Przyzwyczailiśmy się już do tego, że dodatki dla The Sims 4 wprowadzają najwięcej treści pośród różnorakich DLC do tej gry oferując jednocześnie ładne choć słabo edytowalne otoczenia i tak jest również tym razem choć co ważne; zyskujemy tu nowe ciekawe możliwości planowania budynków i zabawy w trybie życia.
Jak to wygląda w praktyce?
Zanim o tym to jeszcze szybko o nowym ,bardzo udanym mieście wzorowanym na Tajlandii i okolicach;
Tomarang to otoczenie dość otwarte, złożone z dwóch względnie rozległych dzielnic.
Nazwijmy pierwszą z nich centrum miasta z bulwarem, parkiem i świątynią (króliczą norką) czterema parcelami oraz drugą na trzech niedużych wyspach, która kojarzy się trochę z Sulani. Ta druga część jest jak na simowe realia możnaby rzecz naprawdę piękna i ma paradoksalnie więcej parceli (pięć)
Nasze centrum Tomarangu daje kilka ulic do swobodnego poruszania się. Barwne zabudowania i roślinność robią wrażenie. Możemy budować nad woda w trzech miejscach (park ,nabrzeże lub polanka) oraz wewnątrz ścisłej zabudowy. W trybie życia odwiedzimy ładny park świątynię lub targowisko z ciekawym budynkiem na palach.
Tuk-tuki są nieruchoma ozdobą , podobnie łodzie w drugiej dzielnicy czyli tu znów zmarnowano ciekawy potencjał (można by zrobić łodzie teleportujące do innego miejsca jak w "Psokotowie" czyli Brindleton Bay nie wspominając o odpowiedniku katamaranów z Sulani). Apropos pływania; możemy wskoczyć do wody w paru miejscach a nawet popływać katamaranem jeśli mamy dodatek Wyspiarskie Życie. Warto zaznaczyć, że wejdziemy do wody w tej dzielnicy na wyspach a z bulwaru w centrum fal już nie skosztujemy (i nie pożeglujemy) czyli tylko pół otoczenia ma "pływalną wodę".
Szybko zauważymy, że roślinność jest tu często identyczna jak we wspomnianym raju wyspiarskim z dodatku Wyspiarskie Życie ale trzeba przyznać, że chyba mało które otoczenie po za wspomnianym Sulani czy Windenburgiem zostało przygotowane tak dokładnie i pieczołowicie. Nie mamy tu urywających się dziwnie ulic czy lewitujących makiet domów na krawędziach "świata".
Z trailera wiemy o nocnym targu. Jest tu także dom na palach, który okazuje się jednak królicza norką.
Dla testu wybrałem rodzinę zamieszkującą druga mniejsza dzielnicę czyli nasze "Przedmieście" z druga świątynią (Tygrysa) malowniczym kanałem z nabrzeżem i domkami tonącymi pośród tropikalnej zieleni.
Ludzikowi zleciłem na początek jedną z nowych interakcji "włam się". Gra odczytuje to jako... wydarzenie towarzyskie Niemniej włąmywacz mógł w końcu wejść do mieszkania choć krótko po tym... został znokautowany zapewne przez właściciela lokalu :O Reasumując od pierwszych chwil zabawy dzieje się jakby ciut więcej niż dotychczas w czasie rozgrywki ale główna opcja jest oczywiście wynajmowanie w obie strony mieszkań.
Mnie najbardziej ciekawił tryb budowania apartamentów na wynajem choć tryb życia bardzo się tu splata z budowaniem.
Klikając na stworzone pomieszczenie wpisujemy nazwę mieszkania.
Klikając na następne pomieszczenie przypisujemy je do tego samego mieszkania lub tworzymy następne.
Oczywiście trzeba pamiętać o zaznaczaniu powierzchni wspólnej lokatorów np. klatki schodowej.
Włamywacza uczyniłem szczęśliwym posiadaczem bloku mieszkalnego na wymajem przypisując mu jedno z mieszkań (zaznaczamy w spisie opcje "mieszkanie prywatne" co oznacza, że tam mieszka nasz ludzik).
Szukałem opcji poszukiwania lokatorów w simowym telefonie ale taka opcja istnieje kiedy wchodzi się z mapy świata kursorem na parcelę; wybieramy piętro i używamy opcji wprowadzania lokatora.
Nie grałem długo więc możliwe, że z czasem gra w jakiś sposób proponuje chętnych najemców posiadaczowi mieszkań bo te szybko zyskują punktację; im więcej mebelków i ozdób tym więcej gwiazdek ma dane mieszkanko. Możemy ustawić oddzielne cechy dla każdego z mieszkań (tak jak wcześniej dla danej parceli) co daje sporo możliwości;
Możemy w taki sposób stworzyć na jednym piętrze elegancki apartament dla gwiazdy a piętro niżej totalny slums z "gniewnymi fluidami"
Sami możemy kupić takie parcele lub zwyczajne i przerobić je na kolejne inwestycje lub po prostu wynająć jako lokator.
Budowanie budynków wielorodzinnych daje w jakiś sposób "żywszy" tryb życia a do odkrycia jest zapewne jeszcze parę smaczków.
W otoczeniu oprócz tajemniczych "króliczo-norkowych" świątyń znalazłem także jaskinię do której niestety też nie wejdziemy realnie.
Mi osobiście najbardziej spodobała się ta mniej zurbanizowana cześć na wyspach, która kojarzy się z Sulani i po której możemy popływać (także katamaranem jeśli posiadamy dodatek z wyspami).
W tle do którego już się nie dostaniemy majaczą także starożytne świątynie lub ruiny miasta przywodzące na myśl cuda z Birmy.
https://blogger.googleusercontent.com/i ... -19-03.png[/img]
Jeśli macie własne spostrzeżenia na temat dodatku to możecie je śmiało opisać w tym temacie.
Moja ocena to mocne 7/10 lub słabe 8/10 czyli prawdopodobnie najbardziej udany dodatek obok Wyspiarskiego Życia i Ranczo.
The Sims 4: For Rent - (Nie)recenzja czyli pierwsze spostrzeżenia simowego kamienicznika
- SimDels
- Komiksomaniak
- Posty: 3368
- Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
- Lokalizacja: miasto kamienic
- Origin ID: SimDels
- Kontakt:
Zaczęliśmy trochę od tyłu więc pora na przegląd obiektów ale już wkomponowanych testowo w pomieszczenia. Później zajmiemy się najważniejszym-jak wynajmować i jak budować bo to na pierwszy rzut oka całkiem rozbudowany system nowych opcji;
Parcelę możemy teraz kupić także w trybie życia (dowolny typ mieszkalnej pewnie z wyjątkiem makiet wieżowców z Miejskiego Życia.
Po wskoczeniu na parcelę mamy pierwszy "kruczek"-musimy przełączyć na ogólna nazwę parceli jeśli jest stawione mieszkanie, wtedy swobodnie edytujemy wysokość ścian czy cokolwiek poza dotychczasowymi murami zewnętrznymi (wliczając ogrodzenie).
Tu przejdziemy do krótkiego pokazu obiektów. mebelki są ładne i choć jak zawsze chciałoby się zapytać "czemu nie więcej?" np. w odniesieniu do łóżek (sztuk 1) to jednak ogólnie trochę tych rzeczy jest i trzeba przyznać, że są raczej dopracowane i atrakcyjne. mam takie wrażenie, że poprawiła się jakość tektur w dywanach i ubraniach ale może to tylko takie odczucie (ciekaw jestem czy macie podobne wrażenie).
To przykładowe budynki stworzone tylko na potrzeby przykładowego pokazania wykorzystania okienek ,drzwi itd. Okienek jest trochę więcej bo chyba większość ma dwa wymiary (niskie i średnie ściany) no i sporo rekolorów
A tu mój przyszły potentat mieszkaniowy Obok stoi znak na którym także można dokonywać interakcji związanych z lokalami (wg opisu zachęca potencjalnych lokatorów ,którzy jak się okazuje jednak zgłaszają się sami ale o tym za chwilę poniżej)
Kreski znaczące poszczególne mieszkania w trybie budowy nas "prześladują" jeśli już wyznaczymy pomieszczenia przypisując do poszczególnych mieszkań, może da się to jakos wyłaczyć tak jak siatkę (klawiszem 'G').
I jeszcze kilka mebelków...
Oraz to co niektóre tygryski lubią najbardziej czyli total syfilis... Mamy tu do wyboru wiele cuchnących (i bodajże także nie cuchnących) plam oraz dziurę z cegłą w tynku (szkoda, że jeden rodzaj, można by dać ze trzy dziury o różnym kształcie i wielkości), grzejniki w dwóch rozmiarach zarówno w wersji nowej ładnej i mocno zużytej z odpryskami farby w teksturze oraz swoisty boiler, przy którym powinno dać się pomajsterkować.
Jak widać na swój sposób atrakcyjne może być nie tylko tworzenie orientalnych pomieszczeń ale także tworzenie totalnego slumsu czy zaniedbanych pustostanów...
Kiedy już zbudowaliśmy sobie budynek wielorodzinny, możemy łatwo wybrać dowolne pomieszczenia klikając je i przypisując do pierwszego mieszkania lub tworząc nowe. Warto nie zapominać o przestrzeni wspólnej inaczej simowy ludzik sierotka niebożę... na klatkę schodowa wejść nie może
Tak wygląda menu edycji z poziomu edycji miasta; tu wybieramy mieszkanko, możemy stworzyć lokatora lub przenieść się i ewentualnie edytować lokal lub cały budynek.
Również w prawym dolnym rogu pojawia się ikonka do edycji a w trybie życia dostęp do np.kupowania nowych lokali czy wprowadzania rodzin więc na kilka sposobów mamy podobne opcje (jeszcze tego dokładnie nie przećwiczyłem ale zdaje się, że chętni potencjalni lokatorzy generowani przez grę wyświetlą się po wejściu w trybie życia (ikonka kasy bo bawimy się trochę jak przy kupowaniu sklepu).
Nadal nie odczekałem zbyt dużo czasu w grze by powiedzieć czy takie parcele zaludnią się same lokatorami jeśli nie mamy nad nimi kontroli naszym simem i oczywiście jeśli należą do innego sima (może ktoś to już sprawdził?) jednak podejrzewam, że tu również będzie podobieństwo do sklepów czyli sami kontrolujemy stan ilości lokatorów nawet jeśli to nie nasza własność (przełanczając oczywiście kontrole na innego ludzika władającego ową nieruchomością).
Moja ocena dodatku byłaby pewnie jeszcze wyższa gdyby nie fakt, że te funkcje równie dobrze mogłyby być wprowadzone w starszym dodatku "Miejskie Życie" gdzie występują trochę podobne tyle że mniej edytowalne opcje no ale... politykę EA dobrze już znamy
Parceli również mogłoby być więcej ale przy tej grze cieszy każda ładna lokalizacja a tu parcele są położone bardzo atrakcyjnie zarówno w mieście jak i na "przedmieściu".
Na plus są obiekty, okienka naprawdę ładnie się prezentują nam chyba bardziej kojarząc się z architekturą np. Hiszpanii czy nawet bardziej Meksyku ,Argentyny itd.
Mebelki tez są ok choć mam wrażenie, że jedno łóżko i brak kuchenki czy mebelka na książki to tu małe wybrakowanie.
Sama funkcjonalność czy skrzynki pocztowe zbiorcze są jednak na duży plus podobnie jak udane otoczenie, zwłaszcza jego mniej zurbanizowana cześć mniej nachalna w makietach budynków z funkcjonalną wodą do pływania (także łodzią z Sulani) czy piaskiem do zabawy i pięknym tłem.
Parcelę możemy teraz kupić także w trybie życia (dowolny typ mieszkalnej pewnie z wyjątkiem makiet wieżowców z Miejskiego Życia.
Po wskoczeniu na parcelę mamy pierwszy "kruczek"-musimy przełączyć na ogólna nazwę parceli jeśli jest stawione mieszkanie, wtedy swobodnie edytujemy wysokość ścian czy cokolwiek poza dotychczasowymi murami zewnętrznymi (wliczając ogrodzenie).
Tu przejdziemy do krótkiego pokazu obiektów. mebelki są ładne i choć jak zawsze chciałoby się zapytać "czemu nie więcej?" np. w odniesieniu do łóżek (sztuk 1) to jednak ogólnie trochę tych rzeczy jest i trzeba przyznać, że są raczej dopracowane i atrakcyjne. mam takie wrażenie, że poprawiła się jakość tektur w dywanach i ubraniach ale może to tylko takie odczucie (ciekaw jestem czy macie podobne wrażenie).
To przykładowe budynki stworzone tylko na potrzeby przykładowego pokazania wykorzystania okienek ,drzwi itd. Okienek jest trochę więcej bo chyba większość ma dwa wymiary (niskie i średnie ściany) no i sporo rekolorów
A tu mój przyszły potentat mieszkaniowy Obok stoi znak na którym także można dokonywać interakcji związanych z lokalami (wg opisu zachęca potencjalnych lokatorów ,którzy jak się okazuje jednak zgłaszają się sami ale o tym za chwilę poniżej)
Kreski znaczące poszczególne mieszkania w trybie budowy nas "prześladują" jeśli już wyznaczymy pomieszczenia przypisując do poszczególnych mieszkań, może da się to jakos wyłaczyć tak jak siatkę (klawiszem 'G').
I jeszcze kilka mebelków...
Oraz to co niektóre tygryski lubią najbardziej czyli total syfilis... Mamy tu do wyboru wiele cuchnących (i bodajże także nie cuchnących) plam oraz dziurę z cegłą w tynku (szkoda, że jeden rodzaj, można by dać ze trzy dziury o różnym kształcie i wielkości), grzejniki w dwóch rozmiarach zarówno w wersji nowej ładnej i mocno zużytej z odpryskami farby w teksturze oraz swoisty boiler, przy którym powinno dać się pomajsterkować.
Jak widać na swój sposób atrakcyjne może być nie tylko tworzenie orientalnych pomieszczeń ale także tworzenie totalnego slumsu czy zaniedbanych pustostanów...
Kiedy już zbudowaliśmy sobie budynek wielorodzinny, możemy łatwo wybrać dowolne pomieszczenia klikając je i przypisując do pierwszego mieszkania lub tworząc nowe. Warto nie zapominać o przestrzeni wspólnej inaczej simowy ludzik sierotka niebożę... na klatkę schodowa wejść nie może
Tak wygląda menu edycji z poziomu edycji miasta; tu wybieramy mieszkanko, możemy stworzyć lokatora lub przenieść się i ewentualnie edytować lokal lub cały budynek.
Również w prawym dolnym rogu pojawia się ikonka do edycji a w trybie życia dostęp do np.kupowania nowych lokali czy wprowadzania rodzin więc na kilka sposobów mamy podobne opcje (jeszcze tego dokładnie nie przećwiczyłem ale zdaje się, że chętni potencjalni lokatorzy generowani przez grę wyświetlą się po wejściu w trybie życia (ikonka kasy bo bawimy się trochę jak przy kupowaniu sklepu).
Nadal nie odczekałem zbyt dużo czasu w grze by powiedzieć czy takie parcele zaludnią się same lokatorami jeśli nie mamy nad nimi kontroli naszym simem i oczywiście jeśli należą do innego sima (może ktoś to już sprawdził?) jednak podejrzewam, że tu również będzie podobieństwo do sklepów czyli sami kontrolujemy stan ilości lokatorów nawet jeśli to nie nasza własność (przełanczając oczywiście kontrole na innego ludzika władającego ową nieruchomością).
Moja ocena dodatku byłaby pewnie jeszcze wyższa gdyby nie fakt, że te funkcje równie dobrze mogłyby być wprowadzone w starszym dodatku "Miejskie Życie" gdzie występują trochę podobne tyle że mniej edytowalne opcje no ale... politykę EA dobrze już znamy
Parceli również mogłoby być więcej ale przy tej grze cieszy każda ładna lokalizacja a tu parcele są położone bardzo atrakcyjnie zarówno w mieście jak i na "przedmieściu".
Na plus są obiekty, okienka naprawdę ładnie się prezentują nam chyba bardziej kojarząc się z architekturą np. Hiszpanii czy nawet bardziej Meksyku ,Argentyny itd.
Mebelki tez są ok choć mam wrażenie, że jedno łóżko i brak kuchenki czy mebelka na książki to tu małe wybrakowanie.
Sama funkcjonalność czy skrzynki pocztowe zbiorcze są jednak na duży plus podobnie jak udane otoczenie, zwłaszcza jego mniej zurbanizowana cześć mniej nachalna w makietach budynków z funkcjonalną wodą do pływania (także łodzią z Sulani) czy piaskiem do zabawy i pięknym tłem.
- Alibali
- Pisarz
- Posty: 3536
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
- Lokalizacja: Roztocze
- Origin ID: Aschantka
Piękny opis dodatku Miszka @SimDels, wyłapałeś najbardziej istotne elementy.
Ja ze swej strony mogę uzupełnić jedynie o ostrzeżenie. Konieczność wymiany WSZYSTKICH modów. Jeśli modyfikacje są niewiadomego pochodzenia, to lepiej wyjąć wszystko i sprawdzać pojedynczo.
Wiem co mówię, jako doświadczony rozwalacz gry - właśnie mi się wykrzaczyła, bo coś poszło nie tak. Wyjęcie wszystkiego uruchomiło grę, ale musiałam ją uruchamiać w tzw czystym trybie. Niestety - zapisy, w których używane były te wyjęte wcześniejsze mody - też nie chcą póki co działać.
Wydaje mi się, że najbardziej wyłożył sprawę TOOL i Betterbuildbuy autorstwa Twisted Mexi. Ale gra krzyczała nadal przy próbie uruchamiania, twierdząc, że nastąpił błąd krytyczny związany z Wickedem, którego... wyjęłam przecież!
Zapomniałam jednak, że ten mod zostawia swoje odciski także w innych folderach. Tak więc mam nową zupełnie grę uruchomioną w czystym trybie (wyjęłam z Dokumentów cały folder TS4). I pojedynczo wkładam poszczególne modyfikacje - UI MCCommand Center czy Basemental... Na pewno zrezygnuję z TOOLa, bo więcej z niego szkody niż pożytku. Jeszcze nie włożyłam wickeda. Jak go włożę, to napiszę jak poszło.
Edit - wszystko działa, wicked też, ale zainstalowałam moda sprzed dwóch dni, a dziś jest kolejna wersja, więc kto bawi się z wickedem - musi go wymienić.
Ale najważniejsze, że gra działa - ale tylko na nowym zapisie.
Niestety - wszystkie starsze sejwy nie działają - nie ma na nich opcji wprowadzenia się - wybrałam jakąś rodzinę prościutko z galerii, dałam opcję dodania do rodziny - i nie można wprowadzić tej rodziny. Nie można też wybrać opcji grania istniejącą rodziną. Więc wszystkie sejwy do wyrzucenia No coż - Wierzbową i Oazę znów od nowa będę musiała urządzać miszkowymi domkami. I nasze Forgotten
Ja ze swej strony mogę uzupełnić jedynie o ostrzeżenie. Konieczność wymiany WSZYSTKICH modów. Jeśli modyfikacje są niewiadomego pochodzenia, to lepiej wyjąć wszystko i sprawdzać pojedynczo.
Wiem co mówię, jako doświadczony rozwalacz gry - właśnie mi się wykrzaczyła, bo coś poszło nie tak. Wyjęcie wszystkiego uruchomiło grę, ale musiałam ją uruchamiać w tzw czystym trybie. Niestety - zapisy, w których używane były te wyjęte wcześniejsze mody - też nie chcą póki co działać.
Wydaje mi się, że najbardziej wyłożył sprawę TOOL i Betterbuildbuy autorstwa Twisted Mexi. Ale gra krzyczała nadal przy próbie uruchamiania, twierdząc, że nastąpił błąd krytyczny związany z Wickedem, którego... wyjęłam przecież!
Zapomniałam jednak, że ten mod zostawia swoje odciski także w innych folderach. Tak więc mam nową zupełnie grę uruchomioną w czystym trybie (wyjęłam z Dokumentów cały folder TS4). I pojedynczo wkładam poszczególne modyfikacje - UI MCCommand Center czy Basemental... Na pewno zrezygnuję z TOOLa, bo więcej z niego szkody niż pożytku. Jeszcze nie włożyłam wickeda. Jak go włożę, to napiszę jak poszło.
Edit - wszystko działa, wicked też, ale zainstalowałam moda sprzed dwóch dni, a dziś jest kolejna wersja, więc kto bawi się z wickedem - musi go wymienić.
Ale najważniejsze, że gra działa - ale tylko na nowym zapisie.
Niestety - wszystkie starsze sejwy nie działają - nie ma na nich opcji wprowadzenia się - wybrałam jakąś rodzinę prościutko z galerii, dałam opcję dodania do rodziny - i nie można wprowadzić tej rodziny. Nie można też wybrać opcji grania istniejącą rodziną. Więc wszystkie sejwy do wyrzucenia No coż - Wierzbową i Oazę znów od nowa będę musiała urządzać miszkowymi domkami. I nasze Forgotten
Ostatnio zmieniony niedziela 17 gru 2023, 15:25 przez Alibali, łącznie zmieniany 1 raz.
- SimDels
- Komiksomaniak
- Posty: 3368
- Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
- Lokalizacja: miasto kamienic
- Origin ID: SimDels
- Kontakt:
O kurcze.... Mi się tez skrzaczyło (prawdopodobnie przez toolsa i ui których w sumie i tka nie używałem bo stary mc zazwyczaj działa po aktualkach) ale zdaje się, że stare sejwy mi działały (jeszcze to sprawdzę bo może jednak coś przeoczyłem). Napewno przeoczyłem wrzucenie foty z "syfilisem" czyli zaniedbanym mieszkankiem pełnym plam na ścianach więc to dorzucę z edycją posta jak tylko będe w domu przy swoim kompie. Dzięki i mam nadzieje, że jednak z tymi sejwami coś ruszy (jeśli to byłby błąd masowy to ea będzie zarzucone pytaniami).