Ostatnio zaintrygował mnie mod pod nazwą T.akes O.bjects O.ff L.ot (w skrócie TOOL), którego twórcą jest TwistedMexi.
Na czym ten mod polega? Proszę spojrzeć na screny ppniżej:
.
.
.
Z pewnością każdy obserwator zauważył, że obiekty gry są ustawione w "dziwnych" pozycjach. Np. przewrócona lampa uliczna czy też krzesło, przekrzywiona półka, przedmioty postawione pod kątem (przykładowo) 30 stopni, drzwi "do góry nogami" albo też - na ostatnim zdjęciu - pufy użyte jako poduszki kanapy.
Generalnie TOOL to narzędzie pozwalające przejąć całkowitą kontrolę nad obiektami na terenie parceli lub poza nią.
Dzięki temu modowi obiekty z gry można ustawić wszędzie:
1. poza parcelą, na której aktualnie się znajdujemy, a więc na sąsiedniej lub jeszcze dalszej, na ulicy, chodniku itp.;
Można zobaczyć jak to wygląda na tym filmiku
(wideo jest trochę przydługie, ale nie ma konieczności oglądania go do końca, bo - po paru nudnawych wstępnych minutach - widać o co chodzi).
2. na aktualnej parceli w różnych miejscach (i jak pisałem powyżej) w różnych pozycjach.
Co ważne - obiekty na działce są kompatybilne z galerią i nie są oznaczone jako CC!
Ten filmowy samouczek pokazuje co można modem TOOL zdziałać i jak go używać.
Teraz najistotniejsza rzecz, a mianowicie - skąd mod pobrać.
a/ Generalnie TwistedMexi TOOL stworzył początkowo jako mod pozwalający ustawiać przedmioty poza parcelą. Można o tym przeczytać tutaj
https://www.patreon.com/posts/t-o-o-l-public-28887948
b/ potem twórca dodał do TOOL dodatkowe funkcje, czyli możliwość ustawienia obiektów według własnego widzi mi się.
https://www.patreon.com/posts/30112585
(ale stąd proszę go jeszcze nie pobierać).
c/ W końcu - 15.11.2019 r. autor dokonał aktualizacji i ostatecznie (osoby zainteresowane), mogą TOOL pobrać stąd:
https://www.patreon.com/posts/t-o-o-l-11-15-31592360
(najlepiej pobrać wszystkie elementy, które zostały podane przez twórcę).
Mod pobrałem, testuję go, przyzwyczajam się do jego obsługi. Simy żyją, gra działa bez problemu (oczywiście nie fiksuję z obiektami typu Sim do góry nogami na kanapie, jak to pokazano na filmiku-samouczku).
A może ktoś z Forumowiczów miał już do czynienia z tym modem i zechce coś więcej o nim napisać?
Ps.
Teraz gwoli ścisłości wyjaśniam, że dwa pierwsze screny pochodzą z parceli obrazującej świat (działkę) po trzęsieniu ziemi. Autorem pracy jest RGR_Gaming i można ją pobrać z Galerii, żeby zobaczyć jak to wygląda "na żywo"
https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false
a także obejrzeć filmik z budowy tychże domów do góry nogami
Całkowita kontrola nad obiektami w grze
Powrócę jeszcze do modu TOOL. Pokażę bowiem jakie m.in. konstrukcje dzięki temu modowi można stworzyć przy użyciu zwykłej deski z DEBUG, która normalnie występuje jedynie w pozycji poziomej na ziemi:
. Zresztą Schnuck na swoim kanale na YouTube zamieściła filmik o użyciu modu TOOL . Pokazuje jak wykorzystała ręczniki z gry do zrobienia z nich poduszek na sofie:
Przy użyciu tejże deski, przy jej różnych ustawieniach dzięki TOOL, można także zrobić nowe meble, np przystawkę barową, segmento-półkę, stół do jadalni (meble te zostały skonstruowane przez twórczynię o ID Schnuck i pochodzą z jednego z jej nowszych domów wybudowanych z podstawki). Zresztą Schnuck na swoim kanale na YouTube zamieściła filmik o użyciu modu TOOL . Pokazuje jak wykorzystała ręczniki z gry do zrobienia z nich poduszek na sofie:
Dzieki @Wikki , że przedstawiłeś ten mod, bo jest niezwykle ciekawy.
Natknęłam się na niego jakiś czas temu oglądając w grze domek stworzony przez Schnuck. Zdziwiły mnie wtedy te dziwne poduszki z ręczników tak fikuśnie ustawione na sofie. Myślałam, że można takie ustawianie uzyskać za pomocą kombinacji klawiszy na klawiaturze, więc opalcowałam klawiaturę dokładnie, i nic.
Później znalazłam wyjaśnienie, bo natrafiłam na jej film na kanale YouTube. Nie skusiłam się, by to MOD , a w czwórce postanowiłam grać i budować bez takich wspomagaczy. 
Natknęłam się na niego jakiś czas temu oglądając w grze domek stworzony przez Schnuck. Zdziwiły mnie wtedy te dziwne poduszki z ręczników tak fikuśnie ustawione na sofie. Myślałam, że można takie ustawianie uzyskać za pomocą kombinacji klawiszy na klawiaturze, więc opalcowałam klawiaturę dokładnie, i nic.


Chciałbym ponownie zwrócić uwagę na mod T.O.O.L. Jego twórca TwistedMexi bardzo szybko reaguje na aktualizacje TS 4 i poprawia ten mod na bieżąco. Obecnie TOOL już jest dostosowany do najnowszych akcesoriów.
Ten mod w chwili obecnej jest o tyle ciekawy, że jak wspominała @kreatora , zmieniła się polityka Maxisa odnośnie przyznawania wyróżnień w Galerii. Otóż z obiektami stworzonymi za pomocą tego modu nic się nie dzieje (nie rozlatują się i nie znikają jego elementy), nawet jeżeli nie wpiszemy kodu bb.moveobjects . Również dzięki temu modowi można wyeliminować "migotanie" przedmiotów nakładanych na siebie. No i co najważniejsze - prace przesłane do Galerii - nie zawierają kluczyka, nie pokazują się więc jako zmodyfikowane.
Zanim ten mod pobierzemy i zastosujemy warto obejrzeć poradniki autora TwisedMexi o możliwościach TOOL i jego używaniu
- oficjalny samouczek
- klonowanie obiektów oraz różne wskazówki i porady (w tym ta o wspomnianym migotaniu)
A tu link do pobrania najnowszej wersji T.O.O.L 9należy pobrać oba wskazane na czerwono pliki)
https://www.patreon.com/posts/tool-2-0-4-stuff-46544171
I jeszcze jedno T.O.O.L nie wchodzi w konflikt z MCC.
Ten mod w chwili obecnej jest o tyle ciekawy, że jak wspominała @kreatora , zmieniła się polityka Maxisa odnośnie przyznawania wyróżnień w Galerii. Otóż z obiektami stworzonymi za pomocą tego modu nic się nie dzieje (nie rozlatują się i nie znikają jego elementy), nawet jeżeli nie wpiszemy kodu bb.moveobjects . Również dzięki temu modowi można wyeliminować "migotanie" przedmiotów nakładanych na siebie. No i co najważniejsze - prace przesłane do Galerii - nie zawierają kluczyka, nie pokazują się więc jako zmodyfikowane.
Zanim ten mod pobierzemy i zastosujemy warto obejrzeć poradniki autora TwisedMexi o możliwościach TOOL i jego używaniu
- oficjalny samouczek
- klonowanie obiektów oraz różne wskazówki i porady (w tym ta o wspomnianym migotaniu)
A tu link do pobrania najnowszej wersji T.O.O.L 9należy pobrać oba wskazane na czerwono pliki)
https://www.patreon.com/posts/tool-2-0-4-stuff-46544171
I jeszcze jedno T.O.O.L nie wchodzi w konflikt z MCC.
- kreatora
- Satyryk
- Posty: 1627
- Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
- Lokalizacja: Gdańsk
- Origin ID: kreatora
Wszystko fajnie tylko wlasnie EA pare dni w tych zasadach o jakich tu wspominasz dodala jedna 'Zadnych nagrod Maxisa dla chat zbudowanych z uzyciem modów
"We will not curate content that contains Custom Content (CC) or requires the use of mods to be created.
This includes:
Builds containing CC or which could only be made using mod
Wprawdzie TOOL nie wymienii z nazwy ale jakim innym modem mozna sie posluzyc w budynkach? Inna sprawa jak oni to mogą sprawdzić czy w tej chacie uzyto TOOL czy nie,,,Mozna ale to by bylo bardzo pracochłonne
"We will not curate content that contains Custom Content (CC) or requires the use of mods to be created.
This includes:
Builds containing CC or which could only be made using mod
Wprawdzie TOOL nie wymienii z nazwy ale jakim innym modem mozna sie posluzyc w budynkach? Inna sprawa jak oni to mogą sprawdzić czy w tej chacie uzyto TOOL czy nie,,,Mozna ale to by bylo bardzo pracochłonne
ORIGIN ID Kreatora
- Alibali
- Pisarz
- Posty: 1777
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
- Lokalizacja: Roztocze
- Origin ID: Aschantka
Można Elu można. Jeśli pobierzesz tę parcelę - winnicę (śliczną skądinąd), którą onegdaj pokazywałam, to od razu zorientujesz się, co jest zrobione za pomocą tego narzędzia. Ale narzędzie samo w sobie jest super i szkoda, że EA tego nie doda do gry. Po co produkować np parasol pochylony (zamiast stojącego prosto jak tyczka na grządce) - skoro pochylić można ten tyczkowaty za pomocą tego narzędzia. Albo zrobić wreszcie piętrowe łóżka! Bo stawiając za pomocą tego modu łóżko nad łóżkiem i w trybie życia klikając żeby sim z niego skorzystał - on wlezie do tego łózka jakimś cudem!