Problem z teksturami miasta Sims 3

Masz problem z grą? Nie chce się uruchomić? Poszukaj odpowiedzi lub zadaj pytanie.
combot7
Roznosiciel kawy
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2022, 13:14

Problem z teksturami miasta Sims 3

Post autor: combot7 » niedziela 10 kwie 2022, 13:42

Cześć, piszę w imieniu mojej żony. Zainstalowała Simsy 3 na laptopie na którym grała już wiele razy, procesor i5, 16GB ram, karta graficzna GTX 860M leciwy, ale jak na taką starą grę wystarcza, grę posiada na CD, do niej mnóstwo dodatków, również na płytach. Laptop pracuje na Windowsie 10 bieżąco aktualizowany, tak samo jak sterowniki karty graficznej. Po zainstalowaniu gry było wszystko ok, ale po zainstalowaniu kilku dodatków, gra włącza się, ale gdy wczytujemy miasto, tekstury są białe, zamieszczam screen Obrazek

Po odinstalowaniu dodatków, błąd dalej pozostał, po odinstalowaniu całkowicie gry i zainstalowaniu ponownie błędu nie ma, ale po zainstalowaniu dodatków powraca.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » niedziela 10 kwie 2022, 15:25

Mając na myśli dodatki piszesz tylko o oficjalnych rozszerzeniach do gry lub obiektach ze store? Żona używa gry przez Origin czy instaluje wszystko z cd niezarejestrowanych na Origin?
Pytam bo może oznaczałoby to, że brak jakiejś aktualizacji np. związanej z określonym dodatkiem (w przypadku nie korzystania bezpośrednio przez Orygin)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 10 kwie 2022, 20:39

No niestety - trójka jest leciwa, ale (o czym wiedzą doskonale gracze) - bardzo wymagająca. Niektórzy mówią, że potrzeba komputera rodem z NASA do tej odsłony Simsów. Nie da się w nią grać swobodnie wraz ze wszystkimi dodatkami na lapku, bo lapek tego nie uciągnie. . To, że do któregoś momentu gra się wczytuje, a po dograniu dodatków już nie - oznacza, że lapek sobie nie radzi. Musisz wybrać tylko część dodatków, czyli musisz zdecydować - granie lub posiadanie. W opcjach grafiki zmniejsz wymagania - ustal jakość grafiki na mniejsze wymagania, podgląd mapy też na mniejszy rozmiar, jakość szczegółów tekstur... Wszystko by odciążyć kartę graficzną. Zróbcie to po wgraniu podstawki bo jak piszesz - po wgraniu kolejnych dodatków gra szwankuje i nie będzie jak zmienić tych ustawień.

Trzeba też umiejętnie grę odciążyć. Przede wszystkim wyłączyć zapisywanie wspomnień. Opróżnić folder o nazwie dc Backup po zainstalowaniu wszystkich dodatków, znajdujący się w lokalizacji dokumenty oraz także folder Downloads po zainstalowaniu simspacków (za pomocą launchera). Wszystkie te dodatki instalują się bowiem w trzech miejscach w grze - w folderze downloads *podczas instalacji), w folderze dc backup, oraz w wielkie pliki zbiorcze w folderze dc cache. Jedynie z folderu dc cache nie usuwamy niczego pod żadnym pozorem!
Dlaczego tak się dzieje pisałam wiele razy - można to jeszcze znaleźć na forum oficjalnym o ile nie usunęła tego obecna moderacja. Napiszę więc to jeszcze raz
Gra potrzebuje plików dwojakiego rodzaju - pojedynczych plików składowych danego obiektu by móc go potem przetwarzać, oraz plików zbiorczych, by móc grać. Gracze dzielili się kiedyś swoimi pracami na giełdzie wymiany *nie wiem, czy giełda jeszcze działa) Żeby można było pochwalić się swoim dziełem na giełdzie trzeba go było tam wyeksportować z gry. I właśnie do tego celu gra potrzebowała tych pojedynczych plików. Jeśli niczego nie eksportujemy, to nie mamy potrzeby posiadania folderu dc backup z całą jego zawartością. Natomiast po pobraniu obiektów ze store czy też cc w formacie simspack lądują one do folderu downloads i je usuwamy stamtąd bezwzględnie po zainstalowaniu. Żeby nie pobierać ich ponownie ze store i z netu - powinno się je zgrać na płytę lub płyty. Pendrive jest mniej polecany ze względu na możliwość uszkodzenia plików. Lepiej już na dysk zewnęrzny, chociaż to nadal pendrive tylko w wersji gigant.

Kolejne usprawnienie - zapisywanie gry co kilka zapisów opcją - "zapisz jako". Robimy to dwa razy pod rząd w odstępie np jednej minuty - wtedy mamy zapis sejwu i jego backup. Backup jest kołem ratunkowym, gdyby nam się sejw posypał z jakiegoś powodu. Gdy dajemy opcję zapisz jako - nadajemy sejwowi kolejny numer porządkowy żeby się nie pomylić. Np jeśli gramy w Riverview to dajemy zapisz Riverview. Za - powiedzmy pół godziny zapisujemy grę ponownie ale dajemy opcję zapisz jako - Riverview1 i za minutę dajemy tylko samo zapisz *to dla utworzenia tego backupu). Za kolejne pół godziny znów zapisujemy grę i wybieramy znów opcję zapisz jako - i dajemy zapisz jako Riverview2 a za minutę już tylko zapisujemy. Po zakończeniu gry wchodzimy do folderu Saves i usuwamy wszystkie starsze zapisy i ich backupy - zostawiamy tylko ten najnowszy - z najwyższą cyferką. Nie możemy tego robić zbyt długo w trakcje jednej sesji gry, bo folder saves spuchnie od tych zapisów do niebotycznych rozmiarów - trzeba wychodzić z gry i usuwać te starsze zapisy. Grę musimy dość często w trakcie jednej sesji zapisywać, bo TS3 lubi się wykrzaczać bez ostrzeżenia, jeśli gramy dłużej niż godzinę, półtorej. Więc lepiej się zabezpieczać.

Kolejnym obejściem jest włożenie do folderu Mods/Packages plików modułowych modu NRAAS. Ten mod stworzył Twallan, i mimo że już się tym nie zajmuje - jego dzieło kontynuują inni.

Mod ten składa się z wielu części, ale zawsze trzeba w pierwszej kolejności pobrać jego podstawę czyli Master controller. Mod ten pozwala w ogóle grać bo gra się po pewnym czasie niesamowicie buguje. Zapobiega też efektowi błękitnych parcel. W twoim przypadku wina nie leży jednak po stronie tego błędu błękitnych parcel, bo to siędziało już po uruchomieniu gry i próby wejścia na parcelę.
Mod master controller jest jednak niezwykle przydatny na codzień, ale najważniejszy jest error trap i overwatch. O wszystkim poczytaj sobie pod podanymi linkami. Strona jest w j. ang ale ja włączam automatyczne tłumaczenie google chrome.

https://www.nraas.net/community/MasterController

mc ma podmoduły - popup menu style i invalid parts

oraz jego moduły = master controller cheats,

https://www.nraas.net/MasterController-Cheats


overvatch

https://www.nraas.net/community/Overwatch


error trap

https://www.nraas.net/community/ErrorTrap


debug enabler (też bardzo ważny)

https://www.nraas.net/community/DebugEnabler



tu daję ci link do strony głównej - z boku po prawej widać zresztą wszystkie części NRAAS-a, trzeba sobie poczytać który moduł do czego służy

https://www.nraas.net/MasterController



Ja jeszcze korzystam z paru innych modułów, w tym z travellera - za pomocą którego możemy wybierać miasta z dodatku Wymarzone Podróże jako miasta stałego zamieszkania a nie tylko jako miasta wakacyjne.


Żeby modyfikacje i obiekty będące w formacie packages działały, muszą być rozpakowane i włożone do folderu Mods, w którym mamy umieszczony jeszcze podfolder o nazwie Packages.
Czasami pobieramy niespakowane pliki - trzeba zwracać uwagę po pobraniu. I broń boże nie mieszać zbiorów trójkowych i czwórkowych, bo o pomyłkę nietrudno. W folderze Mods (ale nie w Packages) umieszczamy jeszcze plik resource.cfg - inaczej żaden mod czy obiekt w formacie packages nie będzie działał. Reszta plików ląduje głębiej, czyli w Packages.

Być może już to wszystko macie ogarnięte, więc piszę tylko informacyjnie, nie wdając się w szczegóły. Napisz, czy te porady się przydały.
Instalujcie też z umiarem obiekty ze store. Nie wszystko trzeba mieć :) A jeśli instalujecie, to podzielcie te zbiory na kilka partii i i zwróćcie uwagę przy której partii wystąpiły problemy bo wtedy łatwiej dojść, co zawiniło. Być może jest jakiś zepsuty plik.

Na koniec przyszło mi do głowy - czy aby przypadkiem nie włożyliście do trójki jakiegoś pliku czwórkowego. Gra wtedy też tak wygląda :( Pliki czwórkowe są zawsze w formacie packages, więc jeśli coś tam wkładaliście do folderu Mods/Packages, to radziłabym sprawdzić, czy to aby na pewno trójkowe.

Jeśli zaś pierwszy raz słyszycie o folderze Mods to dodam, że tego folderu nie ma w grze po zainstalowaniu trójki - trzeba sobie go samemu zrobić. Czyli jeszcze raz - w folderze TS3 znajdującym się w lokalizacji Dokumenty tworzymy folder Mods, a w nim kolejny folder - Packages, i do niego wkładamy wszystkie pliki a szczególnie modyfikacje będące w formacie packages (mają tę nazwę packages w końcówce nazwy). Żeby folder Mods działał musimy do niego włożyć dodatkowo plik resource.cfg (wkładamy go tylko do Mods)

Plik resource pobierzesz stąd (szukaj linku Resource.zip w akapicie Blunote00's Check List

https://www.nraas.net/community/How-To-Install (jest podlinkowany - pobiera się od razu po kliknięciu na link. Musisz uważnie przejrzeć akapit i odszukać resource.zip, a po pobraniu rozpakować i włożyć do Mods rozpakowany plik.


Kolejny krok po zainstalowaniu moda NRAAS to usunięcie plików cache (pamięci tymczasowej) - znajdują się one w folderze TS3 w lokalizacji Dokumenty
Są to pliki o nazwach Compositor.cache.package, CAS.part.cache.package, Script.cache.package, Sim.compositor.cache.package, socialCache.package (ten ostatni tylko jak masz dodatek Zostań Gwiazdą).

Oprócz tego gra zapisuje sobie obrazki obiektów ze store do folderu featured items - trzeba go opróżniać, i nie pozwolić launcherowi na łączenie się ze store podczas grania bo to bardzo obciąża pamięć lapka. Najlepiej grać w trójkę przy wyłączonym internecie. Sim nie może mieć też wypełnionego plecaka czy wyposażenia uzbieranymi minerałami, motylami czy innymi artefaktami. Gra się prędzej czy później wykrzaczy.

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » sobota 16 kwie 2022, 09:47

Dodam tylkoze wbrew pozorom jesli chodzi o karte graficzną to dopiero karty graficzne dedykowane z własna pamiecia minimum 1GB radzą sobie z tą Trojkowa odsłona simsów,
EA stworzyła grę w tamtym czasie mozna powiedziec futurystyczna - dla kart graficznych z najwyzsszej ówczesnej półki (a na dzis dla bardzo dobrych kart)

Sims 4 - Czworka w wersji Tradycyjnej zdecydowanie pojdzie lepiej na słabszej karcie od Trojki -choc jako gra Czworka jest zdecydowanie gorsza, niedopracowana i wręcz nudna
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy techniczne”