Ts4 Skyscrapercity czyli wieżowce w The Sims 4

Frisska
Bloger
Posty: 95
Rejestracja: czwartek 17 lis 2022, 15:51

Re: Ts4 Skyscrapercity czyli wieżowce w The Sims 4

Post autor: Frisska » poniedziałek 21 lis 2022, 20:06

Tzn. konkretnie chodziło mi ten kawałek, ale resztę też sprawdzę. Różnych takich nieskomplikowanych, czillowych melodii lubię słuchać do gier, gdy soundtracki już mi się trochę znudzą. Dzięki.
A co do projektu, odpisałam w odpowiednim temacie, ale i tutaj brawa za kreatywność. :)

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 21 lis 2022, 20:24

@Frisska Dzięki ogromniaste! French Fuse złapałem w tzw. bibliotece audio YT (darmowa muza do wykorzystania, różnych autorów) ale najważniejsze że już tez sobie złapałaś to na YT :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Frisska
Bloger
Posty: 95
Rejestracja: czwartek 17 lis 2022, 15:51

Post autor: Frisska » sobota 26 lis 2022, 15:53

Obejrzałam resztę filmików (z Green, Retro i Library). :)

Fajne, widać, że przy takim formacie jesteś w swoim żywiole. Ewidentnie jest nim bryła. Widzę, że nie masz problemów z migotaniem tekstur; ja często rezygnowałam z bezpośredniego dostawienia albo połączenia obiektów, bo właził ten glitch (tak się na przykład dzieje przy biurkach ustawionych w ośmiokąt). Widać, że na różne rzeczy patrzymy (ja odwrotnie, bryłę traktuję jako konieczność, wyżywam się natomiast przy dekorowaniu, dlatego może ten migot mnie wnerwia :02-grinning-face-smiling-eyes:).

Uwagę mam w sumie jedną (choć wiem, że to gra i nie każdy patrzy na realizm): nie zawsze dałoby się wykorzystać tak bogate w okna powierzchnie. A to z uwagi na przyłącza i hydraulikę (kuchenki, zlewy, sprzęty elektroniczne — u siebie masz je bezpośrednio pod szybą). Zwykle, wykorzystując okna wielkopowierzchniowe, staram się ocalić piękny widok i stawiać obiekty pod kawałkiem bez szyby. Rozumiem jednak, że u Ciebie projekt taki, nie inny, i coś musiałeś poświęcić (możliwe, że to wcale nie są okna, tylko te takie tafle z zewnątrz, od czego wyobraźnia? ;)). I tak jestem pod wrażeniem łatwości, z jaką stawiasz te gmachy. Brawo. Chyba już Cię inni gracze Simsów rozpoznają po tej epickości.

PS. Już wiem, co to mgławice — to portale-windy! Teraz dopiero zauważyłam. :01-grinning-face:

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » sobota 26 lis 2022, 19:45

Dzięki wielkie, faktycznie masz rację, może więcej realizmu będzie mieć stawianie kibelka przy ściance wewnętrznej jeśli cała powierzchnia jest przeszklona i pewnie teraz będę mieć już ta uwagę "z tyłu głowy" w czasie produkowania moich wypocin więc dzięki i za to :)
Co do migotania to zdaje mi się że o ile widać to trochę w trybie budowy to w trybie życia już nie za mocno więc jakoś mi nie przeszkadza (choć grę widzę częściej w trybie budowy jeśli chodzi o mnie :D ).
Co do tempa tworzenia to moje faktyczne tempo to zazwyczaj było tempo żółwie dopóki nie zacząłem eksperymentować z przyśpieszonymi filmikami; kiedy nagrywam jednocześnie budując to robię sobie jakby dodatkowe wyzwanie, staram się przyśpieszyć szare komórki tak by mózgownica wygenerowała mi już coś względnie sensownego od razu przy jednym wejściu do gry (oczywiście czasem film pauzuję i dumam żeby nie było bo raczej należę do "wolnomyslicieli") możliwe że to wpływa na uproszczenie prac bo zależy mi na tym by film nie trwał kilkadziesiąt godzin (wtedy byłby dylemat czy robić taki szybki "speed build" by nikt włącznie ze mną nie bardzo kumał co się tu zadziało nie wspominając o zarżnięciu lapka w trakcie przetwarzania filmu czy też rozbić jedną budowę na kilka filmów czego pewnie nikomu nie chciałoby się oglądać). Trochę inaczej buduje kiedy nie nagrywam ,ślimaczę się czasem z bryłą wiele dni jak w przypadku zwłaszcza zamków czy jednoparcelowych mini-miast a meblowanie chętnie oddałbym komuś innemu choć łatwiej przychodzi mi urządzanie parceli publicznych (może dzięki podpowiedziom jakoś "samo to idzie"), Tak z tego powodu myślę czasem by zrezygnować z tych speed buildów i ewentualnie pozostać przy krótkich filmikach "typu prezentacja" jak robiłem to wcześniej bo jednak filmowanie w grze to dla mnie spora dodatkowa frajda (mimo braku umiejętności i bazowania na prostym przesuwaniu kamery "wte i wewte"). Ostatnio umyśliłem tez coś innego choć to trochę głupie; cofając poszczególne etapy budowy strzałeczką a potem przywracając można uzyskać uproszczone szybsze nagranie budowy bez momentów kiedy nic się nie dzieje ale jeszcze nie próbowałem takiego dziwacznego filmu sklecić.
Używanie "mgławic" tzn. portali obok których tworzą się faktycznie takie pulsujące ścianki polecam. Sposób podpatrzyłem u jednego z zagranicznych graczy ,który lubi budować apartamentowce (do realnych 4 pięter) i robi to świetnie. Zapytałem czy pogniewa się na zerżnięcie pomysłu ,gdzieś zapisałem w swoich tematach jego nick jak znajdę to tu przypomnę bo ogólnie warto go polecić bo stosunkowo nie wielu graczy lubi budować parcele powyżej 2 poziomów. Polecam spróbować z tymi "windami" bo nawet powiedzmy w 2 piętrowym budynku ma to już jakiś sens a dopisek w galerii "with functional elevator" też wzbudzi ciekawość :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » piątek 23 gru 2022, 12:19

Przy kolejnej rzeczy znów mam dylemat, wstawie to tu ale chyba w projekcie 'Retro world" też to postawię obok podobnego wieżowca z poprzedniej strony w tym wątku czyli w Oazie będzie takie małe USA z epoki ;) (z przymrużeniem oka rzecz jasna).
Wspomniany nowy budynek to elegancki klub, wyszło na to, że postawiłem dwa nieco podobne twory o tej samej funkcji więc pewnie jeśli faktycznie to tak będzie wyglądało w projekcie retro to funkcja jednego z nich się zmieni np na SPA albo przestrzeń wspólną.

IMPERIAL TOWER
Galeria: https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... A91520AB2B
Zip: https://simsdelsworld.blogspot.com/2022 ... tower.html



Jakoś zapomniałem zrobić więcej fotek (może będzie 'edit' w nast. tygodniu) bo poza tym co jest na filmie ,doszło jeszcze urządzenie ostatniego piętra, jest tam basen i foteliki ze SPA gdzie można zamówić masaż, podobne sprzęty są na tarasach no i parasolka z krzesełkami (ot moja prostolinijna nie-pomysłowość byleby już dokończyć klocka bo meblowanie jak zwykle potraktowałem trochę jak smutny obowiązek wydłużający mi znacznie czas dłubania na tym tworem :88-japanese-ogre: ). Ps: tym razem kibelek i sprzęty łazienkowe nie są podłączone do okna ale ogólnie budynek powstał trochę z przypadku dla samouczka i trochę bez planu (planowany w "locie") więc jeśli są tu jakieś inne błędy to dajcie znać.

Obrazek
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » niedziela 25 gru 2022, 00:03

@SimDels
Obejrzalam filmiki tak jak tam mapisałam jest to jeden z twoich lepszych wiezowców. Wprawdze to klasyczny retro wiezowiec nawiazujacy stylem do nowojorskich budynków z połowy ubiegłego wieku ale bryła jest świetnie skomponowana i ma bardzo ladnie zróżnicowaną powierzchnię dzieki uskokom, pionowym wnękom i kolorystyce. Wnetrze klubu tez super!
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » niedziela 25 gru 2022, 15:42

Dzięki Elu 💚🍀🐻 nigdy nie fascynowałem się za mocno architektura z USA może dlatego że i tak sporo tego zawsze w każdej podstawie simsowej (the sims5 chyba będzie wyjątkiem) ale już rozmach nowego Jorku w epoce pary i te stare wieżowce także innych miast USA (chyba rewolucja na wysokość zaczęła się od Chicago) które inspirują do dziś-to zdecydowanie tak. Dzięki za tak pozytywne słowo, wiem że da się lepiej, bardziej wczuć w detale fasad i postaram się w to jeszcze wczuć więc dzięki za motywację tudzież pozytywnego kopa do działania w tym klimacie :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 25 gru 2022, 17:01

Miszka, choć za wieżowcami nie przepadam, to ten wyjątkowo mi przypadł do serca. Właśnie z powodu tego klimaciku retro. Jest uroczy!

Awatar użytkownika
Kirka
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 426
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2020, 14:54
Origin ID: KirrkaNa

Post autor: Kirka » poniedziałek 26 gru 2022, 17:25

@SimDels wszystkie Twoje wieżowce są niesamowite i teraz wiem (po próbie budowy takiegoż wysokościowca), że wymagają sporo wysiłku i cierpliwości. Powtórzę za poprzedniczkami, że ten ostatni drapacz chmur Imperial Tower wygląda bardzo realnie niczym zdjęcie z Nowego Jorku (zresztą podobnie jak Retro Tower). Klub też jest bardzo przytulny, w dodatku z mieszkaniem poniżej, a super basenami powyżej.
Tu muszę się przyznać, że po pobraniu budynku z Galerii "rozebrałam" go na części pierwsze, aby dokładnie sprawdzić, jak został wybudowany. Głównie chodziło mi o schody i umieszczenie portali oraz czy pomiędzy podwyższeniem a obudową go ścianami też u Ciebie powstaje szczelina. Powstaje i to jest nieuniknione przy ograniczeniach gry. Wymyśliłam nawet, że można ją w ostateczności zatkać półkami, które nazywają się nieskończoność, czy jakoś tak. Jednak to dużo pracy i chyba niepotrzebnej, bo to nie wpływa ani na estetykę ani na funkcjonalność obiektu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaginiony Świat Delsa”