Trzecia odsłona Dwójkowych "smaczków"

Pytania i ciekawostki z gry The Sims 2
Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Trzecia odsłona Dwójkowych "smaczków"

Post autor: Kirka » piątek 26 cze 2020, 01:53

Zanim napiszę co nieco o kolejnych ciekawych i wyjątkowych animacjach w The Sims 2, chcę zwrócić uwagę na przedpremierowy trailer tej odsłony Simów.
Jakość nie jest najlepsza, lecz filmik jest oryginalny i pochodzi z oficjalnej strony EA:



Po jego obejrzeniu tudzież przypomnieniu, co zawierał, z pewnością nikt nie ma wątpliwości dlaczego swego czasu pewien prawnik toczył walkę, aby gry The Sims (które traktował na równi z Grant Thef Auto) zostały wpisane na listę gier zakazanych. Na szczęście dla nas graczy tak się nie stało.
A teraz już o animacjach niespotykanych w innych odsłonach serii.

98. Kiedy sim nie mieszka już z rodzicami i zaprasza ich do siebie (!) to po przybyciu rodzica - simy czule się witają - przytulają, całują.
99. Jeżeli spotka się dwóch simów i oboje mają konsole, wówczas mogą grać razem. Zwiększa to zabawę i wzrastają relacje między nimi.
100. Wraz z dodatkiem Uniwersytet doszła umiejętność rapowania. Sim może rapować w dowolnym miejscu i czasie. Może to robić dla zabawy albo za pieniądze. Może rapować sam albo konkurować z innymi.
101. Uczniowie swoje nieodrobione zadania domowe będą każdego dnia odkładać na biurku lub na podłodze. Z zeszytów można powstać niezła "górka" (na filmiku jest ta sytuacja wyolbrzymiona).
102. Simy mają mierniki aspiracji. Jeśli paski te staną się czerwone sim popada w depresję. Animacja w takiej sytuacji wygląda różnie w zależności od rodzaju niespełnionej aspiracji. Np. simy pragnący założyć rodzinę - będą kołysać poduszkę, żądni wiedzy będą przemawiać do piłki, spragnieni romansu będą tańczyć z mopem, pragnący zdobyć fortunę będą żebrać.
Chcący zabawy - będą tańczyć z abażurem na głowie.
103. Jeżeli miernik aspiracji będzie przez dłuższy czas czerwony - oszaleją. Wtedy pojawi się psychoterapeuta - spadnie z nieba i zacznie z nimi rozmawiać. Terapeutę widzi tylko leczony, nie widzą go natomiast osoby postronne.
104. Wszystkie gotowe rodziny w The Sims 2 mają swoje historie i albumy ze zdjęciami. Ze zdjęć tych gracz dowiaduje się, co ważnego w danej rodzinie się wydarzyło. Gracz może dopisać dalszy ciąg dziejów i dodać własne zrzuty ekranu.
105. Gdy dziecko gra w szachy, siada na stosie książek.
106. Jeżeli sim stoi na drodze, a jedzie samochód, to tenże samochód zatrzyma się przed ludzikiem i poczeka (trąbiąc) aż delikwent odejdzie. W Trójce natomiast autko swobodnie przejeżdża przez Sima, a ten nadal stoi jakby nigdy nic. Cuda, cuda na kiju :)
107. Po pojawieniu się dodatku "Czas wolny" doszły kolejne animacje związane z zainteresowaniami ludków. Zdarza się, że trenują "na sucho". Np. ktoś mający hobby sportowe będzie wykonywać gesty rzucania do kosza, simy interesujące się muzyką będą pogwizdywać lub ćwiczyć taniec nawet bez muzyki, Simy zainteresowane baletem będą wykonywać ruchy baletowe, zainteresowane nauką układają kostkę Rubika.
108. Jeżeli dziecko ma misia i nim się bawi, po pewnym czasie można zauważyć, że zabawka się zużywa (po ok. 11 dniach) i zmienia wygląd na zniszczoną (tak jest zresztą ze wszystkimi pluszakami). Jednak mimo oznak zużycia zabawka zachowuje swoje właściwości - ciągle można się nią bawić.
109. Kupując farmę dla mrówek, simy mogą obserwować życie tych żyjątek, naśladować je - robiąc na głowie antenkę lub z dłoni szczypce. Mogą też potrząsać terrarium, co spowoduje ucieczkę mrówek. W The Sims 3 tez jest co prawda farma mrówek, lecz jedynie co można, to tylko je oglądać w ciszy i spokoju.
110. Kiedy ktoś się na kogoś wścieknie pojawi się nad jego głową płomień.
111. Jeżeli dwóch simów się przyjaźni, a pojawi się osoba, którą jeden sim zna, a drugi nie, wtedy zachodzi interakcja przedstawienia sobie osób.
112. Jak już wiemy w TS2 są funkcjonalne samochody. Istnieje też opcja zainstalowania w nich alarmu. Po zainstalowaniu alarmu w samochodzie ludzik korzysta z pilota. Alarm zostanie uruchomiony, gdy do samochodu skrada się złodziej. Wtedy pojawia się policja.
113. W TS2 są funkcjonalne grzejniki co, przy których można się ogrzać. W TS4 to tylko dekoracja, chociaż w Czwórce za to jest termostat regulujący temperaturę pomieszczenia.
114. Kiedy Simy osiągają najwyższe stopnie w karierze zawodowej pojawiają się różne stroje, a także możliwości ich przemieszczanie się do pracy i z pracy. I tak np. po osiągnięciu najwyższego statusu w karierze w organach ścigania - sim przywdziewa strój superbohatera i staruje (niczym Supermen) w niebo. W niebo też startuje naukowiec po osiągnięciu szczytu kariery, tylko że jego strój ... no cóż :) to trzeba zobaczyć na zamieszczonym poniżej filmiku :)
115. Jeśli ląduje lub startuje helikopter, osoby znajdujące się w jego pobliżu zatykają uszy z powodu hałasu.
116. Simy często grają w grę podobną do bingo. Jest to jedna z licznych gier simów, o których była mowa w poprzednich smaczkach.
117. Balony stanowią dekorację. Pozostawione jednak na kilka godzin po prostu pękają.
118. Patrzenie w gwiazdy w Dwójce to bardzo romantyczne interakcje. Para może nie tylko obserwować niebo, ale także przytulić się do siebie. W Trójce tez patrzą w gwiazdy ale do romantyzmu im daleko, a z kolei w Czwórce wspólne obserwowanie nieba ma tylko opcję przyjazną.
119. Jeżeli Sim osiągnie określony poziom twórczy może malować niestandardowe obrazy, zarówno te które są w katalogu gry, ale również te które do tego katalogu dodamy. O tym pisała już @olivkasims w poprzednich smaczkach. Należy dodać tylko, że jakość wykonania kopii nie odbiega od oryginału.
120. Gdy nasz ludzik dzwoni do kogoś, a ta osoba jest zajęta, ale nie mieszka sama, wówczas telefon odbiera inny domownik informując o tym naszego sima.
121. Starsze Simy mogą samochodem odwozić dzieci do szkoły, po tej akcji albo pojadą do pracy albo wrócą do domu. W Trójce też istnieje opcja odwiezienia dziecka, ale każdą czynność trzeba wskazać myszką.
122. W TS2 można spotkać skunksa chodzącego po parceli. Można obserwować go z daleka albo pogłaskać, jednak uwaga - skunks na to zareaguje we właściwy dla siebie sposób. Spryska sima, spryska zwierzaka, gdy ten mu się nawinie. W TS4 też mamy skunksa, ale domyślnego. Dowiadujemy się o jego istnieniu tylko wtedy, gdy spryskany, brudny pies wyjdzie z krzaka.
123. W Dwójce można szkolić zwierzaki, aby robiły różne sztuczki. Istnieje jedna specjalna sztuczka tylko dla kotów - umiejętność załatwiania się do sedesu. Nauka tego wygląda bardzo zabawnie :)
124. Simy naprawiają komputery w różny sposób, zależny od typu i "wieku" sprzętu. Komputer starszej generacji trzeba odwrócić tyłem, podczas gdy nowszej naprawa odbywa się po otworzeniu klapy z przodu.
125. Kiedy Sim umiera ze starości możliwe są dwie animacje śmierci. Jeżeli ma zielony lub czerwony miernik aspiracji, pojawia się Mroczny Kosiarz i pokazuje klepsydrę, że czas ludzika się skończył. Sim może się godzić z tym faktem, może oburzać i kłócić z Mrocznym. Natomiast, jeżeli pasek aspiracji w chwili śmierci jest złoty lub platynowy, Kosiarz pojawia się z tancerkami hula i Sim z walizką radośnie z nimi odchodzi.
126. W grze istnieje również breakdancer (gdy posiada się "Miejskie życie"), pojawiający się na parceli publicznej. Można obejrzeć jego występ lub za 75 simoleonów nauczyć się od niego tańca. Po nauczeniu się Sim może w dowolnym czasie i dowolnym miejscu ten taniec wykonywać za darmo albo za napiwki.
127. Koty i psy mogą uzyskać jeden z trzech rodzajów pracy. Wszystkie prace mają 4 poziomy, na każdym zwierzę musi nauczyć się określonych zachowań. Mogą jeździć do pracy typami samochodów (podobnie jak Simy) w zależności od stopnia, jaki w pracy posiadają.
128. Warto zwrócić uwagę na czynności kierowcy pojazdu. Jest animacja wciskania klaksonu, przekładania biegów. W TS3 kierowca tylko trzyma ręce na kierownicy i tak rusza.
129. Zachowania Simów zależą od cech ich charakterów. Szczególnie jest to widoczne przy Simach z cechą nieśmiały. W miejscach publicznych zaciskają ręce lub zasłaniają podbródek, gdy są wśród tłumu.
130. Głodne zwierzaki mogą jeść kwiaty z klombów. Psy mogą tarzać się w trawie lub kwiatach.
131. Zwierzęta reagują na swe odbicia w lustrze. Koty zazwyczaj podchodzą do tego obojętnie, zaś psy są podekscytowane.
132. Podczas ćwiczeń z TV simy wykonują zadania zgodnie ze swoją sprawnością fizyczną. CI o słabej kondycji nie wykonają dokładnie tego, co jest pokazane w telewizji. W TS 4 bez względu posturę oraz na umiejętności fitness ludziki idealnie wykonują pompki i przysiady. Takie zdolne bestie :)
133. Simy w takcie korzystania z toalety mogą także czytać gazetę (natomiast nigdy w wc nie spożywają posiłków, co w Czwórce zdarza się nader często).
134. Z biegiem czasu używane pianino wymaga dostrojenia. Przychodzi wtedy wezwany konserwator i dokonuje przeglądu.
135. Są różne animacje zmiany stroju. Zwykle Simy wirują i skaczą w powietrzu, aby zmienić strój. Jednak leniwe simy wirują chwiejnie trzymając jedną stopę na ziemi. Z kolei dzieci skaczą wysoko okręcając się wokół własnej osi.
136. Romantyczne animacje również są różne, jeżeli chodzi o wiek Simów. I tak para nastolatków ściska się delikatnie, nieśmiało (inaczej niż dorośli). Podobnie w wannie z hydromasażem para w zależności od wieku zachowuje się inaczej.
137. W ogóle w TS2 jest mnóstwo animacji wyróżniających poszczególne grupy wiekowe. Ot choćby siadanie na krześle. Inaczej usiądzie dziecko (podwijając nogę) a inaczej dorosły. Różnie też wygląda ich wstanie z krzesła.
138. Gdy ktoś patrzy jak inni grają w gry konsolowe, sam też się angażuje w rozgrywkę (np. krzyczy, podskakuje, macha rękami). W TS3 i TS4 animacje ograniczają się do prostych reakcji - śmiech, zaskoczenie, ale przede wszystkim oglądanie w milczeniu.
139. Jeżeli umrze wróg Sima, ten może wyżyć się na jego nagrobku - kopać w niego lub na urnie, rozbijając ją.
140. Gdy świat simów spowija zima i ulepi się bałwana, na parcelę domową przychodzi sympatyczny pingwin, by pogadać z bałwanem. Można go pogłaskać lub dać mu rybkę. Natomiast, jeżeli dostrzeże rybę powieszoną na ścianie, będzie próbował jej dosięgnąć.
141. Gdy Sim łowiący ryby postanowi zmienić lokalizację, to znaczy przejść w inne miejsce nad stawem, to przechodzi trzymając wędkę w ręce. Wędka nie znika, jak to jest TS4.
142. W lodówce może zabraknąć zapasów, więc trzeba je uzupełnić. Trzeba iść do sklepu spożywczego lub zamówić dostawę do domu. W TS3 też można zamówić jedzenie, ale tak naprawdę nie jest to konieczne do gotowania, ponieważ można zapłacić natychmiast, przygotowują posiłek z lodówki. Z kolei w TS4 lodówka w cudowny sposób napełnia się sama.
143. W TS2 nawet najprostsze jedzenie takie jak np. płatki owsiane Sim musi sam przygotować - najpierw do miski sypie płatki, potem dodaje mleko. Istnieje stwierdzenie, że tylko w tej odsłonie gry istnieje jedyny prawidłowy sposób przygotowania płatków. Chciałam zwrócić uwagę na opakowanie mleka (w filmie o tym nie ma mowy) - jest na nim zdjęcie Belli Ćwir, a na niektórych innych opakowaniach np. Smętny Klaun.
144. Sim do snu może przebrać się tradycyjnie w piżamę lub spać w bieliźnie. Możemy mu nakazać, którą opcję ma wybrać, ale często zdarza się, że to ludek sam o tym decyduje.
145. Gdy Sim robi zakupy w sklepie spożywczym i otworzy zamrażarkę, by wyjąć z niej jakiś produkt, z zamrażarki tej wydobywa się chmura pary. Po zamknięciu drzwi lodówki pojawi się na jej szybie szron, by z czasem zaniknąć.
146. Zebrane plony (gdy ktoś posiada "Pory roku") można umieścić w sokowirówce, aby wyprodukować kilka rodzajów soku. Jest opcja miksowania owoców lub wytworzenia nektaru. Na marginesie (w filmie też nie ma o tym mowy) sok można uzyskać nawet dodając do sokowirówki stary but - to taki dowcip twórców). W TS3 nektar wytwarza się poprzez udeptywanie w kadzi, natomiast w Czwórce jest już gotowy w butelkach. Teraz jednak po dodatku Życie eco to się zmieniło - istnieje ogromna machina wywarzająca nektar.
147. Jeżeli zmotoryzowany Sim idzie na randkę, po jej zakończeniu może partnerkę odwieź do domu. Po jej odwiezieniu sam powróci do domu.
148. W czasie randki pojawia się licznik zadowolenia z niej. Gdy randka będzie udana - następnego dnia partner może pod drzwiami domu Sima, pozostawiając kwiaty i wiadomość, a nawet większy prezent (np. telewizor). Jednak, jeżeli randka będzie nieudana, to biada Simowi. W "prezencie" dostanie tlącą się torbę lub .. kupę i obraźliwe przesłanie.
149. Gdy przyjeżdża strażak gasić pożar na plecach ma gaśnicę. Po zakończeniu akcji kanister znika, sugerując że pożar został opanowany.
150. Może zdarzyć się, że na parceli pojawią się karaluchy. Trzeba więc wezwać odpowiednie służby lub próbować samemu uporać się z problemem (chociaż z doświadczenia wiem, że nie jest to prosta sprawa, lepiej odżałować parę simoleonów na fachową pomoc).

Dodam jeszcze od siebie (na poniższym filmiku nie została przedstawiona), że istnieje również zabawna animacja związana z teleskopem. Simy oczywiście używając teleskopu, oglądają gwiazdy, ale także mogą podglądać sąsiadów. Takie podglądactwo czasem kończy się fatalnie - awantura, a nawet bójka gwarantowana :)

Proszę więc obejrzeć film, pokazujący zachowania ludzików, o których pisałam powyżej.


Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » piątek 26 cze 2020, 14:50

Ten trailer... :D Mam wrażenie, że Simsy były wtedy bardziej na luzie i tak jakby mniej nachalnie celowane w młodszych graczy (choć sims4 nie wiadomo do kogo jest adresowane ze swoim bara bara gdzie popadnie i jednocześnie nazywaniem picia alkoholu piciem nektarów :D ), ciekawa sprawa z karaluchami , helikoptera wogóle nie kojarzę.
Interakcji ta gra ma mnóstwo, chyba naprawdę więcej niż jakakolwiek odsłona, może wtedy ekipie tworzycieli praca nad gra sprawiała większa radoche i gra tworzona była bardziej z chęci niż jako ponury obowiązek, stąd efekty. Oby takie podejście do gry jeszcze się nam powtórzyło.
Podglądanie innych lunetą :D Ciekawe czy chocby podobne wybrane smaczki zaoferuje nam The Sims 5 lub Paralives.
Dzięki za tak wyczerpujące zestawienie owych wszystkich smaczków :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 29 cze 2020, 20:20

No i teraz przynajmniej wiadomo, skąd się wzięła nazwa miasta w TS4 - Myshuno. Od gry w dwójce o tej nazwie :)

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » wtorek 07 lip 2020, 11:41

W Czworce jest opcja podglądania teleskopem sąsiadów - sim zamiast uczyć się logiki uczy się złośliwości ale nie pamiętam czy ta opcja na teleskopie jest w grze podstawowej. Na pewno jest juz w dodatku "Zycie w mieście. Ale na 100% oprócz tego nie ma ani jednej animacji wymienione powyzej. Przy najmniej jak do tej pory.
Drobna przewaga Czwórki jest ze mozna odlozyc myszke i simy same beda wykonywac rozne interakcje, Wdzoraj u mnie dzieciak sam z siebie blagal o nowe zabawki ojca ale ten mu odmowił cos zawile tłumaczac i wzrosła mu wiedza o rodzicielstwie po tej interakcji,
Czasem czworkowi simowie są wręcz zbyt samodzielni jak na mój gust po graniu w Trojke. Sim ze skilem wysokim ogrodznik przerwie jedzenie obiadu i poleci do ogrodu bo wlasnie na jednym drzewku wyrosł mu owoc [ jedno cholerne drzewo u mnie nie owocuje jak wszystkie inne razem rano ale w poludnie. Nie wiem czy to bug )
Samodzielnie beda sprzatac co akurat kiedy w dodatku eko potrzebne są ci smieci do restoratora moze byc denerwujace. Rzucą robote i pojda dobie poplywac w morzu kiedy im sie tylko zamarzy jak ich nie upilnujesz. - odejdą od sztalug po wykasowaniu sobie polecenia Maluj" Ptrafia te twoje polecenia sami sobie wykasowywac aby je zastapic takimi ktore im pasuja. Nie zrobia tego jak sa swiezo z CAS ale jak sie naucza i polapia ze moga to robic to beda to robic z duza przyjemnoscia, a ty bedziesz ganiac za nimi z myszka.
Teraz cos poprawili w relacjach romantycznych bo zakochany sim predzej skona nim zacznie flrtowac z inna damą i bedzie serduszkowal ujemnie na wszelki proby podrywania go. Zamiast tego bedzie baardzo samodzielny w relacjach ze swoja ukochaną i jak ich poślesz by grali w szachy to będa grac trzy razy dluzej niz powinni bo caly czas beda ze soba sie mizdżyć.
W trojce zdecydowanie tego nie bylo i choc sim przez dlugi czas tresowany myszka nabieral pewnych nawykow to jesli tej tresury nie mial stal i patrzyl w przestrzeń przez godzine nim sam coś zrobił sam z siebie. Jak wiesz w Dwojke nie gralam i nie wiem jak tam było z samodzielnoscia simów.
Te czworkowe w zyciu nie beda staly bez ruchu! Ba nie beda sie zajmowaly tym co chcesz zeby sie zajmowaly bo akurat maja ochote pograc sobie na gitarze albo malowac ...
Nie mowie ze to jest lepiej - jest inaczej niz w Trojce. Ma to zdeydowanie zwiazek z jakoscia twojego komptera. Sim ktora ma do dyspozycji 16 GB albo wiecej pamieci Ram potrafi je swietnie wykorzystać bez twojej pomocy.
Mnie akurat to sie podoba choc czasem zgrzytam zebami kiedy sim ktory nauczyl sie czaru teleportu nagle mi znika by sie objawic na sasiedniej wyspie bo tam wyczaił znajomego. (Swiat w Sulani to prawie swiat otwarty i sim moze sie przemieszczac na dosc duze odleglosci.)
Sim ktory znalazl sie w niezrecznej sytuacji - ukochana plus podrywka na jednej parceli potrafi sam zwiać do domu z tej parceli bez twojej pomocy.
Jesli ktos tak jak ja lubi samodzielnosc simow i nie lubi trzymac w reku caly czas myszki, to to akurat bedzie mu sie podobalo choc chcialabym oczywiscie, by te moje simy mialy w zapasie wiecej ciekawyc, ladnych i zwiazanych z emocjami animacji - ogladanie jak to wykonuja bez pomocy myszki byloby super!
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 2”