TS Średniowiecze vs główna linia TS - rozgrywka

Pytania i ciekawostki z gry The Sims Średniowiecze
Nisełka
Felietonista
Posty: 134
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

TS Średniowiecze vs główna linia TS - rozgrywka

Post autor: Nisełka » niedziela 17 mar 2024, 15:38

Właśnie szukałam modu do "TS: Średniowiecze", by można było prowadzić tam rozgrywkę, jak w głównej linii TS (zakładanie rodzin, interakcje społeczne, hodowla roślin i zwierząt, zagospodarowanie parceli i budownictwo, itd.). Pomyślałam, że wtedy może trzeba by było mniej modów, co by mniej obciążało grę i kompa. Tymczasem, jak mi wychodzi, stworzenie średniowiecznego uniwersum w głównej linii TS - przynajmniej w TS4 - wymagałoby więcej modów (bo nie wszystko w TS4 dałabym radę bez modów). Z góry dziękuję wam za wszelkie wskazówki. W ciągu tych kilku dni od rejestracji na Stmtopii daliście mi niejedną cenną wskazówkę.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3674
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 17 mar 2024, 17:12

Nie wiem o jaką modyfikację pytasz. Ale Miszka znalazł coś super interesującego do TS4, nie wiem gzie to wkleić, a skoro temat ma w tytule Średniowiecze :P...





Link do tumbl'ra jest w komentarzach pod filmikiem

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3439
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » niedziela 17 mar 2024, 17:24

Edit: Alicja chybasmy się zdublowali (to się nazywa myślenie synchroniczne :D ) ale swoje wypocinki tez już tu zostawię bo sam się tym modem nakręciałem.

Jeśli w tym temacie moglibysmy główkować nad tym jak sobie zmienić zabawę na zupełnie średniowieczną to jestem wdzięczny za taki temat, to się zawsze przyda pewnie wielu z nas więc dzięki @Nisełka :)
Korzystając z (wreszcie) wolnego dnia i pod gradobiciem Twoich pytań, postanowiłem tez poszperać i znalazłem ciekawa rzecz, nie najnowsza ale działająca bez problemu; mod a właściwie pliki, które podmieniają tekstury i inne obiekty otoczenia (wszystko co jest poza parcelami) przekształcają Windenburg z drugiego dodatku do TS4 (Spotkajmy się) na miasto rzekomo zupełnie średniowieczne. W rzeczywistości nazwałbym to bardziej fantasy ale po tej odmianie jest to świetny teren do budowania naszych średniowiecznych przybytków.

Thumblr jest ostatnio trochę złośliwy więc jak wkleję linka to wstawi się wyszukiwarka "śrubka" no ale spróbujmy;
https://thesensemedieval.tumblr.com/tagged/world

Na filmie wygląda to jakoś przytłaczająco kolorystycznie i z tymi zamgleniami ale w rzeczywistości wygląda to lepiej.
Szkoda, że autor nie pokusił się o usunięcie zupełne domków -makiet z części portowej miasta aczkolwiek szachulcowe makiety i tak wyglądają lepiej niż to co było oryginalnie.
Z Krakowem może mi się to nie kojarzy ale o namiastkę Gdańska już łatwiej jak na możliwości TS4

cześć wiejska wiadomo dużo się nie zmieniła bo była najbardziej neutralna, podobnie wyspa, natomiast w części zabudowanej makietami domów czyli "centrum" miasta z kanałami ,owe gotowe domy zmieniły tekstury, możliwe, że niektóre domy są inne, zmieniły się latarnie i drzewa oraz tekstury nawierzchni ale najciekawiej zmieniła się część, która zawsze była kontrastowo nowoczesna czyli dzielnica portowa Windenburga. Znikneły modernistyczne budynki , kościół jest podmieniony na ładny gotycki a parcele az się teraz prosza o przebudowe w pasującym do "nowych-starych realiów stylu :)
Trafiłem na paskudną pogodę w grze więc tak tylko poglądowo;
Załączniki
w5.jpg
w4.jpg
w3.jpg
w2.jpg
w1.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Nisełka
Felietonista
Posty: 134
Rejestracja: sobota 09 mar 2024, 12:34
Origin ID: niselka

Post autor: Nisełka » niedziela 17 mar 2024, 17:31

@Alibali Mówię o modach dających w TS Średniowiecze interakcje społeczne, budowanie, itd. w taki sam sposób, jak w TS4.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3439
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » niedziela 17 mar 2024, 17:42

Się rozmarzylismy bo fakt, napisałas rozgrywka no ale od otoczenia zaczynamy więc może się ten Windenburg uśredniowieczniony na początek przyda :)
Jak gotyk to strzelanie z łuku https://www.patreon.com/posts/75188709
Obrazek
Handlowanie, stoiska ,to zrobisz bez modów ale za pomoca stołów handlowych dostępnych obojętnie czy to z dodatku eco (te mają współczesny wygląd więc obudowujemy je czymś np. wkładamy drewniany stół itd na to) lub z pakietu Przygoda w Dżugngli bo ten wygląda surowo i pasowałby bez przeróbek także do średniowiecza (można nad nim postawić na 2 kolumnach daszek z dwóch markiz uzyskując efekt stoiska średniowiecznego.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3674
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » niedziela 17 mar 2024, 18:04

Nie rozumieliśmy Miszka Nisełki - jej chodzi o modyfikacje do The Sims Średniowiecze :(

Na dziś nie znam takich modyfikacji, i z tego powodu, że The Sims Średniowiecze jest takie... niegrywalne samodzielnie - nigdy go nie kupiłam, nigdy nie grałam i wcale nie żąłuję...

Co jak na prawdziwgo miłośnika serii TS to nawet wstyd glosno mówić :P

Poczekaj więc Nisełko cierpliwie do wymiany kompa. A już teraz możesz sobie zgromadzić cecowe materiały potrzebne do rozgrywki - z tego co pisze autor tego średniowiecznego Windenburga - potrzebny będzie oprócz podstawki - dodatek Spotkajmy się. ALe żeby była pogoda, koniki etc - no to wiadomo, co jeszcze. Trzeba też patrzeć, co w określonym stylu dodadzą dodatki z wampirami i magią.

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims Średniowiecze”