(Ts4) Średniowieczny świat w The Sims 4

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

(Ts4) Średniowieczny świat w The Sims 4

Post autor: SimDels » czwartek 10 maja 2018, 19:19

Dawno temu istniało królewstwo a nawet istniało ich wiele... Zamki, katedry, rosnące ku chwale królewstw, miasta chronione murami obronnymi; to wszystko fascynowało simowego Delsa i jego stwórcę bardziej niż jakiekolwiek inne zajawki w simowym świecie dlatego obaj tuż po tym jak osiedlili sie w nowej krainie Simtopią zwaną, postanowili założyć taki właśnie temat by realizować zamiłowanie do architektury długich wieków średnimi zwanych...

I tak oto postanowili rozpocząć podróż po medievalowym światku od pokazania trzech kluczowych miejsc by dalej bieżyć już tylko poprzez nowe lokacje


Pierwszą ważną lokacją na szlaku lokacji średniowiecznych wieża Alchemika była a rok pański 2015 tedy był choć umówmy się, że raczej tak 1200 roku Simowego, zatem dawne to czasy sami przyznacie ;)
Bez owej wieży a raczej niewielkiej siedziby naukowca i lekarza magiem lub alchemikiem wówczas zwanego ,nie byłoby ciągu dalszego naszej drogi z półpustynnej ciepłej Simsszpanii poprzez dumny Flagenburg w sercu Kontynentu aż po archaiczny w niezmienności swej Kanin na zimnej Północy... Wieża na poły zaś z Mistrzem Krulihem we własnej osobie budowana była.
Podróż w czasie pora więc rozpocząć nie ważąc na rzeczy brakujące co łatwo wyszperać w sieci, zaś skupiwszy się jeno na tych kluczowych miejscach co w klimat długiej i niezwykłej epoki niechybnie nas wprowadzą ;)

Medieval Tower of Alchemist

DOWNLOAD (SDW)
DOWNLOAD (Galeria)



Stamtąd wprzódy do wielkiego zamku się udali Dels i jego Stwórca ,choć po drodze wiele lokacji było. Niedoskonałych czasem, być może i nie wartych uwagi jeszcze tak jak te ,które dopiero nadejdą choć wieża, którą mieli za sobą zapadła im w pamięć a uznano ja za kamień milowy w tworzeniu gotyckiego świata.

Flagenburg

DOWNLOAD (Galeria)
DOWNLOAD (BSR)

Był najpoteżniejszą z twierdz jakie w delsowym świecie kiedykolwiek zbudowano. Każdy z 3 dziedzińców dla innej grupy przeznaczono; był więc dziedziniec zamku niskiego dla rzemieślników i pospołu oraz niewielki dziedziniec przejściowy powyżej gdzie dostojnicy komnaty zajmowali i studnia życzeń stała... Tam i brama stała ,której progi przekroczywszy na dziedziniec główny ,krużgankami otoczony wkraczano. Król sam i rodzina jego komnaty swe tu mieli...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I to tyle z wyprawy naszej na zamek wielki i z nazwy pewnym wydarzeniem inspirowany co niechlubne jest tak wielce iż przytaczac tego się tu nie godzi ;)

Daleko stąd na północ gród drewniany jeszcze stał gdzie świątynia Wilków Morskich ku niebu się wznosiła a gród sam warowny mocno był pomimo braku kamienia i cegły.
Kaninem nazwano go łącząc w jedno kilka języków co mniej lub więcej w ich brzmieniu Gród Królika oznacza. Dedykacyją był on zaś dla utalentowanego Kruliha z odległej przyszłości ;)

Kanin (gród niekoniecznie dla Wikingów)

DOWNLOAD (SDW)
DOWNLOAD (Galeria)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Stosowne ubranka Słowian, German czy może jednak Wilków Morskich (Wikingów) tu zaś znajdziecie bo na nich choć z przymrużonym okiem wielce inspirowane były ;) Inne zaś w nieskończoności simnetu znajdziecie lub na samej Simtopii w tym temacie.
Warto wszak odziać simy podróżujące w czasie w ubranka bardziej stosowne niźli dzisiejsze stroje bezwstydne ;)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
krulih2
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 97
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 22:05
Origin ID: via2382

Post autor: krulih2 » niedziela 13 maja 2018, 22:14

Nie muszę chyba mówić , że nadal uważam , że Ty w ogóle nie spisz budując takie cuda , wieże znam powiedzmy od piwnicy do części parteru bardzo dobrze, Twoja część powaliła mnie na kolana niesamowitą kuchnią z której bym nie wylazła i pięknymi komnatami :13-smiling-face-heart-shaped-eyes: Zamek flagowy to już monumentalna posiadłość, nie wspominając o mega wnętrzach zwłaszcza pięknym ołtarzu :13-smiling-face-heart-shaped-eyes: Kanin jest przecudowny i dla mnie to nadal jest osada dawnych Słowian nad Odrzańskich :a_tounge: Ale dywagować na ten temat nie będę , bo się znowu pokłócimy i tyle z tego będzie. Gród jest piękny, za dedykacje i nazwę wielkie :hearts/heavy-black-heart: frunie do Ciebie. Dziękuję Misiaku :14-face-throwing-a-kiss:

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » niedziela 13 maja 2018, 23:27

@krulih2 jak najbardziej to może być i osada Słowian nad Odrą (a nawet za nią bo jak wiemy i nieco dalej na zachód Słowianie bytowali). To rzecz z założenia łącząca bliskie sobie w sumie w jakims stopniu kultury bo wszak ważne jest to co łączy i tylko to powinno ważne w historii pozostać :) Taka myśl była tu również inspiracyją poza samym wyobrażeniem dawnych osad / drewnianych miast. Ogromnie ci dziękuje Mistrzu, także za tą pierwszą wspólna pracę :hearts/green-heart:
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 16 maja 2018, 03:01

Średniowieczny przodek Delsa oraz jego Twórca do osady spokojnej wreszcie dotarli ,gdzie młyn stary szachulcowy nad wezbraną rzeką stał.
Skromny i pracowity żywot prowadził tam młynarz życzliwy wraz ze swoim czworonożnym rudym przyjacielem...

Medieval watermill - Średniowieczny Młyn
Nowy rozdział młyn ten rozpoczął bowiem twórca wpadł na pomysł coby w stylu epoki dostającym, cały Windenburg a przynajmniej większośc cześci jego zabudować w stylu średniowiecznym. Projekt ten #SDWmedievalproject się zowie i po takowymż hashtagiem w galeryji i simsieci zagości ;)

DOWNLOAD (SDW)
(Galeria)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz Młynarza czas poznać. Zwą go Hugo Miller czyli Hugo Młynarz i tak właśnie, od pełnionego zawodu tudzież miejsca narodzin, powstało większośc nazwisk ,którymi do dziś w realnym i simowym świecie się posługujemy :) Nasz Hugo postacią życzliwą i dobroduszną, choć i pewnym siebie ,kochającym naturę simem jest. Hugo kocha swój młyn a dzięki zamiłowaniu do własnego miejsca zamieszkania praktycznie nigdy się nie nudzi, dość dobrze reprezentuje więc pokolenie co bez komputerów i tabletów bytować musiało. Tak drogie dziatki, były takie czasy choć to w głowie się nie mieści ;) Jego Ruda Piesa to niezastąpiony i niemal równie samodzielny przyjaciel.

Hugo Młynarz

DOWNLOAD (Galeria)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » środa 16 maja 2018, 09:01

Mistrzosrwo swiata ! Przesliczny stylowy młyn . Bardzo piękna bryła - oczywiście idealne dachy :) No i wisienka na torcie . Koło młyńskie!!! Genialnie zrobione . Pieniąca sie nieopodal woda w mini rzeczce dodaje całemu budynkowi urody, Pieknie skomponowałeś te skały i roślinność.
Wnetrza idealnie dostosowane stylem do całości. Wiadomo młynarz to w koncu prosty chłop,choć zamożny. Wiec sa zgrzebne i nie przesadnie ozdobione - jedno białe futro na podłodze to wszystko z tematu luksusu. Sam upolował ? XD Palenisko zamiast kuchenki jak to panie drzewiej bywało tez tu ładnie pasuje.
Sam mlynarz jest z delsowego plemienia co widac na pierwszy rzut oka. Wdał sie w przodków idealnie,
Piesek słodki i troszke do liska podobny :hearts/heavy-black-heart:
Nie da sie ukryć ze w temacie medieval jestes number one :a_smile:
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
krulih2
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 97
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 22:05
Origin ID: via2382

Post autor: krulih2 » środa 16 maja 2018, 14:15

No i co ja mam Ci napisać, boskie to jest, extra pomysł na kolo młyńskie :hearts/heavy-black-heart: W dodatku piękny medival haus z bardzo pomysłowymi wnętrzami w starym stylu, alboś zmusił sima do dłubania mebli albo zmasakrowałeś debuga, ale to mało istotne, jest perfekt i jest klimatycznie. Fantastyczna praca Miśku a ode mnie leci :hearts/heavy-black-heart:
Młynarz taki Twój bardzo, chyba przez te oczka, bo Ty je uwielbiasz dawać simom, pisnka przecudna :hearts/heavy-black-heart:

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » czwartek 24 maja 2018, 01:08

Wielkie :hearts/green-heart: dla Was. Starałem sie jak mogłem z ludzikiem ale i tak mimo, że nie z żebra Delsa to delsowaty pewo wyszedł :D Następne ludziki chyba wyszły ciut inne albo... tak mi sie tylko wydaje wszak się starałem :D
@kreatora ELu dłubałem chyba 2 dni przy samym kole choć niby prosto na to woasc by tak to zrobić ale ciągle mi coś nie pasowało. Mam wrażenie, że koło budowało się 90% czasu a reszta to chyba w 2 godzinki , może ciu dłużej z meblowaniem choć to jest tu faktycznie minimalistyczne oczywiście, dzięki! A pieskolisek wyszedł tak jakos przypadkiem, że zakochał sie i simowy ludzik w nim i delsowy twórca też :13-smiling-face-heart-shaped-eyes: chyba mój neljlepszy piech obok tego mojego simselfowego czarnego ,cho c za dużo ich nie wyprodukowałem :)
@krulih2 Kruliś to jest w sumie jednak moim zdaniem z najfajniejszych rzeczy w ts4 te dłubane mebelki ale wykorzystuje z reguły tak jak tu tylko krzesełka wanne i kibelek ;) Długo zastanawiałem się czy dawac te dechy na suficie ,w końcu zrobiłem je w dużych odstęopach by nie oprzeszkadzały jakby sie ktoś bawił w widoku z góry ludzikami ale nadal sie zastanawiam czy taki zabieg będzie potencjalnie uciązliwy wgrze (choć dla mnie nie jest) i czy w związku z tem dawac to czy nie w tego rodzaju przybytkach. Dzięki serdeczne!

Powracamy do naszego światka gdzie Twórca z simowym Delsem wioski, miasta i bezdroża zwiedzał a i nawet łódką mizerną chybotliwą do pewnej bezludnej wysepki niedaleko brzegu dopłynął ;)

Gothic Temple of Thinkers czyli tajemnicza świątynia Zakonu Myślicieli nie przesadnie wielka a jednak zaskoczyła wędrowców przestronnym wnętrzem i odkrytymi przez nich podziemiami...
Kto i po co taka budowlę na środku bezludnej wyspy postawił ,czy sam diabeł to czy inny czart ? Nie zaznał odpowiedzi żaden z obu podróżników jednakowoż wiedzieli oni, że zakon ów tajemniczy istniał a twórca Delsa wiedział być może i więcej choć zazdrośnie strzegł nowych i przeszłych pomysłów nawet przed swoim głównym simselfowym tworem...
Myśliciele pojawili się w X wieku jednak w XII budowali także przedziwne labirynty i komnaty w podziemiach swoich opactw, kalsztorów i świątyń... i tylko jeden niesimowy Dels wiedział po co... W pobliżu nikt nie mieszkał ,bracia zakonni Myśliciele byli więc samowystarczalnymi panami na owej wyspie a kościół ich,kaplicą zwany, zdobny i pełen unikatowych sakralnych obrazów był. Zagadką największą niezbadana ,trumna na wodzie w podziemiach mrocznych pozostaje... Czy spoczywa tam założyciel zakonu czcigodny Bonifacy widoczny zapewne na gotyckich obrazach wewnątrz ? A może to tylko symbol pożegnainia z tym co stare i niepamięci godne a i nowego co nastało w simowym świecie ? Ważniejsze pozostały filary a ściślej rzeczy biorąc pseudo gotyckie sklepienia z łuków ,które tu po raz pierwszy w pełni usatysfakcjonować Twórcę raczyły. Owo rozwiązanie dublowane będzie później przez wieków kilka w Delsowym świecie gdyż zawżdy twórca dumnym z tego rozwiązania jest niczym paw z krain odległych. Sekretów jednak swych strzec nie będzie i każdemu kto ów patemt zerżnie pogratuluje talentu (choć niczym trudnym ani odkrywczym zapewne to nie jest) zaś temu kto z czartem się nie brata i zapyta ,podpowie ów Twórca jak wykonać owe łuki zgodnie z przykazaniami cechu rzemieslników i budowniczych tak by kościół czy katedra nie zawaliła sie jeszcze w czasie budowy co nie raz w owych długich wiekach miejsce miało...

DOWNLOAD (SDW)
DOWNLOAD (Galeria)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Powróciwszy na stały ląd do najbliższej chaty sie udali a była to chata kowala zaś kowali było tam aż dwóch... Bracia Kowale (co początek Kowalskim z nazwiska dać kiedyś mięli) mieszkali skromnie i bystry ten kto spostrzegł, że bracia bliźniakami są choć niepodobnymi tak do siebie. Domostwo ich na tyle skromne, że niemal każdy biedak pozwolić by sobie nań mógł. Takowoż więc starterem ów domek był a pobrać go było można tradycyjnie juz z galerii lub strony Twórcy ;)

Medieval Starter XIIth a tak naprawe dom braci kowalów starterem jednakowoż zacnym był. Twórca nakombinował się tu ostro z tym coby przy mizernej srebrników ilości braciom w rozrywkach i pracy dogodzić. Stąd stoły robocze az dwa ,ognisko i nawet drogocenna gra pc w rzucanie podkową, której niejeden bogacz by pozazdrościł ;)
Tibo romantykiem i towarzyskim hultajem był choć zacny z niego człek ,zaś Renuar jego brat starszy silniejszy i ogólnie rzecz biorąc większy... nieśmiałym zamkniętym w sobie samotnikiem był choć serce miał wielkie.

DOWNLOAD chałupka kowali
DOWNLOAD to samo lecz bezpośrednio z galeryji co simową się zowie
DOWNLOAD Bracia Kowalscy na razie jeno w galeryji dostępni

Ci zacnie wyszli na foci galeryjnej za sprawą ciekawego połaczenia ujęcia growego z pozą Gabi Ktosik, której zalinkować oczywiście w galeryji twórca zapomniał i za co wielce kłaniając się przeprasza ,ciekawskich owej pozy i innych póz simowych świetnych do tego tematu odsyłając :).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 24 maja 2018, 15:23

No rzeczywiscie sprytnie rozwiązałes problem łuków pod sklepieniem.Po prostu łuki postawione a kolumnach i zlikwidowana podłoga. Masz i wysokie gotyckie wnetrze i łuki. Nie wpadłabym na to :a_smile: .No ale mnie to nie dręczyło bo kościołów u mnie zero .
Teraz gotyckie Twoje wnętrze jest tak realistyczne jak tylko można w simsach osiągnąć. Szkoda tylko ze bardziej pasujących kolumn so tych luków Maxis nie wyprodukował, No ale im chyba do głowy by nie przyszło, ze tak kreatywny architekt będzie tego potrzebował.
Starterek śliczny - szczególnie podoba mi się podcienie bardzo stylowe,
I młynarz i kowal - postawne chłopy - jakoś mi sie kojarzą z kowalem z Sims Medieval :)
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Silvaborealis
Pisarz
Pisarz
Posty: 103
Rejestracja: środa 18 kwie 2018, 11:57
Origin ID: SILVAbOREALIS

Post autor: Silvaborealis » piątek 25 maja 2018, 15:00

Co ja mam napisać, wszystkie budowle są super-ekstra! Masz niesamowitą pomysłowość przy rozwiązywaniu architektonicznych zagwozdek. Widać dbałość o szczegóły stylu. Nie boisz się monumentalnych wyzwań.
Wieża alchemika bardzo mi się spodobała, w szczególności te lochy i prawdziwy ogień w kominku.
Zamek Flagenburg jest mega wielki i ciekawie rozplanowany, ile czasu nad tym spędzasz? Ja to bym chyba z pół roku siedziała nad jedną taką wielką parcelą a u ciebie co chwilę coś nowego :).
Gród średniowieczny Kanin jest bardzo klimatyczny, trochę szkoda , że nie ma większej ilości wiejskich elementów w grze, ale i tak udało ci się oddać duch epoki. Sama swego czasu spędzałam prawie każdy weekend w takiej rekonstrukcji grodu, jako '' Słowianka rekonstruktorka '' więc tym bardziej miło jest widzieć to w grze. Aha i Wikingowie nie nosili hełmów z rogami :P, ale wiadomo, trudno znaleźć odpowiednie cc.
Domki średniowieczne są świetne, no i ten pomysł z dechami na suficie. :a_bravo: :a_bravo:
Wymiatasz !

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1793
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » środa 06 cze 2018, 13:17

W średniowieczu walory estetyczne były drugorzędne wobec praktycznej funkcji danego dzieła, udało Ci się to genialnie odwzorować .
Wszystkie budowle bez wyjątku cechuje prawie idealne odzwierciedlenie tamtej atmosfery.
Strzeliste wierze, grube mury, warowne osady, przez myśl by nie przeszło, że można w grze cofnąć się do danych czasów i stworzyć średniowieczny świat - zupełnie jak żywy :a_bravo: Twoje zdrówko Mistrzu :a_drink:

Nisełka
Bloger
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » piątek 15 mar 2024, 16:52

Chyba przeniosę tu naszą dyskusję nad moim zamiarem zrobienia własnego średniowiecznego uniwersum, bo nie chcę tym tematem całego wątku "Co by tu kupić.... ", w którym to poruszyłam pod kątem przydatnych rozszerzeń.

Ale przede wszystkim, @SimDels , czaderska robota - właśnie oglądałam fotki twojej pracy :). To trochę niemieckie budownictwo? No... przynajmniej ten dom z brązową dachówką. Podobne widziałam w Kotlinie Kłodzkiej.

Wracając do mojego tematu; skoro mój mini-świat mam tworzyć na jednej parceli, a mówisz, @SimDels , że tam można tworzyć kilka domostw, to - jak rozumiem - mogę spokojnie zbudować Wawel dla Jagiełły z Zośką Holszańską i trojgiem dzieci i urzędnikami, wileński zamek Witolda z Julianną Holszańską i urzędnikami, po dworku dla Zawiszy Czarnego i jakichś innych rycerzy, oraz kilka innych punktów prywatnych i publicznych. Tylko czy w przypadku tych zamków ja muszę tych urzędników włączyć jako rodzinę, czy nie, by oni tam mieszkali (no bo w powieściach, filmach i serialach mieszkali)? A jaki mod byłby dobry, by na parcelę nie wbili Harleyowcy, lub by Zawisza Czarny nie dzwonił po pizzę :D? Chyba że się nie da i najwyżej przy kręceniu filmu będę musiała to usunąć ze sceny podczas obróbki filmu.
Ostatnio zmieniony piątek 15 mar 2024, 18:19 przez Nisełka, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » piątek 15 mar 2024, 18:11

O rety, sam zapomniałem już o tym wątku więc tym bardziej dzięki, że chciało ci się to wyszperać @Nisełka :)
Zawstydzon wielce odkryłem przeto, że podziękowań nie zostawiłem a zatem ogromne podziękowania dla @bobas52 i @Silvaborealis oraz Eli @kreatora (Elu kochana mam nadzieje, że czasem zaglądasz i masz się w miarę dobrze) wszak lepiej późno niżli wcale :S

Nisełko droga poukładam składnie i obrazowo żeby nie było wątpliwości; Co prawda duże parcele pozwolą na stworzenie miniaturowych miast (więc dobre wykorzystanie ujęć i kamery da ciekawe efekty) nie mniej zwłaszcza w dwóch najbardziej neutralnych otoczeniach - dzielnicach Windenburga z dodatku "Spotkajmy się" (teraz pewnie w sporej przecenie) możesz zabudować kilka sąsiednich parceli tworząc swój mały np. średniowieczny świat, bardziej wioskę niż miasto z powodu oddalenia od siebie tych parceli.
Dostosowywując się do czwórki nauczyłem się przerabiać czwórkowe światy w taki sposób, że na największych parcelach robię jakby najważniejszą część np. starówkę lub mini miasto a na pozostałych inne rzeczy jeśli nie jest to typowe współczesne miasto z ulicami pełnymi samochodów (czyli większość niestety pozostałych otoczeń w sims4 gdzie jak już wiesz edytować terenu i obiektów poza parcelami się nie da).

Tu na szybko z innej parafii ale dla zasady; świat z dodatku wyspiarskie życie cały przebudowany jako świat fikcyjnej cyilizacji indian, to tak tylko dla pokazania zasady, że możesz uzyskać fajny efekt przebudowywując wiele parceli nie musisz iograniczac się do jednej tylko niestety ograniczona w tej grze będziesz tym jak ułożone sa parcele i co jest w światach viewtopic.php?t=725
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Nisełka
Bloger
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » piątek 15 mar 2024, 18:32

@SimDels Dzięki. A masz może jakąś wprawę w tworzeniu modów? Jeśli tak, czy kojarzysz program "the Sims 4 Studio", w którym właśnie można tworzyć własne mody? Skąd można ten program legalnie pobrać (płatnie, lub bezpłatnie)? Tworząc własnego moda, miałabym przynajmniej pewność, że jest bez żadnego wirusa. Zależy mi tu na tworzeniu konkretnych obiektów (ubrań, budowli, itd.) i funkcji (np. zawodów). Niestety nie wszystko udało mi się znaleźć wśród jakkolwiek naprawdę super gotowców.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » piątek 15 mar 2024, 19:01

Tworzyłem tylko proste rzeczy, kilka ubranek na bazie istniejących w grze jak tu https://simsdelsworld.blogspot.com/2015 ... users.html , czasem dało się odrobine zmienić kształt bez programu 3d, zwłaszcza przy kwiatkach https://simsdelsworld.blogspot.com/2016 ... et-02.html Nie zagłębiałem się w tworzenie własnych modeli/meshy na programach zewnętrznych.
Teraz na stronie sims4studio nie całkiem kumam o co im chodzi; jakiś czas temu wypuścili wersje, która miała się sama aktualizować wraz z aktualizacjami gry. U mnie sie nie aktualizowała ale... działało nawet wtedy kiedy wszyscy krzyczeli "wywal mody bo popsują grę!" przekornie jak to ja nic nie wywalam nie sledze na bieżąco dopóki mi sie gra nie skrzaczy.
jednak czytam i nie wiem, czy nie spsuła im się ta wersja, chyba zachęcają do jakiejś wersji beta, musiałabyś to sobie wypróbowac mając już zainstalowane the sims ,teraz jestem nie na swoim kompie więc nie sprawdzę https://sims4studio.com/thread/1523/dow ... s-4-studio
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Nisełka
Bloger
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » piątek 15 mar 2024, 19:22

@SimDels Spytałam Copilota (rodzaj czatu AI) i podsunął mi to https://sims4studio.com/thread/662/inde ... ine-manual Rety; potrzeba by mi było tyle modów (od których zbyt dużej ilości może coś klapnąć, przed czym i tu mnie ostrzegano), by stworzyć to uniwersum, że zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby w ogóle zmienić grę. Ale nie ma innej gry z możliwościami TS1-4, a TS Średniowiecze nie wliczam, bo o dziwo i tam tego nie ma i w ogóle jest tam inny typ rozgrywki.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » piątek 15 mar 2024, 19:55

Miszka, nie wiem gdzie ja byłam gdy tworzyłeś ten średniowieczny świat, ale całkiem możliwe, że u córki w Szkocji, i dlatego przegapiłam!

Te gotyckie i średniowieczne prace to majstersztyk, nie wiem jak i kiedy ty to wszystko ogarniasz! Kiedy śpisz?

Szkoda, że doba nie ma wieczorem takiego specjalnego spowalniacza czasu. Bo ja tylko wieczorami mogę, choć wydawało się, że na emeryturze będę miała na wszystko czas... A ty przecież chadzać jeszcze do pracy musisz.
Jestem pod wielkim wrażeniem twoich budowli i pomysłów, i właśnie postawiłam na miejscu parku w Wierzbowej - twoją fajną starówkę, robioną chyba do Wierzbowej właśnie - taką zabudowę ciasną na jednej parceli. Chciałam dokładnie ten efekt uzyskać, jaki próbujesz podsunąć Nisełce. Wokół tej parceli - starówki powstaną inne domki, nawet zamek pana na włościach, który dzieli i rządzi okolicą, choć czasy feudalne dawno minęły. Postanowiłam niestety użyć moich nazbieranych pracowicie ceców od Intarsii i Felixandre, więc do galerii nie poślę :) Ale parę zdjątek wrzucę do mojego kącika na pewno.


@Nisełka - kupując dodatek For Rent uzyskasz tę właśnie możliwość, by na jednej parceli, w jednym nawet domu zamieszkały osoby obce dla siebie, i nie zaglądały sobie do garów. Poczytaj o tym dodatku choćby na DOTsim czy simwikii.

Nisełka
Bloger
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » piątek 15 mar 2024, 21:11

@Alibali "TS4: do wynajęcia" z pewnością przyda się w kontekście mojego zamiaru. Dziękuję. Właśnie ogarniam na stronie TS4 na Wiki co mi się przyda stricte do tego uniwersum. Para-średniowieczny Windenburg jest z kolei w "TS4: Spotkajmy się". Tylko nie wiem co zrobić z tymi stricte średniowiecznymi karierami i obiektami, do których modów akurat nie znalazłam, a nie da rady polegać jedynie na oficjalnych elementach gry.

EDIT Znalazłam i czytam https://sims.arhn.eu/2023/10/25/osiedlo ... orodzinne/ I dedukuję, że np. przy tworzeniu Wawelu jako właścicieli budynku daję Jagiełłę z rodziną, a Oleśnickiego i innych urzędników, jako najemców, zgadza się? A jak będę chciała dać łaziebnych, kuchcików, itd. - to po prostu jako służbę właścicieli budynku?

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 16 mar 2024, 00:53

Jako służbę (lokaja) w grze możesz mieć tylko jednego i jedną pokojówkę. Lokaj mieszka w domu ale traktowany jest jako postać niezależna (musi mieć tylko łóżko). Pokojówka przychodzi w wyznaczonych godzinach.

Gotyckie wyposażenie - stroje i inne elementy także meble znajdziesz tu https://www.thesimsresource.com/themes/ ... etitems/1/

tu

https://www.thesimsresource.com/themes/ ... s/1/page/1

oraz tu

https://www.thesimsresource.com/collection/yemedieval - masz tu 22 strony średniowiecza!


https://ts4medieval.tumblr.com/



spróbuj też coś znaleźć tu (choć to bardziej współczesne czasy, i chyba bardziej dot. brytyjskiego dworu, ale jakieś korony etc znajdziesz


https://theroyalsims.tumblr.com/


https://www.thesimsresource.com/members/Bruxel/


Na parceli może być do 8 simów, ale dzięki kodom można zwiększyć ich liczbę. Pamięaj jednak, że do większej liczby simów musisz mieć lepszą kartę graficzną i więcej pamięci RAM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaginiony Świat Delsa”