(TS2) Delsoviec City

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3534
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

(TS2) Delsoviec City

Post autor: SimDels » poniedziałek 24 lut 2025, 13:42

Wszyscy grają w The Sims 2 tak więc "buy now!" - mam i ja :) :07-middle-fingers-crossed:

No i tak sobie dłubałem w międzyczasie, że ledwie w tydzień zrobiłem pierwszy domek :61-shocked-face-exploding-head: Reszta chyba pójdzie szybciej. Póki co miasto zyskało chyba juz większość zaplanowanych parceli oraz domyślne nazwy ulic. Po za pierwszym domkiem przy ulicy Kropkowej 1 ,powstał też ozdobny park (chyba zamienię go na parcelę z parkiem funkcjonalnym... hmmm a może na cmentarz?) i dwa budynki na parceli przy Bulwarze Morskim (na razie "skorupy" bo meblowanie w TS2 zajmuje mi najwięcej czasu i sprawia mniej frajdy niż budowanie) :79-face-cowboy-hat:
Przewidywana jest raczej gęsta zabudowa (wszak gra płynie przez procesor bez ścinek az miło więc chyba można naprawdę zaszaleć) i jakas mini-starówka (przy okazji sprawdze możliwości sims2 bez cc co do tworzenia tego co delsy lubią najbardziej czyli gotyckich kościołów itp). Dominować mają tu jednak bloki, paartamentowce i bloczyska :)
Załączniki
d1.jpg
d1234a.jpg
d123456.jpg
d12345.jpg
d1234abc.jpg
d1234.jpg
d123.jpg
d12.jpg
d123456789012.jpg
d12345678901.jpg
d1234567890123.jpg
d1234567890.jpg
d123456789.jpg
d12345678.jpg
d12.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kamelia
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 137
Rejestracja: piątek 14 cze 2019, 09:10

Post autor: Kamelia » poniedziałek 24 lut 2025, 15:36

Fajnie wyszedł ci ten front domu. Taki amerykański ale ładny. Podoba mi się ta prostota. Ułożenie domu na działce, jej podział też udany i ta część rekreacyjna wyraźnie wyodrebiona. Tył taki trochę za prosty ,za duża płaszczyzna.
wład­czy­ni krainy bez uczuć...

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 707
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » poniedziałek 24 lut 2025, 17:12

Wow! Aż mi się paszcza roześmiała na widok Delsovca! A nazwy ulic... rozłożyły mnie na łopatki! :a_grin2:

Bardzo ładnie rozplanowane miasteczko, a pierwszy domek - uroczy. Fajna bryła, ślicznie zaprojektowane otoczenie, bardzo naturalnie to wygląda. Dużo zielonych kwiatowych rabatek, które potem będzie trza odchwaszczać i podlewać; ale warto, bo one ślicznie wyglądają w grze, sama ich używam. Tylko nie jestem pewna czy przez te płotki Sim się do nich dostanie, być może do pierwszego rzędu tak, ale z drugim może być spory problem. Teraz buduję parcelę z domkami na wynajem i podobnie jak Ty, zrobiłam takie kwiatki przy domkach i otoczyłam płotkiem, ale potem mnie tknęło i trochę przeprojektowałam roślinność, tak aby Sim miał dostęp do każdego rzędu rabatek. Ale wiadomo, takie rzeczy człowiek poznaje dopiero w trakcie rozgrywki. Tak szczerze, to jeszcze nie do końca odkryłam, które rośliny rosną i gra wciąż mnie zaskakuje, ale wiem, że te rabatki na pewno są mocno interaktywne.

Bardzo ładnie komponują się jesienne drzewka z kostką chodnikową i cegłą z której zbudowany jest dom. Wnętrza bardzo ładne, tu podziwiam, bo wiem sporym wyzwaniem jest budowanie w dwójce bez cc. Garaż oczywiście obowiązkowo, z moim ulubionym motywem, czyli samochodem do remontu. :D :13-thumbs-up: Bardzo ładny czerwony samochodzik na podjeździe, aż się zastanawiam czy też go mam w grze, czy doszedł w najnowszej edycji.

Aanielka podała link do strony forum Garden of Shadows, gdzie można pobrać rzeczy z dawnego nieistniejącego już dwójkowego Story. Ja to mam od początku w grze (bo moje dziecię przed laty to skompletowało). Zawsze to jakieś dodatkowe rzeczy. Jest tam na przykład kolekcja Castle Collection - Build & Buy i CAS oraz Spooky Collection, które mogą się przydać do bardziej zabytkowych budynków. Oczywiście nie przymuszam, wykorzystanie jest opcjonalne bo każdy ma swoje sposoby budowania i swoje zasady. Znam osoby, które lubią wyzwania i żadnych dodatkowych rzeczy nie instalują. Poniżej link do rzeczy ze Story i ogólnie do wątku z dwójkowym cc:

https://gardenofshadows.org.uk/gardenof ... ic=33099.0

https://www.simtopia.pl/viewtopic.php?f ... 219#p30219

Bardzo fajnie zapowiada się ta praca, czekam na dalsze postępy i relacje! :D :a_bravo:

EDIT: Sprawdziłam w grze, przy niższych płotkach Sim może przez nie przejść i podlewać kwiaty, więc tu nie powinno być problemu.
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3534
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 04 mar 2025, 10:02

Dzięki ogromne @Percival159 i cos mi się zdaje, że dla ts2 zrobię wyjątek tzn cześciej będe korzystać z ceceków (w czwórce głównie tylko przy testowaniu swoich czy przyjaciół używałem, w trójce tylko jakies okienka i "nasadki" udające szczyty domów sporadycznie). Nie wiedziałem swoją drogą, że te parcele dwójkowe sa takie "żywe" (!) czyli, że trzeba uważać bo wszystko rośnie (i jak rozumiem może zgnić kiedy będzie taki brak zainteresowania jak to zwykle u Delsa w trybie życia jest :D ). Fajnie, że sprawdziałas te rabatki.
@Kamelia Dzięki wielkie, faktycznie duży kloc, wiem, że za duże te płaszczyzny i trochę nudne ale tu może za mocno przejąłem się priorytetem; zrobic efektowny dach a ponieważ przywyknięcie do tego jak te dachy działają w dwójce chwilę zajmuje to wyszło to wszystko tak rozklapiasto :O Mam nadzieje, że z czasem te moje rozklapichy będa coraz mniej toporne.

Udało sie, wreszcie mam działający kod na budowanie wysooooko w chmury bez modów i cudowania co sims2 wyróżnia i co mnie kusiło do powrotu :) Nie wiem ile można pięter w góre zdaje się że napewno grubo więcej niż 10. Internet jest zawalony dziwnie napisanymi nie działającymi kodami więc jakby się to komuś przydało to; wciskamy shit+ctrl+c a potem wpisujemy nie inaczej tylko dokładnie tak: sethighestallowedlevel 255 (czy to oznacza max 225 pięter w simach tego nie wiem ale chyba błędnik by mi zwariował więc nie będe tego testować, wystarczy powiedzmy max ok 20-30 ;) o ile to będzie grywalne.Wersje kodu z inną cyfrą albo dużymi literami nie działają dlatego warto wkleić dokładnie w ten sposób.
Grywalne względnie jest powyżej 10ciu i to jest naprawdę extra. Mało mam czasu na zabawę ale tak w międzyczasie testując ten kod zrobiłęm na próbę wieże widokową. Wyszła we wszystkich stylach na raz albo może raczej bez żadnego więc może nie będzie wieżą ratusza tak jak planowałem ,zresztą chyba jest deczko za wysoka ale zostawię bo fajnie to wygląda a miasto ma mieć mimo niedogodności grafiki dwójkowej jakąś swoją nazwijmy to "panoramę" zwłaszcza od strony morza czyli zabudowa będzie troche rosła wzwyż w stronę głębi lądu.
Na Trójke chwilowo opadły mi ręce więc może troche przyśpiesze póki co z tym małym projektem. Może będzie to także test czy Dwójka będzie w stanie sprawiać problemy przy wielu parcelach choć zdaje sie, że niekoniecznie.
Poniżej fragment centrum miasta z planowanymi rzeczami i z tą wieżą. W głębi kościół, który poprawię bo powstał jeszcze bez tego kodu więc wieże są zrobione tak jak w ts3 czy ts4 głównie z fundamentów i nie można sie do nich dostać w przeciwieństwie do wieży widokowej, gdzie łaskawie poza schodami kręconymi architekt miasta ukrył windę na bodajże 12 piętro (uff puff) :12-smiling-face-sunglasses:

Nie wiem czy to jednak nie do przeskoczenia, że patrząc z dołu do góry... zamiast podłogi w balkonach czy innych wykuszach widać... dziury :O Może ktoś wie czy to da się jakos naprawić czy to juz jednak taki urok dwójki?
Załączniki
Bez_tytułu_1.jpg
Bez_tytułu_1.jpg5.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaginiony Świat Delsa”