kobietę lampy stojącej - w kącie, w którym ona stała robi się półmrok.
Tak, tak w grze będzie można włączać i wyłączać każdą lampę, każde oświetlenie. W grze także będzie istniało automatyczne wyłączenie światła, np. gdy ludzik wychodzi z pokoju lub gdy kładzie się spać. Kolor światła również można zmieniać. Ponadto firmy mają swoje własne automatyczne oświetlenie, jeżeli ludki będą w niej pracować pomieszczenia będą oświetlone, gdy firma zostanie zamknięta światła również zgasną.
Oczywiście efekty świetle będą także zależeć od pory dnia czy nocy (prawdopodobnie też od pory roku, ale to nie zostało doprecyzowane).

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 434
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » niedziela 18 cze 2023, 00:47

4. Kreator postaci
Konkretnie to pokazano jak można kształtować twarze ludzików. W grze jest mnóstwo suwaków dot. każdej partii twarzy!
- To na co zwróciłam uwagę - to cera ludków. Otóż nie była ona gładka, jednolita. Jest bowiem suwak regulacji połysku skóry. Niektóre modele miały np. zaczerwienia pod oczami, plamki na twarzy i ramionach czy ciemniejsze partie skóry.
- Na filmie pokazano jak można profilować np. nos. Można więc zrobić go spiczastym, garbatym, orlim, wydłużonym, skróconym, maleńkim, zadartym. Zresztą można go wykrzywiać w różne strony.
- Podobnie z ustami, przy czym tutaj każdą wargę można modelować oddzielnie - jej kształt, długość, szerokość, zakrzywienie - w taki sposób, w jaki się zechce (np. by stworzyć w kształcie tzw. łuku Kupidyna :) ). W zasadzie niepotrzebna jest metoda jak w TS4, czyli chwyć daną partię ciała i skróć, wydłuż czy tym podobne, by osiągnąć oczekiwany rezultat. Jest też podstawowa baza kształtu ust, jeżeli komuś się nie chce bawić w dokładne ich kształtowanie (z nosami i innymi częściami twarzy jest podobnie) - można skorzystać z gotowców.
- Istnieje możliwość ustawienia szerokości twarzy, jej pulchności, np. czy chce się by była z drugim podbródkiem czy szczupła itp.
- Są też suwaki regulacji zmarszczek, blizn, plam, szram (można je skalować i obracać).
- Oczy są ważnym aspektem wyglądu. Można więc wymodelować różne ich kształty, różne ich części (np. kąciki, to czy są wysoko, czy nisko umieszczone, wybałuszone lub wklęsłe). Na filmie pokazano dziewczynę z ogromnymi oczami typu anime. Mało tego - tęczówki, źrenice, twardówki można dostosowywać indywidulanie, tworząc np. osobę o oczach każde w innym kolorze, czyli ludzika z heterochromią! Jeszcze jedna rzecz, która mi się spodobała to kolor oczu. Przy bardzo ciemnych tęczówkach tego nie widać, ale przy jaśniejszych już tak. Otóż kolory oczu nie są całkiem jednolite, to znaczy nie tylko jednostajnie niebieskie, piwne, ale są jakby cieniowane, czasem nawet z plamkami, czyli tak jak prawdziwe (albo jak z CC w The Sims 4 :) ). Ludzik może mieć zeza (nie mówiono o tym, ale na jednym ze zdjęć właśnie tak było)!
- Ludziki mogą dostać tatuaże, które można skalować, obracać i dowolnie umieszczać w różnych partiach twarzy (policzki, szyja, czoło) oraz innych częściach ciała. Twórcy powiedzieli, że we wczesnym dostępie tatuaże będzie można umieszczać pojedynczo na określonej części tzn. jeden tatuaż np. na przedramieniu, jeden na łydce, na policzku, lecz później stworzą możliwość pokrycia ludka wieloma tatuażami na wszystkich częściach (np. na plecach, nogach, szyi może mieć ich kilka).
- We wczesnym dostępie będzie niewiele fryzur, lecz w miarę rozwoju gry będą dochodziły kolejne, tak aby już w wersji podstawowej był ich spory wybór w unikalnych i różnorodnych stylach.
Włosy, jak wszystko w LBY. można kolorować. Można nadać różne odcienie, różne kolory odrostom, końcówkom, kosmykom. Nie wiem, czy we wczesnym dostępie, ale w ostatecznej wersji będzie dużo ozdób do włosów. Natomiast wiele do życzenia pozostawia tekstura włosów. Zresztą sam projektant stwierdził, że wymaga to poprawek, by włosy wyglądały naturalnie i szczegółowo.
- Podobnie z brwiami i zarostem - można kolorować, można kształtować, przy czym jeżeli chodzi o zarosty to również wymagają sporo pracy dot. ich faktury.

To by było na tyle. Może jeszcze później wkleję parę screnów, potwierdzających to, o czym pisałam.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 18 cze 2023, 10:58

Bardzo ci dziękuję @Kirka Stasiu za tak szczegółowy opis. Jestem pod wrażeniem i niezwykle podekscytowana - bo może w końcu raz w grze nie będę miała cece. O ile zdołam kupić komputer, który LBY pociągnie :)
Czekam w takim razie na obiecane zrzuty, bo choć transmisję oglądałam, to przy takiej ilości materiału trudno było skupić uwagę na szczegółach - zwłaszcza przy braku znajomości języka :(

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 434
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » wtorek 20 cze 2023, 22:28

Na Sims Community został zamieszczony opis ostatniej prezentacji Life by You i parę screnów z transmisji:
https://simscommunity.info/2023/06/17/l ... art-style/

Ponadto jedna z yutuberek zamieściła filmik z napisami tego, co mówili projektanci. Napisy są automatycznie wygenerowane z angielskiego, ale - po ich włączeniu - można oczywiście przetłumaczyć na polski. Co prawda to tłumaczenie jest fatalne, jednak co nieco da się zrozumieć (yutuberka jest też trochę irytująca, ale na szczęście niewiele mówi w takcie transmisji).

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3363
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 21 cze 2023, 23:02

Dzięki Stasia, to spore info o ludzikach. Moim zdaniem wygląda to fajnie , ciekawie prezentują się włosy (może w tej grze będę ich używać częściej :D ). Mimo suwaków wszystko wygląda na intuicyjne i przyjemne w zabawie.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 434
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » piątek 23 cze 2023, 20:56

Kolejny film od zespołu Life by You. Tym razem o zaspakajaniu potrzeb ludzika, a więc



- potrzebę snu (proszę zwrócić uwagę, że ludek po wstaniu z łoża zostawia rozgrzebaną pościel, a nie automatycznie sam ją ściele);
- potrzebę zaspokojenia głodu (może zjeść coś na szybko z lodówki lub przyrządzić posiłek. I tutaj uwaga - na filmie pokazano już jedzenie przygotowanej przez niego potrawy, bowiem (jak wyjaśniono w odpowiedziach pod filmem) o gotowaniu będzie oddzielna prezentacja. Cyt. "Nie możemy się doczekać, aby pochwalić się gotowaniem, uwielbiamy pytania o gotowanie".
- korzystanie z toalety (przy czym ludzik podnosi, a potem opuszcza klapę sedesu);
- potrzebę higieny, czyli prysznic lub kąpiel w wannie np. z bąbelkami (w filmie zamazano jego nagie ciało, ale narratorka stwierdziła, że to zależy od gracza, czy chcemy dać ludzikowi trochę prywatności czy postawimy na naturalność). W łazience są porozrzucane ubrania i stoi tam również pralka, będzie więc w podstawce również możliwość prania ciuchów (co zresztą widzieliśmy już na zwiastunie. Na filmie widzimy też, jak ludzik czesze się przed lustrem i używa dezodorantu;
- potrzebę zaspokojenia pragnienia (picie wody z kranu lub napoju z lodówki);
- potrzebę zabawy (rozmowy, taniec, oglądanie TV, budowa zamku z piasku na plaży, medytacja).
Na filmie widzimy też jak nasz ludzik porusza się na deskorolce.

Pod filmem wśród komentarzy zwrócono uwagę, iż animacje są dosyć sztywne (np. siedzenie na kanapie), mechaniczne i niezbyt płynne.
Narratorka odpowiedziała (cyt.) "Kontynuujemy pracę nad naszymi animacjami, dodając je, ulepszając i dopracowując!".
Ponadto padło pytanie - jak „szczęście” działa na ludzi w LBY, skoro nie jest potrzebą. I odpowiedź " „Szczęście” to tymczasowy stan emocjonalny, na który ma wpływ kilka rzeczy, w tym upodobania/nielubienia (na przykład: ci, którzy lubią fitness, będą odczuwać szczęście podczas ćwiczeń). Później możemy to pokazać bardziej w filmie".

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 434
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » piątek 07 lip 2023, 19:53

Oto świeżynka od Zespołu Life by You - Jak dostosować ludzkie ciało. Pokazano mnóstwo suwaków kształtujących poszczególne części ciała. Osobiście jestem pod wrażeniem (a i pokazany ludzik /ludzikowa :)/ jest już nieco ładniejszy od tych poprzednio prezentowanych).
Warto obejrzeć, włączając napisy z polskim tłumaczeniem:

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 07 lip 2023, 22:04

Super to się zapowiada! Naprawdę - w CAS rozkładają EA na łopatki!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 434
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » sobota 15 lip 2023, 17:56

Jeżeli chodzi o Life by You ludzie zaczęli narzekać, że twórcy gry pokazują jedynie ogólne rzeczy takie jak np. obiekty publiczne, sposoby konwersacji, kreator postaci, lecz nie przedstawiają rozgrywki. Coraz częściej zaczęły się pojawiać negatywne komentarze i niezadowolenie wśród przyszłych graczy. Pewnie więc z tego powodu wczoraj pojawił się ponad 20 minutowy filmik, w którym Rod Humble pokazał troszkę rozgrywki.



Nastroje wśród fanów od razu się poprawiły i wzrosło podekscytowanie grą. Jednak - szczerze pisząc - mnie, to co pokazano niespecjalnie zachwyciło, nie było tam nic takiego, co wywołałoby WOW!. Poza tym Rod pokaz ten prowadził dość chaotycznie. Animacje natomiast były płynne i postacie poruszały się swobodnie.
Z nowości wyłapałam jedynie, że:
- w grze (w domu lub w lokalach) ludziki mogą spożywać alkohol, ale wtedy nie powinni prowadzić samochodu (ciekawe, czy wypicie dużej ilości drinków odbije się na ich zachowaniu, rozmowach itp.);
- będą autobusy turystyczne (nie było mowy czy nasz ludzik może jechać takim autobusem), dla których możemy ustalać przystanki i wyznaczać trasy jazdy (chyba?);
- będą hotele (nic jednak więcej na ten temat Rod nie powiedział);
- pokazana mapa to rozległy teren, składający się z centrum i dzielnic;
- jeżeli zamówimy dostawy codzienne do domu, to co rano kurier samochodem dostawczym nam je przywiezie (Rod jednak nie pokazał, czy możemy wtedy przełączyć się na tego kuriera, by poznać jego życie, historię itp.);
- samochód już nie pojawia się znikąd, lecz parkuje przed domem lub tam, gdzie go zostawimy i wtedy, jeżeli się oddalimy od pojazdu, to aby z niego skorzystać. musimy wrócić do samochodu (będzie tez opcja teleportacji);
- z zajęć dodatkowych w grze, oprócz ogrodnictwa, widzieliśmy też pranie i robienie na drutach (na filmiku bohaterka zrobiła sobie skarpetki).
Być może coś przeoczyłam, ale więcej na pewno dostrzeżecie sami.

PS.
O tym nie było mowy podczas prezentacji, lecz w mediach społecznościowych zespół LBY, na prośby przyszłych graczy o nadanie ludzikom w grze określonej nazwy (nie nazywanie ich ludźmi czy osobami), odpowiedział, że w tym temacie ogłosi ankietę.
I jeszcze jedna ciekawostka - kiedyś twórcy gry odpowiedzialni za budowanie pochwalili się, że są w stanie wybudować w grze gmach 12-piętrowy.. Jednak już nie określili, czy taka możliwość faktycznie pojawi się w grze.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3363
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 17 lip 2023, 22:19

Ogromne dzięki Kirka! "Będą hotele"... no ja naprawdę zastanawiam się co zaoferuje EA mając od konkurenta tak bogatą podstawę gry :)
Przedeszystkim ogromne dzięki za info o tej wysokości budynku, skoro twórcy chwalą się, że zbudowali 12 pięter to chyba oznacza, że da się :)
Szczerze mówiąc na ten moment nie czekam już na dodatki do sTS4 (choć pewnie koniki jeszcze kupię z ciekawości) tylko choćby na niepełna wersję tejże gry :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 27 lip 2023, 03:37

No i mamy pierwszy zonk! Data wczesnego dostępu do gry została przesunięta przez Paradox aż na 5 marca 2024r! Rod Humble tłumaczy się w tym filmiku na Youtube





Dla niekumających - mniej więcej brzmi to tak:

Witam wszystkich! Mamy ważną aktualizację Life by You, przygotowaną przez GM Paradox Tectonic, Roda Humble'a. Data wczesnego dostępu Life by You została przesunięta na 5 marca 2024 r. Cieszymy się, że możemy poświęcić ten czas na dalsze ulepszanie Life by You i nie możemy się doczekać, aby nadal informować Cię o naszych postępach! Doceniamy wszystkich, którzy poświęcili czas na zamówienie w przedsprzedaży, listę życzeń i zostawili nam pytania i komentarze! Dodaliśmy dodatkowy bonus dla wszystkich na początek wczesnego dostępu, pakiet Nightclub Vibe. Jeśli wcześniej złożyłeś zamówienie w przedsprzedaży, Epic automatycznie zwróci Ci pieniądze za zamówienie w przedsprzedaży. Aby otrzymać premie za zamówienie przedpremierowe, musisz ponownie złożyć zamówienie w przedsprzedaży za pośrednictwem firmy Epic: https://store.epicgames.com/en-US/p/l...

No, niefajnie! Ale jeśli miałby być wypuszczony bubel - ale byle szybciej, to pewnie lepiej... Jednak po raz kolejny przekonujemy się, że lepiej poczekać, przyjrzeć się, zastanowić, niż lecieć z kasą, bo ze zwrotem bywa różnie... A wygląda na to, by zyskać tę dodatkową zawartość - trzeba złożyć zamowienie od nowa.

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 434
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » sobota 12 sie 2023, 00:36

Zespół Life by You ogłosił przesunięcie terminu wczesnego dostępu, jednak mimo to nie zaniedbuje swoich fanów, co tydzień prezentując coś nowego nad czym pracuje.

Około trzech tygodni temu pokazano nam i wyjaśniono jak działa kreator modów - narzędzie wbudowane w grze. Jak wynika z tego, co zaprezentowano, nie trzeba być informatykiem czy kimś biegłym w świecie cyfrowym, by nauczyć się modownia w LBY. Narzędzie to wydaje się przyjazne nawet dla laika.
W grze jest aż 38 kreatorów modowania. Możemy więc zmieniać np. populację, regiony (czyżby chodziło o światy?), obiekty, ludzików i ich charaktery itd.
Na filmiku menadżerka wyjaśniła jak dodawać nowe cechy (według mnie to bardziej chodziło o nastrójniki) i umiejętności. Jeszcze tylko takie spostrzeżenie w grze jest już dostępnych 237 cech, a mimo to można będzie dodawać jeszcze własne.
Jak edytować cechy i umiejętności - o tym jest w tym filmie:


Z kolei tydzień temu pokazano, że w grze będą salony samochodowe, w których ludziki mogą kupować samochody. Mogą też zakupione samochody podarować komuś bliskiemu (funkcje przedstawione w filmie będą jeszcze dopracowane i poprawione). Samochody są piękne!


Natomiast dzisiaj zaproszono nas na wycieczkę po świecie już istniejącym w grze (z zastrzeżeniem, że nadal nad nim pracują). Świat jest ogromny i to bez ekranów ładowania!!! Od peryferii w stylu wiejskim, poprzez biznesowe śródmieście, aż po część mieszkalną po drugiej stronie rzeki. W dodatku na każdym skrawku obszaru można budować, co tylko gracz zechce.
Mnie osobiście styl świata, grafika (no może tekstura wody do poprawienia), oświetlenie (powolne przechodzenie od światła dziennego do zmroku, po noc) już się podoba w takim stanie w jakim jest teraz, a według słów prezenterki nadal trwają prace nad udoskonaleniem widoków.
I jeszcze ważna rzecz, która w trakcie pokazu została zasugerowana, a mianowicie, że gracz będzie mógł zmieniać rozdzielczość np. na niższą, by gra płynnie działała na jego komputerze.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3512
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 01 paź 2023, 22:35

Nowe info napływające o Life - tym razem o cechach


Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3363
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 23 paź 2023, 16:02

Zajrzałem dziś w w tzw międzyczasie na YT szukając kanału twórców Life By You i jak się okazuje sporo się tam zadziało, jest kilka nowych filmików , najbardziej zaciekawił mnie ten z budową domu i teraz uwaga; da się budować wieżowce czy drapacze chmur bez kombinacji kodów modów itd. :91-ghost: jak zawykle studio Paradox z łatwością wprowadza do gry to czego zdaniem EA się nie dało czyli historia z simcity się powtarza z czego simowi architekci mogą się tylko cieszyć :) Nie widzę tam opcji z kopułami aczkolwiek nie obejrzałem całości z braku czasu, pewnie kopuły na finszu będą.

Załączniki
wieża z klocków.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Life by You”