Ściana płaczu - Gazeta codzienna

Pytania i ciekawostki z gry The Sims 4
Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Re: Ściana płaczu - Gazeta codzienna

Post autor: kreatora » niedziela 21 lut 2021, 06:07

Chyba wszyscy jestesmy znudzeni simsami. Według mnie to Czworka sie do tego przyczyniła, a kiedy do Dwojki czy Trojki wracać sie nie chce ze wzgldu na gorsza grafike to juz nic ne pozostaje.
Z gier sie wyrasta i to jest znany fakt ale do dlugo granych gier zachowujemy pewny sentyment, Czasem po latach nagle odkrywamy przez przypadek dobrze nam znany tytul tylko juz jako 4 piata albo i 6 wersje znanej nam gierki. Teraz juz mamy czas - dziecie odchowaene , kariera zrobiona, świat pozwiedzany. Kupujemy wiec ten tytul pelni watpliwosci i nagkle sie okazuje ze z prymiywna ale lubiana przez nas za czasow mlodosci gierka zmienila sie z wylysiałego chuderlawego kurczaka, no powiedzmy w ładna kaczkę Bo do łabedzia wciaz toto miało kilometry.
Tak akurat było w moim przypadku z Sims1 i Sims3. Miałam chyba 15 lat przerwy od simsow, bo pierwsze simsy rzucilam bardzo szybko, a w czasach sims 2 i poczatkow Trojki real był dla mnie dużo ciekawszy od gier wiec sim3 odkrylam juz pod koniec tej serii.
Wiec moze i tak bedzie z Toba Wiki jak będziesz już pod koniec wieku sredniego, :)
Ach jakie to bedą cudowne gry za 20 lat! Szkoda ze tego nie dozyje...
Teraz czas na real dla Ciebie Wikki i mam nadzieje, ze bedzie on tak samo kolorowy i ciekawy w twoich oczach jakim był - kiedys tam - swiat fantazji simsów.

I badzo dobrze ze Stasia ma teraz te konto. Nawet kiedy nie wiedzialam ze Kirka jest tak blisko zwiazana z twoja rodzina odnajdowalam w jej pracach te echa twojej i twojej Mamy twórczosci, Tak podobny w zamysle, choc w inny sposób tworzony fantazyjny swiat pełen kolorow z dobra magia ktora go przenika.
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 28 wrz 2021, 19:24

Słuchajcie, wpadłam na super artykuł. Uśmiałam się prawie do łez, szczególnie rozbawiły mnie komentarze:


https://www.gry-online.pl/gramy-dalej.asp?ID=14086

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » środa 29 wrz 2021, 10:51

Faktycznie mega tekścior :D W punkt na 200%. W sumie jestem ciekaw jaki jeszcze i na ile wartościowy dodatek stworzy EA zwłaszcza nie chcąc powielać pojedyńczych interaktywnych przedmiotów z mniejszych paków..
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 20 cze 2022, 18:31

Postanowiłam tutaj umieścić link do artykułu, w którym ludzie dali upust oburzeniu pakietem Wilkołaki

https://boop.pl/sims4/projektantka-wilk ... s-powiedza



Tu zaś wypowiedź youtubera Jamesa Turnera, który jest twórcą wszystkich domów w Wilkołakach

https://boop.pl/sims4/james-turner-yout ... inspiracje



Tu krótki opis nowego świata

https://boop.pl/sims4/moonwood-mill-czy ... im-wiadomo



A tutaj - opis tego, co otrzymujemy wraz z pakietem

https://boop.pl/sims4/jak-beda-wygladac ... cala-lista

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 20 cze 2022, 23:33

Jak widać EA nie radzi sobie z krytyka choć to nie nowość. Rozdrabiają DLC na tysiąc malutkich kitów i innych wymysłów a potem dziwią się, że gracze przynajmniej po dodatkach i pakietach oczekują być może większej i jeszcze lepszej zawartości ach ci źli gracze :88-japanese-ogre: oby tylko nie dostali za szybko parafolków :89-skull-and-crossbones:
Ps: Osobiście nie oceniam tego tak źle, wilczki pasują do słodkich simsów a otoczenie da się polubić choć faktycznie obiektów zawsze mogłoby być więcej no i nie rozumiem dlaczego nie można bez większego wysiłku przemieniać się dowoli w postać wilkołaka w trybie życia jak przy wampirach.

Podejście EA robi się jednak nieznośne i nie godne dużego wydawcy, upominanie nawet najbardziej znanych promotorów The Sims za (kontrolowane celowo reżyserowane przecież przez EA) "wycieki" jest dla mnie równie niezrozumiałe jak wywalanie żalów do graczy przez twórców gry - to poziom przedszkola, który prosi się by już nadeszła konkurencja bo jak widać monopol jednego wydawcy w gatunku z czasem tworzy coraz bardziej niezdrową sytuację i tym samym zmęczenie graczy.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » wtorek 21 cze 2022, 10:58

@SimDels
Otoczenie da się polubić???? Misiu chyba nie zwiedziłeś dokładnie tego otoczenia! Zajrzyj do zaśmieconych kanałow ktorymi płyna zielone scieki ale odwiedź wysypisko śmieci! To wygłada gorzej niz w tych zasmieconych na starcie gry eko miastach! No i nie masz tam opcji na zielony ślad ekologiczny choćbyś pękł! Przemysłowy za to uzyskasz z łatwościa podejrzewam.

Las jest pusty ani jedna roslina tam nie rośnie - dekoracje tylko - drzewa i krzaki. Plus 2 pojemniki na rosliny w ktorych rosnie coś to obok miejsca biwakowego z grilem i ławeczką. Nie ma mejsca do łowienia ryb w rzece - chyba ze sobie stworzysz na działce staw i wpuścisz do niego ryby. Ani jedna nowa ryba nie doszła z tym dodatkiem, Jaskinia to lipa - portal do przejścia do laczki na szczycie gdzie spotykaja sie wilkołaki. Ale najgorsze dla mnie najgorsze jest to ze tych cholernych wikołaków mie mozesz kontrolować myszką jak wpadną w furie. A w furie wpadaja co najmniej raz dziennie i w tym stanie pozostaja najmniej 4 godziny demolując wszystko od wanny do kibla i komputera . Nie da sie nimi grać!

I sprawdż nigdy w MCC nie bylo opcji przemiany wampra w czlowieka i odwrotnie w trakcie gry -teraz o samo dotyczy wilkołaków. Po prostu nie grałeś wampirem i tego nie zauwazyleś ze takiej opcji w MCC byl brak od startu
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 553
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » wtorek 21 cze 2022, 13:16

Zaśmiecony świat w wilkołakach mocno zniechęca, opisywana przez Elę najmniej czterogodzinna furia - również. Bo, co w takim przypadku robić przez te kilka simowych godzin? Niby można przyspieszyć czas i patrzeć jak nasz wilkołak demoluje chatę, ale czy o to ma chodzić w grze? Nie wiem do czego EA chciało nawiązać? Do średniowiecznych germańskich berserkerów, tych przebierających się w wilcze skóry? ;) :D
Spodziewałam się ładnego otoczenia, gdyż mapka która nie pokazuje szczegółów - takowe sugerowała. Nie widać na niej śmieci, las kojarzy się z terenem pełnym ciekawych, nowych roślin, a rzeka z możliwością łowienia ryb. Szkoda, że tego nie ma. Nigdy nie kojarzyłam wilkołaków z syfiarzami, raczej z istotami, które są bliżej natury, i do pewnego stopnia żyją z jej rytmem.

I jeszcze ne marginesie, w MCCC da się zmienić zwykłego sima w istotę okultystyczną i odwrotnie. Przekonałam się o tym, gdy po dopracowaniu postaci Lestata, uprzytomniłam sobie, że zrobiłam go w CAS zwykłym simem, a nie wampirem. Nie zamierzałam przemieniać go w tradycyjny sposób, przetrzepałam wszystkie opcje MCCC, zamieszkałam ludzika na jakiejś pustej działce i zmieniłam w wampira kilkoma kliknięciami myszki. A oto ścieżka, jakby ktoś kiedyś potrzebował:

Jeśli chcemy zmienić zwykłego sima w wampira, klikamy w grze na postać lewym klawiszem myszki --> MC Command Center (Centrum Zarządzania) --> Polecenia Sima --> Polecenia okultystyczne


I to daje nam taki obrazek:

okultyzm2.jpg

Klikamy "Przemień w wampira" i zatwierdzamy poniższe okno dialogowe:

okultyzm4.jpg

Jeśli wybierzemy "Polecenia okultystyczne" u sima, który jest już wampirem, zobaczymy taki obrazek:

okultyzm1.jpg

Po kliknięciu "Przemień w normalnego Sima", zatwierdzamy tekst w okienku:

okultyzm3.jpg

Nie wiem jak jest z wilkołakami, bo nie mam pakietu i przypuszczam, że może dlatego nie pojawiły się one w spisie istot okultystycznych na pierwszym zdjęciu. Albo po prostu jeszcze nie zostały uwzględnione. :) Tak samo nie posiadam jeszcze pakietu magicznego, więc postaci okultystyczne z niego u mnie nie występują.

Jeszcze się zastanawiam, dlaczego nie wszyscy mają te opcje u siebie w MCCC. Nie wiem, może chodzi o liczbę slotów? U mnie jest trzy: przemiana w syrenkę, przemiana w wampira, przemiana w kosmitę. Pozostałych pakietów nie mam, więc nie zostały uwzględnione. Ciekawa jestem, co się stanie, gdy kupię pakiet magiczny? Zniknie "Przemiana w wampira" a pojawi się "Przemiana w czarodzieja"? W sumie nie jest powiedziane, że MCCC nie wycina wszystkich opcji powyżej trzech slotów.
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3347
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 21 cze 2022, 14:34

Tak kojarzyłem właśnie, że z wampirkami się da ale na razie nie widze opcji do wilkowatych, może mam zepsuty mc bo w sumie mam ta opcje tylko do kosmitów a powinny byc przynajmniej syrenki i zębaci właśnie (o co chodzi z tymi slotami?).
Elu faktycznie gram tyle co nic w trybie życia ale dziś wlazłem na chwilę; łowisko jest nad rzeką (takie małe molo przy "kiblach" czyli wejściu do tuneli. Z roślin "zbieralnych" widziałem tylko paproć. Można też na pocieszenie popływać w jeziorku pod górą łączkową gdzie wyplusnęła mi ryba ,chyba ta ryba doszła jakaś lumina czy cos takiego (bez ślepiów), ponoć złowić ją można bardziej w nocy niż w dzień. Furię można wyłączyć z tego co podejrzałem kiliknięciem na sima ale mój ludzik jest tam cały czas spięty poddenerwowany w tym świecie mimo że sam jest niby psowaty. Eksperymentalnie postawiłem teraz eko-parcele wszędzie bo sam jestem ciekaw czy jakoś to zadziała, od dłuższego czasu nie widać zmiany, na pewno w tym twinpeaksowym miasteczku (bo tartak i amerykańskie miastko w górach to się kojarzy naturalnie z tamtym serialem) jest niewykorzystany potencjał, mogłyby rosnąc różne zioła (raczej ich nie ma lub trudno znaleźć) czyli takie opcje trochę jak w granitowych kaskadach. Skleciłem kilka obrazków ale to już wrzuce w inszym temacie
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 553
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » wtorek 21 cze 2022, 16:01

@SimDels ze slotami chodziło mi o to, że skoro ja mam w MCCC możliwość przemiany w trzy postacie okultystyczne: wampira, syrenę, kosmitę, to może MCCC daje możliwość i miejsce tylko na trzy opcje. A wszystko co jest ponad te trzy opcje - wycina, czyli jak ktoś ma wykupione pakiety z pozostałymi istotami okultystycznymi (wilkołaki, czarodzieje), to którychś z nich nie będzie miał, tak jak Ela wampirów czy wilkołaków. Ale widzę, że Ty masz tylko kosmitów, więc moja hipoteza w tym przypadku upada! :D
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 21 cze 2022, 16:15

@kreatora Elu - ale u mnie JEST w mcc od początku opcja przemienienia w wampira i idwrotnie. Jest także od początku * oczywiście pos warunkiem posiadania dodatku) przemiana w kosmitę, syrenę i czarodzieja! Nie da się tej przemiany dokonać w CAS - trzeba wyleźć z CAS i zrobić to tak jak Perci napisała, czyli dokonać tej przemiany na jakiejś parceli.

I tu Perci masz odpowiedź - warunkiem dostępności zmiany bytu okultystycznego jest posiadanie dodatku. Sloty tu nie odgrywają roli.
Miszka ze slotami to chyba Perci tak w skrócie i obrazowo napisała. W trójce nie można było np zainstalować suwaka niestandardowego, jeśli już zainstalowało się inny suwak, którego centrum dowodzenia było przypisane do tego konkretnie miejsca. Po prostu jedne suwaki "wypychały" drugie, a czasami w ogóle nie działały. Pewnie Perci o tym myślała.

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3454
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 21 cze 2022, 16:16

Ooo, w tym samym czasie napisałyśmy :)

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2228
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » wtorek 21 cze 2022, 22:35

No coz - jak ja kllikne na sima na parceli to mam tylko opcje przemiany w czarodzieja , syrenke i ufoludka. Mam dodatek wampiry oczywiście ale to jakoś nie odblokowałotej opcji w MCC
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4”