Nadchodzi wielkimi krokami - bieżące zmiany i przecieki

Pytania i ciekawostki z gry The Sims 4
Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Re: Nadchodzi wielkimi krokami - bieżące zmiany i przecieki

Post autor: Alibali » poniedziałek 27 lut 2023, 18:27

Miśku @SimDels - nie sądzę, aby piątka wyszła w 2025 roku nawet! Ci z Paralives coś przebąkują, że też trochę im jeszcze zejdzie... WIęc czwórkę będą ogrywać ze wszystkich stron i dodawać cykać, sączyć - po trochu. A to przebąknięto o wróżkach, bo gdzieś coś dostrzeżono, a to o konikach, bo puzzle mają konikowy obrazek, a to znowu, że szykują kolejne miastp, bo grafiki koncepcyjne zapowiadały się inaczej a wyglądają inaczej i NA PEWNO są od drugiego miasta, które EA szykuje. Mamy tych światów teraz co niemiara i nie wiadomo, w którym grać z tego całego szczęścia.
Myślę, że trzeba poczekać sppokojnie na tę San Sequoię, ale z tego, co już przebąknięto - za przeproszeniem chyba dupy nam nie urwie, bo nie będzie to miasto - mimo tych licznych atrakcji jakoś specjalnie duże. Do tego zaczynają mnie wkurzać wprowadzaniem obiektów potrzebnych ni w kij, ni w ucho .
Parkometry na parkingu - a samochodów nie ma.
Metro, którym nawet teleportować się nie będzie można :(
I teatr - królicza nora.

No ja przepraszam - po co to komu! Nie lepiej było zrobić prawdziwny kino-teatr? WYstarczyło postawić parę foteli, największy z telewizorów na ścianę, budkę z popcornem i biletera - jak w tych budach z jedzeniem!
Można by? - można! J
eśli jeszcze nie będzie możliwości popływania w jeziorze, to nie wiem, za co te prawie 180 zeta wołają...... Bo ani pary nie puszczono z gęby, że to będzie możliwe:(

No nie wiem - może będę musiała odszczekać jak ten Gniewosz z Dalewic odszczekiwał "jako ten pies obmierzły - pod stołem i na czworakach" - jak donosi sumiennie Długosz opisując (chyba jednak anegdotyczną) scenę przepraszania za pomówienia i plotki na naszego króla - Jadwigę Andegaweńską.
A co nasze feministki na to - Jadwiga - król? A tu nawet dwa razy nam się król - kobieta zdarzył, choć Szymborska napisała, że nic dwa razy... No, ale to dużo wcześniej było, więc najwyraźniej nie była w temacie!

A nam - czy siędrugi raz przydarzy takie duże miasto jak Windenburg?

Mamy spodziewać się kolejnych dodatków, pakietów czy też rozszerzeń wprowadzających inne kultury. Mamy Selwadoradę prekolumbijską, mamy Japan (okrojoną o zwyczaje), mamy Hawaje w Sulani, Arizonę w Strangerville... Nie mamy Chin, Eskimosów i Indian. I kurde... Znaczy - Afrykańczyków. Bo rodzina Michaelsonów, która będzie królikiem doświadczalnym dodatku - w pojedynkę się nie liczy.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3388
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 27 lut 2023, 22:37

No w sumie... (aleś się rozkręciła :D ) mają jeszcze trochę potencjalnych rzeczy do wprowadzenia. Liczę na jakiś dodatek al'a wspomniany skok w przyszłość / podróże w czasie oczywiście nie spodziewając się niczego tak rozbudowanego jak w Trójce tylko bardziej jakiegoś smaczku, otoczenia, ciekawych obiektów... może innego teleportera niż portale z magicznej krainy (skoro cudem dało się zrobić teleport w tej grze mimo, że żaden tęgi umysł z EA nie wpadł jeszcze na to by tej opcji użyć np. przy metrze).
W tym nowym cudzie uśmiech wzbudza nosidełko na plecach i jak się wczytałem foteliki bujane bez włóczkowego paku przy czym zdarzyło mi się kupić w przedsprzedaży dodatek wiejski i roweru w grze obiecanego nie mam więc i do nosidełka nie mam zaufania (nie zawalczyłem o rowerek bo w końcu miałem już inszy z paku studenckiego).
Też coś znalazłem natomiast o tym drugim mieście choć bardziej w kontekście tego, że planowany jest jeszcze jeden dodatek o niewiadomej tematyce.
Gdyby zrobiono koniki to gra by "odżyła", może to taki as w rękawie zachowany na czas kiedy już darmowa podstawka przestanie wystarczająco napędzać sprzedaż DLC bo koniki byłyby największym możliwym asem.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 28 lut 2023, 20:23

Jak wspomniałam - San Sequoia ma leżeć nad jeziorem, czy też jezioro będzie pośrodku. Ale mowa jest też o porcie (nabrzeżu portowym) więc nie wiem, czy będzie miało także dostęp do morza (zatoki). Sugeruje to te kamienne nabrzeże raczej nie pasujące do brzegu jeziora, no i ten most w tle :81-face-finger-covering-closed-lips:

1.jpg



2.jpg



3.jpg



4.jpg



Wspomniałam wcześniej o tej marinie. Zauważyłam na fotkach, że przy pomoście są wolne miejsca do zacumowania łodzi (czy też nawet jachtów). Zawsze z Kami chciałyśmy zrobić w trójce (w Sunset Valley) mały klub żeglarski na nabrzezu - wygląda na to, że mamy go tutaj - ale pewnie jako atrapę.

5.jpg



6.jpg


Miasto będzie miało trzy dzielnice. Znamy już ich nazwy:

Hopewell Hills (tłum. Wzgórza Hopewell)

Gilbert Gardens (tłum. Ogrody Gilberta)

Anchorpoint Wharf (tłum. Nabrzeże Portu)



A tutaj dwie fotki ukazujące ową mgłę znad zatoki


7.jpg


8.jpg



A tutaj fotka, na której moim zdaniem widać to tajemnicze jezioro. Na parkingu stoją samochody, a obok nich parkomat - jak ktoś już wspomniał - tylko atrapa. Ale moim zdaniem należy się spodziewać w najbliższym czasie samochodów... Skoro mamy rowery, to czemu nie?

10.jpg


I na koniec ładna fotka z nabrzeża - widać kawałek plaży, i ładne zejście na nią - podobne rozwiązanie jest w Tartoosie

9.jpg



Na zaniepokojenie fanów serii, dotyczące małej ilości grywalnych parcel, SimGuru GooGooGagaMorgan odpowiedziałs na twitterze (tłum.)

...Będzie 12 grywalnych partii!
Każda dzielnica ma cztery działki. Zawsze określamy, jaka liczba jest najlepsza dla każdego pakietu pod kątem wydajności (osoby z komputerami o minimalnej specyfikacji też muszą grać) i ważymy pod kątem potrzeb związanych z rozgrywką. Zawsze jest to (poprzedzone) serią dokładnie przemyślanych rozmów.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 01 mar 2023, 11:19

No dzisiaj to się wkurzyłam na maksa!!!
Zapowiadana expresowa dostawa odbyła się wczoraj - po cichutku jednak i bez fanfar! Bo i owszem - dostarczono secik piżamek (całe szczęście - d..y nie urywają) - ale tylko dla posiadaczy abonamentu EA Play.

Mało tego, przeczytałam, co następuje:

Bardzo możliwe, i tu jest to tylko nasza spekulacja, że Electronic Arts testuje w ten sposób możliwości rozwoju The Sims 5 w kierunku dodatkowych bonusów otrzymywanych w ramach subskrypcji.
Po zapowiedzi Projektu Sunrise, wielu komentatorów zwróciło uwagę na fakt, że kolejna odsłona serii może porzucić model rozszerzania świata gry za pomocą dodatków, a skupi się na oferowaniu nowej zawartości w ramach subskrypcji.
Kto wie, może mały, piżamowy pakiet to test działania funkcji na szerszą skalę wśród Simomaniaków.

Co sądzicie o takim modelu zdobywania kolekcji w The Sims 5?

Co ja sądzę? Niech lepiej się EA nie dowiaduje!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 01 mar 2023, 11:26

No i kolejna nowinka


(przypominam - 14 marca br - wyjmijcie folder Mods z gry, jeśli macie modyfikacje) bo to będzie dość potężna aktualizacja

W nadchodzącej aktualizacji oprócz niemowląt otrzymamy także spory pakiet plam (niestety - starczych też), blizn, rozstępów poporodowych, przebarwień skóry i znamion.

Choćby takich

Obrazek




Obrazek






Więcej obrazków tutaj


https://sims.arhn.eu/2023/02/28/nowe-de ... ualizacji/

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 04 mar 2023, 10:14

Powróciłam do świata żywych, (no, nie całkiem jeszcze), ale po zwleczeniu się z łoża boleści od razu poszłam sprawdzić, co w trawie piszczy.


A tu - nie tylko piszczy, ale cała orkiestra chyba daje występ!


Pierwsze info zwaliło mnie z nóg - EA oferuje nam w Simach - surogatki!


Jedną z ciekawszych rzeczy, które pojawią się za darmo w grze podstawowej, jest bez wątpienia nowa możliwość uzyskania potomstwa. Do tej pory dzieci mogły się pojawić w rozgrywce za pomocą trybu tworzenia Sima, adopcji lub interakcji „Postaraj się o dziecko„. Teraz wachlarz możliwości zdecydowanie się powiększy.

Wszystko dzięki nowej interakcji, która pojawi się w telefonie naszych Simów. Dzięki niej będziemy mogli począć dziecko za pomocą nauki (ang. science baby). Oznacza to, że dzięki nowoczesnej medycynie w naszej rodzinie będzie mogło pojawić się dziecko, które będzie posiadało cechy dziedziczne po rodzicach, ale nie zostanie powołane na świat dzięki wspomnianej wcześniej interakcji.

Funkcja jest o tyle ciekawa, iż dzięki niej pary jednopłciowe lub samotni Simowie, będą mogli uzyskać w pełni zgodne biologicznie dziecko. Jak zapowiedzieli twórcy, samej funkcji będzie można używać na różne sposoby. Będzie to możliwe nawet u Simów pozostających w stałych związkach, ponieważ funkcja nie będzie wpływała na zazdrość Simów. Pamiętać jednak trzeba, że bycie dawcą genów wymagać będzie odpowiedniego poziomu przyjaźni.



Obrazek
Ostatnio zmieniony sobota 04 mar 2023, 11:50 przez Alibali, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 04 mar 2023, 10:32

W ostatniej transmisji na żywo mogliśmy zobaczyć podgląd mamy San Sequoia. Jak już wiemy - otoczenie jest inspirowane amerykańskim San Francisco w stanie Kalifornia.


Oto jak wygląda San Sequoia


Obrazek


A tu szczegółowy "spis treści"

Miasto ma 12 parcel podzielonych na 3 dzielnice. Są to, jak już pisałam wyżej - Hopewell Hills (tłum. Wzgórza Hopewell), Gilbert Gardens (tłum. Ogrody Gilberta) i Anchorpoint Wharf (tłum. Nabrzeże Portu)

Z tego

3 parcele w mieście są puste

5 parcel zamieszkują rodziny

1 parcela „Do wynajęcia” przez podróżującego Sima

1 niezamieszkały dom

2 parcele publiczne (biblioteka i centrum rekreacji, który pozwoli na branie udziału w zajęciach plastycznych i organizowanie imprez.

Park wodny (górny prawy róg mapy) jest interaktywnym elementem otoczenia, tak jak wesołe miasteczko w Copperdale.

Widoczne na podglądzie mapy jezior (prawy dolny róg) wygląda dość marnie - raczej na większy staw. A tyle było hałasu w zapowiedziach!


Na niektórych parcelach znajdują się podjazdy, ale pełnią one wyłącznie funkcję dekoracyjną, Jedną z atrakcji w San Sequoia jest park wodny, który stanowi element otoczenia, i każdy element tego parku jest dostępny w trybie budowy, więc będziemy mogli wybudować własny.



Od jakiegoś czasu, Electronic Arts zaprasza do współpracy twórców, którzy pomagają wypełniać nowe światy pięknymi budowlami. Pierwszy taki zabieg został wprowadzony przy okazji The Sims 4 Śnieżna eskapada, gdzie Lilsimsie i James Turner zbudowali kilka parcel na Górze Komorebi.

Taki sposób na wyróżnienie twórców nie dotyczył wyłącznie dodatków, akcesoria The Sims 4 Zjawiska paranormalne dodają do gry nawiedzony dom, który zaprojektowała i zbudowała Doctor Ashley, na co dzień tworząca wideo ze speedbuildami z The Sims 4


Twórcami domków do San Sequoi są znani moderzy - Deligracy, lilsimsie praz - UWAGA - nasza znajoma z oficjalnego forum społecznościowego dzidziak86!

Sami twórcy również pochwalili się współpracą z naszą rodaczką. SimGuruFrost udostępnił wpis na twitterze, w którym podziękował kreatywnym twórcom, których dzieła znajdą się w nowym mieście. Dzieło naszej utalentowanej twórczyni zobaczymy obok kreacji Deligracy i lilsimsie.

Co na to nasza niekoleżanka? JĄ pominięto? Będzie pewnie protest i strajk!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 04 mar 2023, 11:00

EA naprawiło również błąd, związany z karmieniem (dotychczasowego) małego dziecka w krzesełku. Włożenie i próba karmienia dziecka w krzesełku było do tej pory koszmarem każdego rodzica! Maluchy po chwilowym zainteresowaniu jedzonkiem - zaczynały wrzeszczeć, brudzić krzesełko, rozchlapywać wszystko naokoło siebie, i wzywać pomocy.

To zachowanie wywoływane było niemal za każdą próbą skorzystania z krzesełka. Można było obejść ten niewątpliwy błąd twórców gry, karmiąc maluchy jedzeniem w butelce lub podając jedzenie, posadziwszy dziecko na podłodze, co sami przyznacie - nie było ani wychowawcze, ani estetyczne.

Twórcy gry naprawili ten błąd, a w zasadzie stworzyli tę animację od nowa, i dojdzie ona w najnowszej aktualizacji zastępując dotychczasową animację karmienia w krzesełku.

Po cichu pewnie zostanie wprowadzonych wiele innych drobnych poprawek, bo szumnie ogłoszone poprawianie wyglądu dotychczasowych rodzin, skończyło się masowymi protestami społeczności graczy - rodzina Ćwirów wygląda gorzej po tej renowacji niż przed!
Twórcy gry zresztą nie ukrywają, że najnowsza aktualizacja naprawi wiele innych błędów. Może mój dzielny wojak przestanie w końcu bać się ciemności? :P Ostatnia łątka nie naprawiła tej "przypadłości" - przynajmniej u mnie.

To nie koniec nowości.

Wraz z nową łatką gry, twórcy zmienią interfejs interakcji między Simami.

Zmiana ta pozwoli przeorganizować oraz uporządkować wszystkie interakcje, które dotychczas były dostępne w grze.

Od teraz menu interakcji otrzyma kolejne kategorie, które będą się wyświetlać po wejściu m.in. w zakładkę przyjaznych interakcji.
Po takim kliknięciu wyświetli nam się wybór podkategorii, w których znajdą się pasujące do niej opcje.

Interakcje zostaną więc podzielone między innymi na te dotyczące hobby, głębszych przemyśleń, czy zainteresowań naszych Simów.

Co ważne, dane kategorie będą odzwierciedlać charakter danego Sima, więc poszczególne opcje mogą zostać różnie odebrane przez rozmówcę. Zmiana ta pozwoli zdecydowanie szybciej i łatwiej znaleźć szukaną przez nas opcję.

Jednak nie wszystkie interakcje zostaną podporządkowanie odpowiednim kategoriom.

Takiej segregacji nie przejdą te najsilniejsze z nich, jak na przykład „Zostać najlepszymi przyjaciółmi”.
To dlatego, że wyświetlą się nam one w głównym menu, od razu po wybraniu kategorii „Przyjazne„.

Ma to związek z tym iż poszczególne kategorie będą wpływać na opcje lubię / nie lubię Sima.

Oznacza to, że przyporządkowanie opcji „Zostać najlepszymi przyjaciółmi” do jakiejkolwiek z kategorii mogłoby wpłynąć na łatwiejsze odrzucenie propozycji przez danego Sima.
Ponadto twórcy argumentują tę kwestię dużo większą łatwością znalezienia tych najważniejszych opcji przez gracza.
Ostatnio zmieniony sobota 04 mar 2023, 11:59 przez Alibali, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 04 mar 2023, 11:14

Kolejną nowonką, którą znalazłam są nowe umiejętności i cechy dla dzieci.

Będziemy dysponować sześcioma cechami, które dostępne będą tylko dla niemowląt.
Jest to nowa grupa wiekowa w The Sims 4, dlatego zestaw cech jest całkowitą nowością, Gracz może wybrać cechę maluszka tuż po tym, gdy noworodek (dziecko w kołysce) przejdzie do następnej grupy wiekowej.

Do wyboru mamy takie cechy jak:

ostrożny
wrażliwy
spokojny
żywiołowy
wierci się
pogodny

Zależnie od sposobu wychowania malucha, ma się pojawić inny zestaw możliwych cech do zakupu za pkty szczęścia życiowego, ale nie będzie to dostępne w darmowej aktualizacji tylko po zakupie dodatku. Jest to też nie do końca sprawdzona nowinka.

Twórcy, podczas ostatniej transmisji na żywo pokazali też nowy podział umiejętności u dzieci.

Od teraz będziemy mieli do czynienia z tymi fundamentalnymi i zwykłymi zdolnościami Sima. W tej pierwszej kategorii znajdziemy te dotychczasowe jak motoryczność czy kreatywność. W drugiej kategorii pojawią się te, które są dostępne dla nastolatków i dorosłych Simów. Dzięki tej zmianie Simowie od najmłodszych lat będą mogli uczyć się m.in. gry na pianinie czy szydełkowania. Oczywiście towarzyszyć temu będą animacje dostosowane do wieku sima.


Co ciekawe, oprócz odblokowania wspomnianych zdolności, i ich przyporządkowania do poszczególnych kategorii, różnić się będzie także stopień trudność ich przyswajania.

Umiejętności podstawowe będą dużo łatwiejsze do przyswojenia, przez co małe dzieci będą zdobywać je zdecydowanie szybciej. Do uzyskania tych nowych potrzebne będzie zdecydowanie więcej czasu. Oznacza to, że dziecko dużo dłużej będzie uczyć się na przykład charyzmy niż starsi Simowie.

Zmieni się także wygląd paska postępu nauki umiejętności nad głowami dzieci.
Ma to związek z tym, że dziecko może np jednocześnie zdobywać fundamentalną umiejętność - kreatywność i umiejętność gry na pianinie.
Dzięki tej zmianie pierwsze umiejętności będą pokazywać się w specjalnym dymku, natomiast drugie w formie tradycyjnego paska.


Obrazek
Ostatnio zmieniony sobota 04 mar 2023, 12:02 przez Alibali, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 04 mar 2023, 11:42

Na powyższej fotce widzimy pianino. Tak tak - dojdzie ono wraz z najnowszym dodatkiem. Bardzo się cieszę, bo keyboard nie pasował do moich wiktoriańskich wnętrz, a fortepian zajmował zdecydowanie zbyt dużo miejsca w mniejszych domach. Urządzenie pokoju malucha wraz z pianinem, na którym dzieciaczek będzie ćwiczył gamy - jest krokiem w dobrą stronę jeśli chodzi o funkcjonalne zagospodarowanie przestrzeni wokół dziecka w bardziej klasycznym stylu.

Otrzymamy też dużo dekoracji ściennych i ozdób dla małych dzieci. Pewnie także zabawek. Ta grupa wiekowa do tej pory była traktowana marginalnie, i to od początku czyli od czasu pojawienia się w grze. Nie było ani zbyt wielu fryzur do wyboru, ani dekoracji. Teraz ma to się diametralnie zmienić.

Dodam tylko, że możemy uzupełnić garderobę maluszków zakupując zestaw ubrań dla najmłodszych (dotychczasowych najmłodszych), dostępny na EA App w kategorii Kolekcje

I mały haczyk - sporo rzeczy w nowym dodatku jest powiązanych z wcześniejszym pakietem - Być rodzicem. Więc zapewne nie będzie interakcji w nowym dodatku, powiązanych z tym wcześniejszym - Być rodzicem. Czyli przykładowo - nie będzie mleczka jak nie kupisz butelki. Twórcy gry nie sugerują konieczności nabycia tego pakietu, ale... nie ukrywają, że gra z nowym dodatkiem będzie dużo ciekawsza z pakietem Być rodzicem.


I jeszcze garść nowinek ogólnych

Sługusy z The Sims 4 Uniwersytet mogą latać z niemowlętami w nosidełku.

Walizka widoczna na zwiastunach (widać ją w momencie wprowadzania się starszych simów do rodziny) - będzie grywalną częścią dodatku.

Wielozadaniowość Simów pozwoli na jednoczesne siedzenie na fotelu bujanym, trzymanie śpiącego niemowlęcia i korzystanie z telefonu.

Detale skóry w trybie Stwórz Sima zostaną wzbogacone o znamiona, rozstępy, piegi oraz blizny po cesarskim cięciu. (No i plamy starcze, (świntuchy jedne! :()

Rozszerzenie korzystając z systemu „Lubię i nie lubię” doda nową kategorię - kompatybilność charakterów.


Wprowadzone będą tzw kamienie milowe, które można porównać do wspomnień z The Sims 2. Przykładowe kamienie milowe to: wypadnięcie mleczaka, narodziny dziecka lub uczestnictwo w pożarze.

Simowie będą mogli wspólnie zbudować domek na drzewie. Co ciekawe, w budowaniu będą mogły uczestniczyć wszyscy czxłonkowie rodziny oprócz oczywiście niemowlaków :)

Spotkałam też taką informację, że dojdzie nowy rodzaj śmierci, powiązany z budową domu na drzewie. Gracze spekulują, że może to być upadek z drzewa w trakcie budowy domku, lub też nieumiejętne posługiwanie się narzędziami stolarskimi.

Obawiam się, w związku z powyższym - żeby tylko kolejny dodatek nie wprowadził okaleczonych simów :(

Tryb Stwórz Sima pozwoli na ustawienie relacji rodzinnych. Można wybrać również opcję dynamicznych relacji, które będą się zmieniać wraz z postępem w rozgrywce.

Przypominam, że do nowości należą dwa nowe typy imprez – piżama party i bociankowe.

Otrzymamy nowy typ parceli – centrum rekreacji, który pozwoli na branie udziału w zajęciach plastycznych i organizowanie imprez.

Z gier karcianych i puzzli będzie można korzystać na wszystkich stołach do gier.


Zebrałam te wszystkie nowinki z kilku artykułów opublikowanych m.innymi na DOT.sims tworząc bardziej spójną i zwartą relację.



Ostatnią transmisję na żywo, w trakcie której ogłoszono większość z tych nowinek możemy obejrzeć tutaj



Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 07 mar 2023, 22:19

I jeszcze garsteczka ciekawostek na temat nadchodzącego nowego dodatku i aktualizacji.

Nie tylko małe dzieci będą poprawiane, ale także dotychczasowe noworodki - tobołki przywiązane do kołyski.

Z tego, co dowiedzieliśmy się z ostatniej transmisji na żywo - twórcy gry poprawią także i noworodki.


Zacznijmy od tego, że noworodki otrzymają nowy wygląd. Nie tylko w samej strukturze graficznej modelu 3D, jak i poprawkach w animacjach, a także w dostępie do pełnej gamy kolorów skóry i poprawnego dziedziczenia koloru oczu.


Obrazek

Po lewej nowy wygląd noworodka



Już w aktualizacji The Sims 4 pojawi się opcja zmiany ubranek noworodkom, funkcja ta jest znana z akcesoriów The Sims 4 Włóczkowe historie.
Podczas transmisji twórcy pokazali całkiem pokaźnąwybór pajacyków ( śpioszków czy bodziaczków - jak zwał tak zwał) dla noworodków

Szkoda, że czekali z tym od dnia premiery gry aż do połowy marca br. Zajęło im to - bagatela - prawie osiem i pół roku!!!
A ja głupia ciągle czekam na koniki! W tym tempie to będą - może za kolejne osiem lat :(


Obrazek



Dojdzie też kilka nowych interakcji - opiekunowie będą mogli pełniej opiekować się maluszkiem. Nie będzie odkładania noworodka do kołyski po każdej interakcji.
Wreszcie!
Rodzice będą mogli z dumą pokazywać noworodka pozostałym członkom rodziny, a także pocałować go w czółko. Duże dzieci zyskają też nowe możliwości opieki nad noworodkiem. Niestety nadal noworodki nie będą mogły być przenoszone swobodnie poza kołyskę.



Zmieni się też wygląd samej kołyski, dojdą nowe wzory łóżeczek dla dotychczasowych toddlersów oraz całkiem nowe dla maluszków


Obrazek




Na tej fotce widać noqw wzory łóżeczek i także łóżeczka turystyczne dla najmłodszych



Obrazek



Obrazek



Będziemy też dysponować narzędziem do zbudowania kojca na dworze - czyli ogrodzić teren dość łądnym, kolorowym płotkiem


Obrazek




I na koniec super nius - szczególnie dla naszej Elutki :P

Wraz z aktualizacją The Sims 4, noworodki zyskają również własne, ukryte cechy charakteru! Rodzice mogą więc doczekać się potomka, który będzie słodziaczkiem lub małego terrorysty - krzykacza, który zapewni swoim rodzicom atrakcje w postaci wielu nieprzespanych nocy.

Posiadacze The Sims 4 Cztery pory roku, będą mogli zaobserwować u noworodków reakcje na warunki pogodowe! Maluszki objawią niezadowolenie z zimna lub przestrach z powodu uderzenia piorunem. W jaki sposób? W taki, który jest im najlepiej znany - wrzeszcząc wniebogłosy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 07 mar 2023, 22:44

Kamienie milowe i specjalne zachowanie małych dzieci zapowiadane są jako nowość w The Sims 4 Razem raźniej, mająca znacząco wpłynąć na odkrywanie życia przez naszych Simów. Każda grupa wiekowa ma określoną pulę własnych ważnych wydarzeń, takich jak nauka chodzenia, utrata pierwszego zęba, pierwszy pocałunek czy chociażby pożar. Małe dzieci mają też swoje specjalne zachowania, coś w rodzaju kaprysów. Jednak pula ta zostanie powiększona, jeśli posiadacie inne rozszerzenia do The Sims 4, a w szczególności te nadprzyrodzone.

Jak się okazuje, nowe specjalne kaprysy otrzymają również małe dzieci z magiczną mocą. Mowa tutaj o postaciach okultystycznych, które pojawiły się w grze. Twórcy podają, że posiadacze dodatku The Sims 4 Wyspiarskie życie oraz pakietów The Sims 4 Wampiry, The Sims 4 Wilkołaki i The Sims 4 Kraina magii, mogą liczyć na dodatkowe opcje w dodatku The Sims 4 Razem raźniej.

Poniżej wymienione są dodatkowe cechy dla młodych wilkołaków, wampirów, syren i czarodziejów. Każda z tych postaci otrzyma unikalny kamień milowy do odblokowania związany z dorastaniem jako magiczny Sim. I tak dla przykładu młoda syrenka odkryje nagłą fascynację wodą, a wilkołak dla przykładu poczuje się zachęconydo rozrzucania przedmiotów.

Kaprysy z The Sims 4 Razem raźniej dla magicznych Simów:

Syreny – Obsesja na punkcie wody

Wilkołaki – Chęć niszczenia

Wampiry – Agresja

Czarodziej – Zamiłowanie do książek

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 07 mar 2023, 22:47

Wymiary parcel są też zaskoczeniem - jedna o wymiarach 64x64 pozostałe to 40x20 i 30x20 - więc nie zaszalejemy. Na dodatek niewiele tych parcel pustych będzie.

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2231
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » czwartek 09 mar 2023, 22:48

Tu duzo wiecej detali o tym co nadchodzi - prawie wszysko i to sa wielkie zmiany w rozgrywce - dziewczyna wyciagnela ile mohla z tego streamu i to w punktach opisała
12 parcel to mało nie jest, a ze nie są puste? Nic ławiejszego niz wejść w edyt miasta i wyburzyc wszystko na tych parcelach do zera.
https://maplesimmer.video.blog/2023/03/ ... he-sims-4/

i wiecej o dodatku z twetów pracownikow EA
https://maplesimmer.video.blog/2023/03/ ... ts-sims-4/
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2231
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » poniedziałek 13 mar 2023, 16:23

Matko boska ta aktualizacja to już jutro! :cat_zombie:
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
anie_1981
Asystent
Posty: 45
Rejestracja: czwartek 10 lut 2022, 23:59

Post autor: anie_1981 » środa 15 mar 2023, 00:18

Aktualka już jest. Nie bez problemów. Napisałam nawet temat w dziale problemów technicznych, przez kilka godzin nie dało się uruchomić gry, chociaż Steam pięknie pobrał aktualizację i nie marudził, to oczywiście z appką EA był problem. Zniknęła mi cała kolekcja TS4 z Biblioteki, za chwilę się pojawiła, potem znowu zniknęła, przez dobre pół godziny nie dało się też zalogować na EA. Najwyraźniej reklama nowej aktualizacji przerosła możliwości serwerów EA...

Maluchy wyglądają nieźle, tylko ciągle się drą. Nie zauważyłam wielu nowych obiektów, na pewno jest nowy kojec dla dziecka. W przypadku dodatków jest łatwiej, bo są gwiazdki przy nowych obiektach, tu trzeba sobie szukać ręcznie.

Połowa modów nie działa, na pewno nie działa mod MCCC, nie działa też mój super mod na porody. To wcale nie jest dziwne, ale mimo to pomyślałam, że wspomnę. Działa UI Cheats Extensions.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » środa 15 mar 2023, 17:19

UI cheats jest nowy - można go pobrać tu

https://www.patreon.com/posts/ui-cheats-v1-16-26240068

Jest nowy TOOL

Mc command jest nowy ale wstrzymałabym się z jego pobieraniem do czasu ukazania się dodatku Razem raźniej.

Z tzw "niegrzecznych" modów - nowy jest też wicked ale Basemental działa bez konieczności wymiany, jak się okazało

Na stronie Basementala znalazłam link do listy modów, które wymagają wymiany lub już są poprawione, co widnieje w uwagach. Zdumiałam się ilością modów wyprodukowanych do TS4!! :cat_happy:


https://simsvip.com/2023/03/13/broken-u ... Mod%20List

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3388
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » czwartek 16 mar 2023, 10:52

Ostatni mc ziała u mnie dobrze, stary wywaliłem proforma więc nie wiem czy by działał, pewnie nie z tego co mówi anie.
Chyba jeszcze nigdy nie miałem takiego braku przekonania do simowego dodatku ale może się mylę i poza wyczekiwanym bukietem nowych interakcji i zachowań będą fajne elementy nie tylko dzieckowe :) Nowe otoczenie to zawsze nowa zabawa oby się tylko to wszystko nie pokrzaczyło jak sławetna już fuszerkowata appka :O
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3576
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 16 mar 2023, 12:41

@SimDels Miszka - ja sobie wczoraj weszłam na chwilę do czwórki (w celu sprawdzenia, czy ta moja sławetna naprawa trójki nie skopała mi przy okazji czwórki).
Nie chciałam grać na starych zapisach, bo przecież wyjęłam cały Mods - poczekam aż moje cc będą aktualizowane. A że pobierałam głównie z TSR to będę mogła łatwo sprawdzić.

No i nie obyło się bez sprawdzenia, jak wyglądają i zachowują się owe niemowlęta.

Powiem krótko - nie ogarniam!

Toto drze się przede wszystkim. Bez przerwy prawie! Gdyby nie UI, który sobie przezornie zainstalowałam - to wyszłabym chyba po 10 minutach z gry!

Maluch jest co chwilę :
-brudny
-usikany
-zielony obłoczek wokół niego przypomina wyziewy siarczane Wezuwiusza!
-bawić się nie chce sam z siebie dłużej niż chwilę
-jest znudzony gdy matka na chwilę chce zająć się sobą albo np ugotowaniem obiadu
-zasypia w moment na podłodze zostawione wśród zabawek. I za sekundę jest brudne!
-budzone i zanoszone do łóżeczka - zamiast grzecznie kontynuować drzemkę- drze się wniebogłosy
-- a jak już zaśnie - to na bardzo krótko.

Żeby sobie poradzić - maluchowi (wreszcie szczęśliwie śpiącemu) obniżałam pasek wypoczynku - aby dłużej pospał. a matka mogła ogarnąć chałupkę.

Tworząc malucha dałam mu jakąś dobrą cechę na start - ale strach pomyśleć, co się dzieje, gdy na start ma te gorsze :(

Do tego moje ogromne zdziwienie - chciałam by matka niemowlęcia karmiła je piersią - i okazało się - muszę najpierw adoptować niemowlę z obowiązkiem opieki!
Nie wybrałam bowiem w CAS-ie że moja simka ma możliwość karmienia piersią :( A myślałam, że to z automatu działa, skoro jest matką .

Najwyraźniej Matka jest Jedna. Ta roślinna :)

To taka garść spostrzeżeń po wgraniu jedynie łaty.

Ładne mebelki dla dzieci doszły, ale łóżeczko wydaje mi się zbyt wielkie i klocowate. Jest delikatniejsza wersja - łóżeczko turystyczne. Jest też nowsza wersja - (delikatniejsza w konstrukcji) - krzesełka do karmienia.


Przed chwilą chciałam wejść do gry - odpaliłam EA App - i widzę, że zaktualiizowała się.
Coś naprawiają!


-
Ostatnio zmieniony czwartek 16 mar 2023, 19:03 przez Alibali, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3388
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » czwartek 16 mar 2023, 12:56

"-zielony obłoczek wokół niego przypomina wyziewy siarczane Wezuwiusza!"- no padłem :D Chyba u mnie te dziecka są tak nie pożądane jak u niektórych graczy wilkołaki choć jedno i drugie może nie przeszkadzać jak się tym nie gra no albo właśnie jakiś ui czy mcc pewnie też ma już opcje co by dziecka uciszyć i co by się co chwile nie obsr... :X
Rozbroiłaś mnie ta matką :D W sumie może z raz pogram z tymi dzieckami z ciekawości, pewnie da się w mc wyłączyć spadek ich potrzeb i wtedy może będa grzeczne.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4”