Strona 1 z 1

I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 00:35
autor: Alibali
Kocham Kretę - tak zatytułowałam moje najnowsze wypociny :)

Ten jasny, kamienny, trzypoziomowy dom jest zbudowany na działce w Tartoosie wielkości 30x20, uprzednio noszącej nazwę Rifugio del Pirati.

1.jpg



3.jpg



7.jpg



6.jpg



4.jpg


Najniższy poziom jest poniżej gruntu, co stanowiło dla mnie nie lada wyzwanie. Na fotce widać tylko drzwi prowadzące do pommieszczeń na tym poziomie oraz tarasy wyższych pięter.

6a.jpg


Połączyłam basen ze stawem tak, by wydawało się, że to całość, i by Simowie mogli tam pływać.

13.jpg



14.jpg



15.jpg



16.jpg



17.jpg



Po wyjściu z basenu mogą udać się poprzez niewielki taras wprost do kuchni aby zregenerować nadwątlone siły.

18.jpg


Tarasów zresztą jest kilka, otaczają dom ze wszystkich stron, i na różnych poziomach.

19.jpg



20.jpg



21.jpg



22.jpg

Roślinność zwisająca z tarasu nad basenem, pnąca się po ścianach, wchodząca do domu, wylewająca się szeroko z ogrodu daje moim zdaniem wrażenie prawie rajskiego ogrodu. Ale nie ma tam ani jednej rośliny do zbiorów - z rozmysłem zostawiłam zrealizowanie ogrodniczych zapędów Simów w rękach pobierających parcelę :)

Re: I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 00:46
autor: Alibali
A teraz środek domu. Parter w suterenie to kuchnia i niewielka łazienka z pralnią.

1.jpg



2.jpg



3.jpg


Do obu pomieszczeń można wejść zarówno od strony basenu iak i od tyłu domu.

4.jpg


Pierwsze piętro, a właściwie wysoki parter - to niewielka łazienka i olbrzymi salon z wydzielonymi kącikami - telewizyjnym, szachowym, wypoczynkowym i jadalnianym.

7b.jpg



7a.jpg



5.jpg



6.jpg



6a.jpg


6b.jpg


Znalazło się jeszcze miejsce na sztalugę i wieżę hi-fi.

7e.jpg



7f.jpg



7g.jpg



Na tarasach jest sprzęt do ćwiczeń oraz mata do jogi.

20.jpg



Jako że Grecja to jedno wielkie wykopalisko - to na tarasie od tyłu domu jest stanowisko do pracy archeologa :

22.jpg

Re: I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 00:49
autor: Alibali
Na piętrze są trzy pomieszczenia - dwa urządzone jako sypialnie, oraz pokój muzyczny oraz łazienka. Pokój muzyczny w razie czego można przekształcić na pokój dla dziecka. Uzupełnię zdjęcia jak obrobię, bo jest tego jak widać sporo :P

9.jpg



10.jpg



11.jpg



12.jpg



13.jpg


Dom jak napisałam - zatopiony jest cały w zieleni - wykorzystałam mnóstwo ozdób z debuga.

7h.jpg



8.jpg



18.jpg


Nie wiem, czy wraz z parcelą pobierze się debugowy mostek, który "przerzuciłam" nad drogą wiodącą obok posesji - tylko jednym końcem jest zaczepiony o parcelę, więc może się nie wgrać :(

15a.jpg


Parcela ma jedno cc, które się "przemyciło" a parcela nie dostała oznaczenia jako zmodyfikowana :) Ciekawa jestem, czy zauważycie :)



Link do galerii:

https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false

Re: I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 10:38
autor: kreatora
@Alibali
No niestety tam jest te psudo CC - To obraz chyba, bo obrazy sie nie zapisują jako CC jesli są zrobione w wersji Tradycyjnej gry - wszyscy twórcy obrazów to wiedzą. A dlaczego boleję nad tym?
Bo ta willa mnie tak zachwycila, ze chcialam nominować ją do Maxisa ale nie wolno mi tego zrobić jesli na parceli są obrazy z Galerii lub TSR. :cat_sad:
Ale... jeśli wywalisz te obrazy czy obraz i wyslesz ją jeszcze raz - to ma ode mnie nominacje i jest duza szansa ze Maxis mi to spelni - ostatnio spelnia moje nominacje o ile podam link do parceli w galerii. Debug albo MOO nie stwarzają problemu - tylko sprawdź ten mostek...No i ustaw wszyskie swiatla na zimna biel...
Wywal ją odczekaj do wtorku i wyslij to jescze raz - moze Misiu albo Perci dadzą mi wtedy ten link.
Krótko mówiac dom jest przepiękny Alu! :cat_lovely:

Re: I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 11:47
autor: Alibali
Nie ma obrazów Elu :) Zapisał mi się sufit, którego gra.. nie widzi! Obrazy są z debugu - te kolekcjonerskie.

Edit Mostek się wyświetla po pobraniu i wszystko jest ok - parcela nie ma żadnego cc - właśnie to napisała w komentarzu Perci.
Ale Elu - wiesz, że ja nie robię niczego dla pobrań ani galeriowych wymogów, toteż nie będę jej po raz drugi wysyłać. Jak mnie EA znajdzie - to dobrze. Ale ja jej szukać nie będę. Bardzo ci dziękuję za szczere chęci. Mocno przytulam i wysyłam serducho :) :hearts/growing-heart: :hearts/growing-heart: :hearts/growing-heart:

Re: I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 13:01
autor: Percival159
Piękny dom, dziś go postawiłam na działce, tej z piratami w nazwie. ;) Przede wszystkim jest przepięknie rozplanowany, ciekawie. Mnóstwo zakamarków, ślicznie urządzonych, gdzie każdy ma swoje przeznaczenie. Te schody, schodeczki, poziomy rozmaite, kilka schodków w górę, kilka w dół, bosko wręcz! I dla mnie czarna magia, bo nawet nie wiem, jak się takie rzeczy robi w trybie budowy, żeby terenu całkiem nie skopać i żeby nie wyglądał jak blacha źle wyrośniętego ciasta. Poza tym, mnóstwo przepięknej zieleni, jaśniutkie, zachęcające wnętrza, wiszący most - cudny. Basen w zieleni, i niebieskie niczym niebo i ocean okna, świetnie zgrywające się z bielą kamienia. I ta roślinność wokół, niby położona naturalnie, a jednak zdaje się, że jednak wg jakiegoś klucza. Kolorowe meble, dodatki, wszystko ze sobą wspaniale współgra. :)

Wspaniała praca, Alu! :a_bravo: :a_bravo: :a_bravo:

A tak, na marginesie, jak rozpoznajecie, że coś jest zmodyfikowane? Bo dom Ali, u mnie w grze nie ma tego niebieskiego znaczka "zmodyfikowany". I jeszcze sufit, "którego gra nie widzi", skąd takie rzeczy wiecie? Mnie się udało raz uzyskać parcelę ze znaczkiem "zmodyfikowany", ale to przez obraz pobrany z Galerii, co ciekawe - w Galerii ten obraz nie był oznaczony przez EA jako zmodyfikowany. A jako, że pobrałam wtedy mnóstwo różnych obrazów, to musiałam umieścić dom na jakiejś innej działce i po kolei kasować wszystkie obrazy i po każdym sprawdzać, który jest "trefny". Okazało się, że z kilkunastu - jeden taki był. ;)

Re: I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 13:39
autor: bobas52
Powtórzę, to co już napisałam w komentarzu w Galerii.

Praca jest mega :13-thumbs-up: Uwielbiam zieleń, tym samym ta oaza zieleni bardzo mi przypadła do gustu. Zachowałaś typowo grecki klimat i koloryt. Wnętrza są estetyczne, pomysłowo rozplanowane oraz jasne co dodatkowo podkreśla grecką stylistykę mieszkań.
Willa przypomina swoim wyglądem klimat greckich wakacji - czyli lazurowe morze, błękit nieba i białe skały – taki jest grecki krajobraz, który kojarzy nam się ze słońcem i wakacjami, piasek, muszelki i białe skały.

Brawa za pomysł i drobiazgowe odwzorowanie charakteru wnętrz w greckim stylu :a_bravo: :a_bravo: .

Re: I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 17:12
autor: Alibali
Dzięki dziewczyny za odwiedziny w kąciku i zostawienie pisemnego śladu - nie powiem - jakże miłego.
Parcelę zrobiłam w dwa dni, z czego połowę jednego zajęło mi obmyślanie sposobu, jak zrobić staw, który będzie wchodził pod taras , i nie będzie z niego znikała woda :cat_mwaha:
A połowę drugiego, a właściwie pół nocy - zajęła mi obróbka zdjęć i ich umieszczanie. Dopiero dziś rano weszłam żeby ewentualne literówki poprawić, bo w nocy oczy mnie już tak piekły, że mało co widziałam.

@Percival159 - jeśli chcesz sprawdzić, czy parcela jest zmodyfikowana, to musisz ją najpierw zapisać w bibliotece, a potem rozpoicząć proces wysyłania do galerii - bo dopiero wysyłając do galerii widać, czy parcela jest oznaczona jako zmodyfikowana. Wtedy nie wysyłasz parceli - wychodzisz z panelu wysyłania i zaczynasz poszukiwania, co tu jest nie halo.
Krótszą drogą jest wyjęcie całego folderu mods (ale zostaw tray), wgranie parceli z biblioteki, i wysłanie jej ponownie do biblioteki, uprzednio skasowawszy poprzednią, a stamtąd - do galerii. Wtedy NA PEWNO nic ci się nie wysle niechcianego.

Ja robię jeszcze inaczej. Mam programik TS4Tray Importer, uruchamiam go, gdy już mam zapisaną w bibliotece parcelę (ale jeszcze nie wysłaną do galerii) - i wyświetlam ją wraz z zawartością cc - wtedy gdy coś jest - to program wskaże, że jest, i na dodatek GDZIE jest. Wtedy już łatwo można odnaleźć ten felerny plik i go wyjąć. Ja jestem za leniwa, by za każdym razem wyjmować folder Mods - uważam podczas budowy, by nie użyć cece, gdy chcę bez ceców, ale to jak z kalendarzykiem i seksem. czasem coś się "wypsnie" :P

Nie ma to znaczenia, gdzie plik jest, i jaki - gdy chcesz wysłać czystą parcelę bez cc, bo jak wyżej napisałam - wystarczy że z gry wyjmiesz folder Mods.

Ale gorzej, gdy chcesz usunąć coś, co ci się przestało podobać lub z jakichś innych powodów nie możesz tego dalej używać, a nie wiesz jak to znaleźć, bo nie gromadzisz zbiorów wg schematu i z obrazkami każdego obiektu, bo i mi nie zawsze wyświetla się pełna nazwa ceca. I wtedy pomocny jest ten TrayImporter. I nie tylko do tego - w prosty sposób pakujesz parcelę czy rodzinę, i całe użyte cece, gdy chcesz się tym podzielić, a niedawno tak właśnie dzieliłam się moim Simem cecowym.

Perci - ra nie zobaczyła, że ma "obcy" sufit, bo w czwórce sufit jest niewidoczny - tak jakby graficznie nie istniał. I tylko czasami go widać. Działa to bowiem jak taka nakładka (filtr) w fotografii, tworzona przez postawienie jednego piętra nad drugim. Ostatnie piętro zawsze jest "open" bo już nic nie nakładasz wyżej. Komunikat o tworzeniu sufitu jest tylko komunikatem - bo zauważ, że ostatnie piętro - mimo zrobienia tego sufitu - zawsze jest otwarte. Nie wiem czy to jasno wytłumaczyłam.
Wysyłając pracę do galerii nie możesz jej wysłać z cc bo ono się nie załącza. Gra "nie widziała" tego obcego sufitu - nakładki, bo nie ma prawa "widzieć" czegoś, czego graficy nie stworzyli jako osobnego elementu (jak w trójce, w której sufit był i nawet można było go malować)
A ponieważ parcela wysłana do galerii nigdy nie zawiera cc - (wyjątkiem są obrazy tworzone "sposobem" w grze - które zresztą też są nakładkami), -więc w świetle reguł rządzących galerią - moja parcela jest czysta.

@bobas52 - Bobinko - starałam się zrobić Grecję taką, jakiej jeszcze nikt nie zrobił, a domów w stylu greckim jest na YT mnóstwo, i mnóstwo speedbuildów.

Dla mnie twoja pochwała ma szczególne znaczenie, bo wiem, że nie lubisz miszmaszu i bałaganu. Dając tak dużo z debugu - starałam się zrównoważyć wnętrza bardzo skromnymi środkami. I tak zrobić, by ta parcela, mimo, iż posiadania odmiennego, bo kamiennego wykończenia - pasowała do tych białych tynków pierwszej.
Dopasowałabym to błyskawicznie, używszy cecowych tynków i kamieni, ale założenie było takie, by pokazać, że i bez cc umiem się bawić:) Ale nie byłabym sobą, gdybym nie zrobiła lokatorów z cecami - tak więc póki co testerami są moi już wcześniej pokazywani bracia Andrakisowie - starszy Kostas i młodszy Aleks. (Imiona i nazwiska to zlepki danych ze spisu greckich polityków znalezionego w internecie :P)

@kreatora - Eluś, jeszcze raz dzięki za dobre chęci, na pewno byłoby mi miło, ale wiesz, że ja to robię sztuka dla sztuki... I cieszy mnie, gdy się podoba, ale nie dbam o dalsze losy parceli czy Simów. Chciałam tą parcelą jedynie pokazać, że bez cece też sobie umiem poradzić. Ale nie do końca - bo przecież debug to dopiero jest lamus rzeczy pięknych a niekoniecznie używanych :) Przekopawszy się przez cały debug ze zdumieniem odkryłam, że mnogo ceców mogę z czystym sumieniem wywalić, bo mam ładniejsze w grze! Na przykład bluszcze!

Re: I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 19:58
autor: SimDels
To jest prawdziwy mały raj dla simowych ludzików! :78-smiling-face-halo: Piraci w nazwie i z bryłą przypominająca trochę zamek/fortecę i płac zarazem.
Piękne barwy i fantastyczne "okrzaczenie ścian oraz całego otoczenia. Basen w połączeniu z ogrodem, prawdziwe cudo! I znów dbasz o każdy detal, kolorowe kafelki musiały się tu znaleźć i są ;)
Wewnątrz skromnie i elegancko zarazem, przytulnie to chyba najlepsze słowo, bardzo przytulnie ale i udogodnień nie brakuje. Wspaniałe tarasy też zwracają uwage oraz ciekawy zabieg z tym wejściem na dole.
Całość na tym wzniesieniu to jest po prostu bajka lub właśnie-mały simowy raj :13-smiling-face-heart-shaped-eyes:
Świetna praca z duszą (nie buduje się tak bez zaangażowania w dany klimat) :a_bravo: :a_bravo: :a_bravo:

Re: I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 20:09
autor: kreatora
@Alibali

Chcesz czy nie nominacja poszła XD

Czy Maxis to uwzlędni - nie wiem ale chcialabym aby wiecej ludzi obejrzalo ten sliczny dom - tu nawet o wyróznienie nie chodzi .
https://forums.thesims.com/en_US/discus ... t_18225847

Re: I love Creta

: piątek 03 lut 2023, 20:36
autor: Frisska
Ożeż klopsik... :shock:

I to wszystko bez cecków?! Wooooow. Debug zmienia się wraz z posiadanymi dodatkami? Bo u mnie w bazie brak takich bluszczyków!

No cudo, jak widzę takie perełeczki, to czuję, jakim małym żuczkiem jeszcze jestem. Barwy moje ulubione (kocham połączenie biel + błękit, mam takie w kuchni!), mnóstwo zakamarków, zakątków, załomków, zielono i półdziko, kolorowo od kwiatów... Mały raj! Ten basen połączony ze stawikiem przesprytny. I to wszystko w dwa dni, chylę czoła! Podoba mi się oddech tej posiadłości — kamień, drewno, ceramika, roślinność i woda robią robotę. Jest luksusowo, ale bardzo naturalnie. Podziwiam twórców z takim rozmachem w głowie, który później potrafią wcielić w simowe dzieło.

Wspaniały projekt. :a_bravo:

Re: I love Creta

: sobota 04 lut 2023, 01:34
autor: Alibali
Czuję się zawstydzona, bo widzę, jakie zaskoczenie wywołuję niececowymi pracami. Nawet ty Miszka widzę jesteś zaskoczony! :(
Frissko - nie odbieraj tego osobiście, bo na forum jesteś krótko, jak sądzę, i nie widziałaś moich wcześniejszych prac. Tp znaczy, nie są jakieś szczególne - raczej chodzi mi o to, że już wcześniej robiłam bez cece,

Mam w swoich pracach fin-de-siecle'owe Golden Terraces, nostalgiczny Hotel SPA Odessa, wielką posiadłość - śródziemnomorską willę, a raczej pałac zrobiony do Del Sol Valley, czy "prawdziwny" dworzec, z którego jestem chyba najbardziej dumna, bo zrobiłam tam perony z pociągiem na szynach, i to była jedna z moich pierwszych tego rodzaju prac, choć przyznaję, że kolekcję custom contents mam bardzo dużą.

Ale wrócę do tematu - czyli mojej fascynacji greckimi i włoskimi klimatami.

Nie bywałam wiele w świecie, ot tam i tu - ale najbardziej zapamiętałam wycieczkę do Sarti. Zachwyciłam się urokami regionu śródziemnomorskiego i może dlatego tyle serca wkładam w wierne odtworzenie tamtego klimatu. Podoba mi się Grecja bardzo, ale przykre jest widzieć z bliska upadek jednej z najpotężniejszych kultur europejskich! To, co pozostało, to są nędzne resztki. A Grecy - z dzielnego, wyspiarskiego i mądrego narodu zamienili się w fanatycznych wyznawców prawosławia. Wystarczy pojechać do położonych niedaleko Salonik Meteorów :( Klasztory i pustelnie na pionowych ścianach skalnych, wznoszące się czasami na kilkaset metrów nad ziemią - ile trudu musieli zadać sobie ich budowniczy, by wciągnąć na szczyt materiały budowlane. I jak trudne musi tam być zwyczajne życie, gdy trzeba na przykład dostarczyć na szczyt wodę i żywność.

https://www.budowle.pl/files/photos/bui ... 2e93f.jpeg

Jednak - gdybym tylko mogła, to wyprowadziłabym się do jakiegoś ciepłego regionu Włoch, które mimo wszystko są mi bliższe niż Grecja, choć przecież tam nigdy nie byłam.
Dlatego Tartoosa uosabia dla mnie to, co uwielbiam - łącząc obie kultury w jeden simowy tygiel. Moja ostatnia praca, nad którą ślęczę - łączy właśnie obie te kultury - włoską i grecką. Robię bowiem monastyr - grecki kościółek, który nie ma tak oczywistych rozwiązań architektonicznych jak moje Sarti czy Kreta.
Znalazłam zdjęcie w necie, które mnie natchnęło. Kościółek ten nie jest położony w Grecji, choć jest jak najbardziej grecki, ale ma w sobie też coś włoskiego. Coś, co uznałam, że idealnie pasuje do Tartosy,
Nie - nie zmieniłam poglądów na stare lata i nie popadłam w dewocję :) - ta parcela będzie hotelem, kawiarnią i miejscem na urządzanie ślubów na plaży :)

@Frisska - tak, debug rośnie objętościowo wraz z dodatkami. Bluszcze są najróżniejsze - i przepiękne. Tudzież cała mnogość pnącz - jak choćby te glicynie, które doszły z dodatkiem weselnym - widać je na domkach - dekoracjach w Tartoosie. Można je taże znaleźć w big wersji w debugu. W trybie budowy są ich mniejsze wersje. Doszło także mnóstwo skał, drzew, murków, połamanych i całych ogrodzeń, które widzimy tylko w otoczeniach jako tło. W "I love Creta" wykorzystałam kilka murków i ścianek między innymi na stworzenie iluzji fundamentów domu.
Ze stawem to był duży kłopot, bo nie wiedziałam, że woda zniknie w stawie, gdy się wysunie nad jej taflę choćby mały kawałek tarasu czy piętra budynku - obojętnie na jakim poziomie. Może jest jakaś sztuczka, ale ja jej nie znam. Wpadłam na pomysł, by pod fundamentem wybudować basen (który nie znika) i połączyć jedno z drugim, a łączenie nieco zamaskować roślinnością. Ot i cały sprytny sekret :)

Re: I love Creta

: sobota 04 lut 2023, 15:25
autor: Frisska
@Alibali

Spoko, szafa gra. Mnie tu raczej zdziwiło samo urozmaicenie, takie na pozór niemaxisowe. Fakt, nie znam całego bogactwa gry, ale nawet w mojej ukochanej Dwójce trzeba było się nakombinować, by wyciągnąć coś ekstra ze znanych, opatrzonych setów. Dodatki nie dawały wiele nowych mebli. W sumie teraz, na drugi rzut oka, tę maxisowość bardziej widać (typowe dla EA obłe, rozmyte tekstury czy przedmioty okrągłe jako oktgonalne), ale np. pościel, bambusowe wezgłowie, biurko muzyka, greckie płytki, mostek czy pleciona wycieraczka wyglądają już ostrzej, lepiej, stąd zaskoczenie, że to sam Maxis posiada takie ładne itemki. Nie chciałam przez to powiedzieć, że użycie/nieużycie CC przesądza o Twoich umiejętnościach, czy że byłaby to dla Ciebie nowość (chociaż im zdolniejszy architekt, tym więcej potrafi wycisnąć z ograniczonej puli, więc jeśli już, to tylko na plus :09-winking-face:). Na dobrą sprawę to nawet nie śledziłam czwórkowych cecków, możliwe więc, że mój komentarz pochopnie skupił się na tej akurat kwestii (no trochę palnęłam! :D), bo i tak nie rozróżnię. A sednem jest, że wyszło ślicznie.

Btw, jak jeszcze nawet nie sądziłam, że będę mieć kiedykolwiek Czwórkę, to przeglądałam Wasze tematy, bo już wtedy forum wydało mi się bardzo sympatyczne, pewnie więc widziałam te prace, tylko ich teraz nie kojarzę. Dworzec coś mi mówi. Zmotywuje mnie to do ponownego przejrzenia Waszych działów i pozachwycania się. ;)