Kolejne "smaczki" z TS2

Pytania i ciekawostki z gry The Sims 2
Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Kolejne "smaczki" z TS2

Post autor: Kirka » wtorek 05 maja 2020, 19:50

Dzisiaj przychodzę z kolejnymi detalami dot. The Sims 2, których nie ma w innych simowych grach.
Oczywiście, to co napiszę znajdzie odzwierciedlenie w filmie poniżej (numeracja z opisu jest zgodna z tą z filmiku).
Zatem zaczynamy:

1. Simy przygotowujące posiłki otwierają szafki, szuflady, aby wyjąć z nich sprzęt - noże, miski, patelnie. Warto porównać te czynności z The Sims 4, gdzie narzędzia kuchenne pojawiają się znikąd.
2. Kiedy para śpi razem w łóżku zawsze czule się przytula do siebie ( w TS3 też się tuli, lecz tej czułości nie widać).
3. Jeśli na ścianie jest zawieszony telewizor czasem zdarza się, że spada i rozsypuje, pojawia się przy tym stosowny efekt dźwiękowy.
4. Czasem zdarza się także, ze małe dziecko potrafi uciec z łóżeczka.
5. Niektóre nastolatki mają trądzik i żeby się go pozbyć muszą użyć specjalnego kremu (przy kliknięciu na lustro). Po użyciu tegoż kremu trądzik znika (w TS4, jeżeli w CAS sima "wystroimy" w trądzik, ma go już na zawsze).
6. Jeśli Sim zamówi pizzę, to po jej dostarczeniu, weźmie kawałek. Kawałek ten zostaje usunięty z pudełka. W odróżnieniu od The Sims 3 i The Sims 4, gdzie pizza mimo jej jedzenia przez simów pozostaje w cudowny sposób nienaruszona.
Dodatkowo w Dwójce podczas jedzenia kawałek pizzy się wygina, tak jak to jest w realu.
7. Gdy Simy rozmawiają nad ich głowami pokazują się dymki dot. tematu rozmowy. W tym czasie ich zachowanie dokładnie obrazuje to o czym mówią. Np. jeśli jeden z nich mówi
o insektach, będą się otrzepywać. Jeśli rozmawiają o duchach wydają się przestraszeni. Mówiąc o rakietach kosmicznych ruchami rąk naśladują lot takiej rakiety.
8. Jeżeli Sim jest bardzo zmęczony i ma niską energię zasypia nawet w czasie jedzenia (zabawna animacja twarzą w talerzu).
9. Dzieci i nastolatki z osobowością lekkoducha mogą zjeżdżać z poręczy schodów spiralnych ( w TS3 również jest taka animacja, lecz w TS4 - jak wiemy - nie ma nawet schodów spiralnych).
10.Również lekkoduchy dzieci i nastolatki bawią się lodówką - huśtają na drzwiach lub szybko otwierając i zamykając drzwi sprawdzają, kiedy zgaśnie światło.
11. W grze można wejść w interakcję z samochodem. Wsiąść do niego, rozmawiać w nim ze sobą, robić bara-bara, słuchać muzyki. Jest także naturalna animacja wyjazdu (i wjazdu) z podjazdu (w TS4 brak grywalnych pojazdów czterokołowych).
12. W tanich lub starych samochodach czasem trudno domknąć drzwi, trzeba to zrobić dwukrotnie. Również taki samochód nie rusza płynnie
13. Gdy Simowie na drodze natrafią na małe przeszkody, potrafią je przekroczyć. Natomiast w Sims 4 Sim w takim przypadku jest uziemiony na zawsze.
14. Jeśli Sim pije dużo kawy zdarza się, że dostaje drgawek, które trwają przez jakiś czas.
15. Simy w każdym wieku w czasie snu mogą mieć koszmary, budząc się w nocy.
16. Gazety to kolejny przedmiot w The Sims 2, z którym można wejść w interakcję - czasopismo można przeglądać, rozwiązywać krzyżówki (wówczas wzrasta poziom logiki), robić papierowe samolociki.
17. Jeżeli dzieci są świadkami kłótni rodziców, wówczas uciekną i będą płakać lub z bezsilności wyżywać się na obiektach.
18. Rodzice mogą uczyć małe dzieci rymowanek. Po ich zapamiętaniu dzieciaczki same takie rymowanki sobie powtarzają.
19. Dzieci, po powrocie rodziców z pracy, bardzo serdecznie się z nimi witają poprzez przytulenie lub pocałunek (jak już pisałam poprzednio w TS4 dzieci też wybiegają na spotkanie rodziców, ale opiekunowie pozostają obojętni :( ).
20. Simy z leniwą osobowością stoją lub chodzą garbiąc się.
21. Jeżeli Sim zechce naprawić telewizor stojący na podłodze to musi go najpierw odsunąć od ściany. Telewizor dotąd będzie stał w takiej pozycji, dopóki ktoś go z powrotem do ściany dostawi.
22. Dzieci mają swoje specyficzne śmieszne ruchy, kiedy tańczą słuchając muzyki - kołyszą się, dotykają głowy, robią różne wygibasy.
23. Oprócz siedzenia i drzemki Simowie mogą również położyć się na boku podpierając głowę ręką i tak oglądać telewizję. Jakież to naturalne, prawda?
24. Kiedy Simy nic nie robią i czekają na Twoją dyspozycję, wówczas patrzą wprost na Ciebie, wodząc wzrokiem za kamerą, jeżeli ją przesuwasz.
25. Rzadko to się zdarza, lecz Simy z osobowością schludną, myją okna. Tej akcji nie można im nakazać, robią to same z siebie.
26. Jeśli jedno z małych dzieci pije mleko, drugie wyrywa mu butelkę. Wtedy to pierwsze płacze (częsty widok przy dwójce dzieci w równym wieku).
27. Nastolatki, mający złe relacje z rodzicami, mogą uciec z domu. Wrócą do domu jak dorosną lub jak rodzice zawiadomią policję. Wówczas policja przywozi uciekiniera, który będzie błagał o wybaczenie.
28. Kiedy Simy grają w szachy , w odróżnieniu od innych gier, pionki nie teleportują się, lecz poruszają precyzyjnie. Dlatego gra trwa dłużej.
29. Gdy jeden Sim korzysta z toalety, a drugi np. bierze prysznic dochodzi między nimi do kłótni i zawstydzenia.
30. Po powrocie ze szkoły dziecko najpierw sprawdza oceny. Jeżeli są fatalne złości się, jeżeli przeciętne wzrusza ramionami, natomiast jeżeli dobre to podekscytowane biegnie do domu pochwalić się rodzicom. Rodzic też jest wtedy szczęśliwy.
31. Kiedy Sim pisze w pamiętniku, a ktoś wejdzie w tym czasie do pokoju, zakrywa pamiętnik, dopóki osoba nie opuści pomieszczenia.
32. Jeżeli Sim jest głodny automatycznie otworzy lodówkę i zacznie z niej podjadać.
33. Kiedy kupisz Simom jakiś drogi przedmiot od razu wyrażą swój zachwyt. Jednak, gdy będzie to obiekt niskiej wartości, okażą dezaprobatę
Na pewno nie będą szczęśliwe Simy w basenie bez drabinek. Wtedy po pewnym czasie toną. Jest to najczęstszy sposób uśmiercania dwójkowych ludzików.
34. Poduszki na kanapach oraz siedzenia uginają się pod ciężarem siedzącego. Zapadają się tez wtedy, gdy ktoś po kanapie skacze lub się na niej położy.
35. Kiedy Sim gra na komputerze, poczeka aż sprzęt najpierw odpali, potem włoży płytę do stacji dyskietek i dopiero wtedy zaczyna grać (ówczesne realia :) ).
36. Dzieci mogą wyjadać zwierzakom jedzenie z misek . Potem będą wymiotować, ale nic im się nie stanie. Mogą tez spać na posłaniu psa lub kota.
37. Simy uwielbiają wręcz wykradać krasnale ogrodowe lub gazety. Aby odzyskać skradzione rzeczy sim o północy opuszcza parcelę i wraca z odzyskiem.
38. Dzieci mogą robić psikusy. Np. naelektryzować się na dywanie, aby potem kogoś porazić prądem.
39. Simy w Dwójce chodzą, biegają, ale także podskakują.
40. Sim biegnący po schodach autentycznie przebiera nogami tak jak to jest w realu (podobnie jest w The Sims 1).
41. Jeśli Sim zmienia pieluszkę niemowlakowi, to brudna zostanie zrzucona na podłogę i pozostanie na niej tak długo śmierdząc, dopóki ktoś jej nie posprząta.
Dziecko można kąpać w umywalce lub przewijać na przewijaku, przy zachowaniu naturalnej animacji.
42. W The Sims 2 istnieje sporo gier, w które simowe ludki mogą grać ze sobą. I tak np. papier, nożyce, kamień czy rzucanie piłki, walka na poduszki, gra w berka, w zośkę, w uderzanie rąk, łaskotki, dzieci mogą bawić się w złodziei i policjantów, wszyscy grać w łapki, robić samolot. W basenie zaś grac w marco polo itd.
43. Dziecko tańcząc z dorosłym staje na jego stopach i tak się poruszają.
44. Simy (bez względu na wiek) mogą także bawić się w wannie udając podróżnika, nurka, żeglarza.
45. Simy z cechą poważny ekscytują się np. teleskopem lub szachami. Z kolei osoby schludne lubią sprzątać i są wówczas zadowolone. Simy z osobowością towarzyscy cieszą się, gdy mogą z kimś rozmawiać.
46. Nieśmiali natomiast, gdy zostaną zmuszeni do rozmowy okażą swe niezadowolenie,patrząc w ekran. Simy poważne, które mają zachowywać się jak lekkoduchy także wyrażą swoją niechęć.
47. Złośliwi Simowie będą pocierać ręce z zadowolenia, gdy mogą kogoś zdenerwować.
48. Dzieci mają opcję pochwalenia się umiejętnościami gimnastycznymi, np. zrobieniem salta, gwiazdy lub stania na głowie.
49. W grze istnieje fizyka włosów. Falują one wraz z ruchami ludzików. Niektóre czapki na głowie też się lekko poruszają.
50. Simowie mogą nastawić budzik na konkretną godzinę, aby ich obudził. Alarm włączy się, a sim w zależności od nastoju albo go spokojnie wyłączy, albo będzie się wściekał uderzając w zegarek.

Teraz zaś zapraszam do obejrzenia tych sytuacji, o których pisałam powyżej.


Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 06 maja 2020, 00:01

Pojawia się pytanie dlaczego tak "się nie dało" w nowszych odsłonach i tym samym cz tak "się da" w nowszych lub w innej konkurencyjnej grze bo skoro już raz się udało to znaczy, że jest to tylko kwestia wytężonej pracy programistów, ewentualnie wymagań danej gry.
Bardzo zabawnie zaskoczyły mnie dzieciaki, spanie w koszyczku dla piesa (lub koteła) :D czy ucieczka zza kratek (łóżeczka) dotego fikołki i masa innych rzeczy ...jak i nawet pizza, której pani Magda Gessler zapewne nie oszczędziłaby krytyki (nie jest prosta, oklapła :D ).
Czytając listę, która przygotowałaś i oglądając film na podsumowanie, można odnieśc wrażenie że to był na razie chyba najlepszy symulator życia jeśli chodzi o mnogość interakcji i zachowań. Az mam ochotę znów to sobie odpalić (zapewne za chwilę ponarzekać, że budować w tym nie umiem bo przeca Delsu grać normalnie bez budowania nie umi :D).
W sumie paradoksalnie w tej odsłonie gry wyjątkowo mocno po macoszemu traktowałem tryb życia simów bawiąc się ta grą troche jak symulatorem projektowania a ludziki traktując dosłownie tylko jak rodzaj testu dla budynków a teraz widzę jak wiele mnie omineło w czasie gdy miałem ta grę :na tapecie i szczerze jestem full zaskoczony :O Dzięki za ta garśc ciekawostek!
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Wikki
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 360
Rejestracja: poniedziałek 15 kwie 2019, 18:08
Origin ID: WIKKI04

Post autor: Wikki » sobota 09 maja 2020, 14:48

Pogrywałem trochę w The Sims 2. W sumie podobała mi się rozgrywka, animacje, nawet budowanie. Tylko trochę odstraszyła mnie grafika. Oczywiście wielu z tych smaczków pokazanych tutaj i w poprzednim komentarzu nie doświadczyłem, a warto je obejrzeć na żywo, bo są fajne, ciekawe i śmieszne. Jednak, widząc jaka beznadzieja robi się Czwórka, zachęcony opisem i filmikiem, chyba wrócę do Dwójki.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 09 maja 2020, 21:05

Dzięki Kirko za przypomnienie, co straciliśmy :(
Delsu i Wikki - dokładnie to sobie pomyślałam, co wy - tak naprawdę dopiero teraz widzę, co gra na przestrzeni lat i kolejnych odsłon straciła! I dlaczego Ari tak ciągle wraca mentalnie do dwójki. Rozczuliła mnie empatyczność dwójkowych simów. Nie myślałam o tym w takich kategoriach, dopóki nie obejrzałam filmiku i nie zobaczyłam "własnoocznie" co straciłam. Co wszyscy simomaniacy stracili. Zachwyt trójkowym otwartym światem przesłonił początkowo te braki i nie dostrzegłam, że tylu rzeczy ZABRAKŁO w trójce. W czwórce to już sama dostrzegłam te braki, bo tego nie da się nie zauważyć. Za dużo większe pieniądze dostajemy coraz gorszy, coraz bardziej okrojony produkt. Kupiliśmy trójkę spodziewając się cudu. No, w pewnym sensie było to novum, bo ten otwarty świat, koniki, koło kolorów... Ale aż przykro się robi, gdy pomyślę, jak EA nas potraktowała. I pomyślałam, że ta piąta generacja może nas jeszcze bardziej rozczarować... Oczekujemy cudu, a dostaniemy jeszcze większego gniota... Niech ten Masse się pospieszy bardziej, i wyda swoją wersję symulatora życia, zanim EA wypuści tę piątą odsłonę... Może wówczas - mając oddech konkurencji na plecach postarają się zrobić tę odsłonę przynajmniej nie gorszą od czwórki...

Awatar użytkownika
Marvi
Stalker
Stalker
Posty: 684
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:41

Post autor: Marvi » sobota 09 maja 2020, 21:12

Gdyby szukać na siłę (bardzo na siłę) jakichkolwiek plusów, to jedynie takich, że teraz bardzo-bardzo-bardzo motzno musimy wysilać wyobraźnię żeby simy spełniały naszą wolę. Bardzo musimy naciągać naszą fantazję. A prawda jest taka, że coraz ciężej jest cokolwiek wysupłać z czwórki :/
Swoją drogą dopiero teraz uświadomiłam sobie jak wiele rzeczy w dwójce mi umknęło i za czym tęsknię (pamiętam kubeł zimnej wody jak zastąpiłam dwójkę trójką - było to rozczarowanie, ale jak zastąpiłam trójkę czwórką to przeżylam coś podobnego - a teraz widzę, że EA przygotowywało sobie pasaż pod drogę rozczarowań).
meh, będzie trzeba odświeżyć dwójkę i wyciągnąc jej potencjał jeszcze raz, bo widzę, że więcej o niej nie wiem niż wiem :/ (a o części rzeczy "oczywistych" w dwójce zapomniałam, bo najpierw spłyciła je trójka, a później zniweczyła je czwórka).
Swoją drogą to ciekawe jak takie "detale" wpływają na komfort rozgrywki.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » niedziela 10 maja 2020, 09:32

Nie wiem czy o tym było ale wydaje mi się, że nie więc tak przy okazji; warto wspomnieć, że w The Sims2 w pewnym sensie istnieje rodzaj edytora światów/miast.
Do tego by stworzyć nowe otoczenie potrzebna jest gra Simcity4 - konkretnie ta odsłona gry. Często dana odsłona Simcity szła w parze z simsami i nawiązywała do nich w humorystyczny sposób oraz wyglądem ludzików biegających po mieście ale tu dodano jeszcze jeden wspólny element, tworząc najmniejsze miasto w Simcity4 można je zapisać i dodać do folderu Ts2.
W Simsach otwieramy otoczenie tak jak każde inne i możemy dodawać teraz do niego drzewa i inne rzeczy tak jak w trybie zwykłej edycji istniejących już w grze miast.
Nie jest to oczywiście tak rozbudowane narzędzie jak w Sims3 ale także potrafi sprawić wiele frajdy bo wpływamy na 100% na miejsce w którym chcemy grać.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1793
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » wtorek 12 maja 2020, 07:50

Pamięć bywa zawodna, czego najlepszym dowodem jest to, że o wielu tych malutkich detalach, które wpływały na realizm tej gry już zapomniałam. Dobrze, że są pasjonaci którzy tworzą filmiki dokumentujące jak to drzewiej bywało.
Prawie całą kolekcję dwójki posiadam, więc nie byłoby problemu z powrotem do korzeni, tylko nasuwa się pytanie - czy dobre wspomnienia wystarczą do tego, żeby ponownie odnaleźć się w tamtym świecie ?

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » piątek 15 maja 2020, 12:49

Czytajac wasze opisy rozgrywki w Dwojce to az by sie chcialo w to zagrac. Z drugiej strony patrząc jak brzydkie były dwójkowe simy to jednak chyba nie...
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » piątek 15 maja 2020, 13:17

@kreatora a ja właśnie wolę Dwójkowe Simy od Trójkowych. W Dwójce można było zrobić naprawdę przystojnego faceta i śliczną babeczkę. Oczywiście, to kwestia gustu, ale od mojego dwójkowego Theona nie mogłam oczu oderwać czasem. :) za to w Trójce mordowałam się swego czasu dość długo zanim nie doszłam do wniosku, że lepiej nie będzie. Za pyzate buzie miały te trójkowe ludziki.
W Dwójce mam raczej problem z grafiką... gdyby ktoś to po prostu odpicował graficznie, tak jak Blizzard poprawił WoWa, to bym kurde gra dzień i noc!
Obrazek

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » sobota 16 maja 2020, 05:09

@Aericia
Chetnie bym zobaczyła tych dwojkowych przystojniaków bo jak pisalam nigdy nie gralam w dwojke - z tego co widzialam na cudzych fociach to raczej mi sie nie podobali. Co do zrobienia w Trojce przystojniaków to nie było trudne o ile sie uzywało MCC ktory znosił ograniczniki w CAS i pozwalal ksztaltowac twarze jak ci w duszy gralo. Pokaze Ci u dwojke moich ktorymi bardzo lubiłam grac. Mialam duzy problem potem z Czworkowymi bo niestety nigdy nie dorownali dla mnie moim trojkowym simom. W czworce nie mozna zniesc cholernych ogranicznikow w CAS. W strone karykatury mozesz jechac w czworce ile dusza pragnie w druga strone - stop.
headshot_original.jpg
everyday_original.jpg
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » niedziela 17 maja 2020, 12:20

@kreatora
Elu w The Sims 2 ludziki rzeczywiście wyglądają niezbyt dobrze, są kanciaste, często z szerokimi ustami, wielkimi nosami. Można jednak wygląd nieco zmienić suwakami - nos, oczy, podbródek, policzki itp. Fakt, nie są to narzędzia doskonałe. Dlatego też w Dwójce istniało i nadal istnieje (program jest nadal aktualizowany) potężne narzędzie zwane SimPE (Sim PackageEditor), umożliwiające ingerencję w pliki gry, począwszy np. od zmiany koloru krzesła, poprzez zmianę rozgrywki czy też totalnej rewolucji dot, otoczenia. Myślę, że jego odpowiednikiem jest teraz MCC.
Powracając jednak do wyglądu dwójkowych ludzików. Dzięki SimPE (konkretnie panelowi Sims Browser) można zmienić nie tylko genetykę Sima, ale także jego cechy, ambicje itp. Np. rozmarzonego romantyka przemienić w złośliwego złoczyńcę.
Przykładowy wygląd pikselowych ludków po obróbce w SimPe (włosy są podkolorowane, ale tu chodzi o wygląd twarzy)
po SimPe.jpg
Kto jednak nie chciał grzebać w programie, mógł skorzystać z gotowych schematów twarzy. Wtedy wystarczyło tylko podmienić jeden plik gry (ten odpowiedzialny za genetykę) i już w grze pojawiały się całkiem ładne Simy. Potem tylko wystarczyło w CAS suwakami dostosować taki szablon według własnego upodobania. Przykładowo, gdy ktoś chciał rozgrywki typu anime, podmieniał w grze wspomniany plik i w grze pojawiały się postacie z anime. Nie tylko bohater gracza, ale także NPC, czy listonosz, strażak, złodziej, dostawca pizzy. Gra bowiem wtedy generowała tylko takie archetypy.
Znów pokażę przykładowe schematy genetyczne (sporo zestawów genetycznych można znaleźć na Mod The Sims, ten poniżej akurat nie pochodzi z MTS)
TS2 twarze szablony zbirówka.jpg
Zresztą suwaki w grze też można było zamienić na bardziej szczegółowe.
Tak więc, Dwójka także stwarzała (stwarza) ogromne możliwości zarówno jeżeli chodzi o grafikę, jak również rozgrywkę, chociaż rozgrywka jest tak rozbudowana, ze chyba nie warto w nią ingerować. Obiekty w TS2 też są całkiem ładne, a ludziki ... no cóż można albo się do ich wyglądu przyzwyczaić albo je podrasować :)

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » niedziela 17 maja 2020, 12:41

Rozgrywka jest najlepsza juz sie zorientowalam - wlasnie w Dwojce.
Zresztą spotkałam sie z tym pogladem juz wiele razy na amerykanskim forum EA gdzie błagano EA - oczywiscie bezskutecznie - aby sims 4 bylo praktycznie Dwojka ale z grafika Czworki. Wedlug mnie to byloby najlepsze rozwiazanie, No ale EA wywalila z roboty tworcow sim 2 - miedzy innymi, wiec tam teraz nie ma pasjonatow takich jak dawniej. Pierwsza kretynska idea przy tworzeniu silnika gry ze to ma dzialac tez na telefonach od razu stworzyła koszmarne ograniczenia w Czworce.
Z tego co widze wyzej faktycznie jesli chodzi o twarze tworzone za pomocą modow to dostaje sie piekne simy. Zeszta nie ukrywam - tez mialam 30 giga modow i CC w Trojce aby moi simowie wygladali tak jak chciałam aby wygladali. Prawdopodobnie gdyby mi w rece przy kupowaniu Simsow wpadla Dwojka a nie Trojka - do tamtej pory znalam tylko Sims1 - to pewnie tez byłabym fanatykiem tej serii. No ale Dwójki nie mialam do wyboru - kupowalam gre w Chinach bo COŚ musialam kupic do grania aby nie zemrzec z nudow na chinskiej prowincji gdzie mieszkałam. Z gier anglojezycznych mialam do wyboru albo sims3 albo jakies koszmarne strzelanki. padlo na simsy i zostałam fanem Trójki na wieki, co chyba tutaj troche widać :cat_mwaha:
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Aericia
Administrator
Administrator
Posty: 729
Rejestracja: wtorek 03 kwie 2018, 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Origin ID: ukyojin

Post autor: Aericia » niedziela 17 maja 2020, 17:21

@Kirka Stasiu, nie miałam pojęcia że tak można! Super!

@kreatora powiem Ci, Elu, że faktycznie Sim pokazany przez Ciebie wygląda świetnie. Ja nigdy nie bawiłam się takimi modami, czy to w Dwójce czy w Trójce więc trójkowe Simy mnie bardzo zawiodły. co do tych dwójkowych, to miałam swoja ulubioną kombinację twarzy Simów męskich i żeńskich i byłam naprawdę zadowolona z efektu. Tzn. facet może nie był klasycznie piękny, ale miał coś takiego w twarzy, co bardzo mi się podobało. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 17 maja 2020, 19:09

Nie wiedziałam Stasiu że istnieje takie narzędzie do dwójki! Doszłam do wniosku, że reaktywuję starego peceta z windowsem siódemką i wgram dwójkę, ale musisz mnie poduczyć, jak tego narzędzia używa się. Bo ja nawet już zapomniałam jak się wgrywało cece do dwójki, co aż mi się dziwne wydaje, bo wydawało mi się, że dwójka nie ma dla mnie tajemnic...A tu - skleroza... A mam całą dwójkę w płytach ... :P

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » niedziela 17 maja 2020, 22:39

Ojej, tak się rozpisałam o SimPE i schematach genetycznych, że zapomniałam o najważniejszej i chyba najprostszej metodzie zmiany Sima i jego ubrań.
The Sims 2, jak wiadomo, nie miało koła kolorów jak TS3, ale do podstawy gry był dołączony przez Maxis dodatkowy program nazwany Warsztat The Sims 2. Używając tego narzędzia, można stworzyć Simów, którzy potem będą w skrzyni Simów w CAS'ie, można stworzyć genotyp, kolor skóry, oczu, makijaż, zarost, przekolorować teksturę fryzury (a jak ktoś jest zdolny to nawet jest w stanie tworzyć własne fryzury), można kolorować ubrania albo już istniejące przerobić (np, z krótkich spodenek zrobić długie, z kostiumu dwuczęściowego stworzyć jednoczęściowy). Do tego potrzebny był dowolny program graficzny np. GIMP (nawet w Paincie dało się pracować).
Przyznam szczerze, że Warsztatu używałam jedynie do koloryzacji strojów istniejących w grze.

Gracze Dwójki (zresztą pewnie nie tylko TS2) pamiętaj tego Pana. To Don Lotario po przeróbce w Warsztacie (zdjęcie pochodzi z Centrum Simów).
leoncjo.JPG
Ponadto, jeżeli ktoś miał zainstalowane CC, mógł z nich w Warsztacie korzystać i zrobić coś własnego, wyjątkowego.

Istniało jeszcze jedno ciekawe narzędzie udostępnione przez Maxis. Tylko trzeba je było pobrać z ich strony (nadal można pobrać tylko z sekcji archiwalnej), a mianowicie Majster Plus. Dzięki niemu można było tworzyć własne tekstury podłóg, pokrycia ścian czy pokrycia terenu,

Gdy czytam o Paralives i tym, jakie możliwości stworzy moderom, a nawet zwykłym graczom do tworzenia własnych treści przy użyciu Blendera, to mam wrażenie, że poniekąd twórcy z Dwójki biorą to, co najlepsze. Oby!

@Alibali
Alicjo, pobieranie CC w Dwójce jest chyba najłatwiejsze z całej serii. W plikach The Sims 2 trzeba utworzyć Downloads i go otworzyć. Potem wystarczy pobrać interesujące CC WINrarem lub Zip (czasem trzeba rozpakować, jeżeli to jest duży plik, a mniejsze nawet nie trzeba), a następnie zaznaczyć te pobrane elementy i myszką przesunąć do Download. Gotowe. Jeżeli jednak pobiera się dom lub całego sima, wówczas po chwili oczekiwania, pojawia się ekran z zapytaniem, czy chcesz to zainstalować. Klikasz OK, kolejny ekran instalacyjny i wkrótce pojawia się komunikat - obiekt taki to a taki został pozytywnie zainstalowany (czasem pisze o błędzie, ale to zazwyczaj wina pobranego obiektu).

Z powyższego więc widać, że smaczki The Sims 2 to nie tylko rozgrywka, animacje, ale niesamowita frajda w różnych aspektach. Po prostu twórcy gry naprawdę myśleli o graczach i o tym, by dobrze się bawili, by każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 2”