Ecotopia-ekologiczna przebudowa

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3452
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Ecotopia-ekologiczna przebudowa

Post autor: SimDels » niedziela 06 mar 2022, 23:21

Jak w szybki sposób (posiadając dodatek Eko) stworzyć ekologiczną utopię w prawie wszystkich otoczeniach? To bardzo proste, wystarczy używać odpowiednich tekstur i obiektów przy budowie budynków no i oczywiście używać bardzo dużo tych dających ślad ekologiczny zielony do czego bardzo przydatna będzie np. trawa na planie kwadratu (jedna kratka na parceli) dzięki czemu robiąc taki gęsty trawnik wokół budynku już uzyskamy choćby w połowie łatwo realizację planu.
Gdyby ktoś chciał się pobawić by zobaczyć zorzę polarną w Zatoczce tudzież Brindleton Bay albo w mieście wampirów czy Newcrest to wskazówki są także pod linkiem: https://simtopia.pl/viewtopic.php?f=114 ... zny#p16819

Dla tych, którzy chcieliby szybko i bez wysiłkowo odmienić swoje otoczenia, powstaje także seria na bazie tego pomysłu. Początkowo miałem udostępnić zapis gry z kilkoma przebudowanymi na hiper-eko światami ale teraz z braku czasu i z racji słomianego zapału skłaniam się ku prostemu pomysłowi by po prostu w tym temacie prezentować po krótce wybrane lub wszystkie rzeczy skonstruowane tak by dawały wyraźny ślad ekologiczny w dowolnym otoczeniu.
Pierwsze eksperymentalne parcele miały zmienić wygląd Forgotten Hollow i faktycznie po odczekaniu kilku simowych dni w mieście pojawiła się zorza a mgły w pogodne dni jest jakoś znacznie mniej (takie odniosłem wrażenie).
W galerii całą serie oznaczam jako #ecotopia

Niekoniecznie dla wampirów (czyli co się zadziało w Forgotten Hollow);

Old SPA Hotel czyli to co w nazwie i nie tylko ;)

DOWNLOAD

Vladenburg Town czyli fragment zabudowy miasta łączący trochę nowej architektury ze starszą. Była to pierwsza parcela eko przebudowana z bloku... anty-eko ;)

DOWNLOAD

Town Apartment to kolejna parcela mieszkalna, również udająca mały kwartał miejski łączący nowe ze starym w architekturze.

DOWNLOAD

Vladenburg Pub to zgodnie z nazwa miejsce odpoczynku dla lokalsów i nie tylko ;)

DOWNLOAD

Art Center -centrum sztuki nowoczesnej oraz dawnej zlokalizowane adekwatnie w nowoczesnych wnętrzach oraz budynku dawnej świątyni.
Nad całością góruje wieża widokowa z klubem. To najmodniejsze miejsce w mieście mające na celu ułatwienie podziwiania zorz polarnych oraz wymazanie z pamięci negatywnego obrazu miejscowości w której rzekomo miałyby mieszkać wampiry :O

DOWNLOAD
Załączniki
widok ogolny 1 wampirzyce slaskie.jpg
widok ogolny wampirzewo podlaskie.jpg
old spa hotel.jpg
vladenburg town.jpg
apartment town.jpg
vladenburg pub.jpg
art center.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3743
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » poniedziałek 07 mar 2022, 20:29

Ooo super pomysł Michał. Tak naprawdę to gracze nawet nie za bardzo wiedzą jak bardzo zmienia się wygląd okolicy gdy ten ślad ekologiczny jest w najwyższym stopniu eko. Każdej okolicy - nie tylko tej która doszła z dodatkiem eko. Ale że dotyczy to też Forgotten - to jakoś mi nie przyszło do głowy. Muszę sprawdzić.
Świetne są te twoje przeróbki. W Forgotten moje Simy nie mieszkają -- nie podoba mi się ciemna i mroczna atmosfera. Może dzięki temu śladowi okolicę będzie można częściej "używać" :)
Tą wieża telewizyjną - zdaje sięwzorowałeś się na tej berlińskiej - to mnie zastrzeliłeś! Super ci wyszła!

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3452
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » wtorek 08 mar 2022, 15:58

Dzięki Alicja, zdecydowanie lubię to otoczenie ale właśnie najbardziej w słoneczne dni a przy większym śladzie eko robi się jakoś ładniej więc możesz spróbować (tylko tego dziada Władka sobie wywal od razu ;) ). Nie pomyslałem o wiezy berlińskiej ,to wyszło podług niej dość pokracznie ale zdradze że nieco wyższy pierwowzór wieży był budowlą futurystyczną w klimacie raczej z anty-utopii eko i na potrzeby tej przebudowy pozmieniałem tekstury i troche obniżyłem żeby dopasować do reszty. Zabawa portalami z magicznego paku daje tą możliwość by swobodniej kształtować wysokie bryły. Pierwowzór pokaże już przy innej okazji ;) Ślad eko nie działa tylko w kilku okolicach chyba wakacyjnych (nie sprawdzałem wszystkich) i z racji innego zanieczyszczenia w Dziwnym Miasteczku z pakietu z kosmicznym kwiatkiem (to by dopiero był armagedon gdyby nałożyć kosmiczny syf..wróć! pył z zółta otoczką smogu :O

Tym razem starterki. Trudniej się przy nich doczekać tego śladu eko ale ...do cierpliwych świat należy (bynajmniej ten simowy) czyli krystalizowanie powietrza i natury trwa przy nich ok simowy tydzień czasem deko dłużej.Jesli jednak postawimy starter a na parceli obok cos większego eko to zmiana powinna nadejsć szybciej ważne by zabudowac jak najszybciej wszystkie parcele w danej dzielnicy.

Wracając do starterków sa to więc 3 małe eksperymenty:

Eco-Play 03 starter

DOWNLOAD/POBIERZ

Eco-Play 02 Starter

DOWNLOAD/POBIERZ

Eco-Play 01 starter

DOWNLOAD/POBIERZ



Starterki sa w kolejności efektywności (najdłużej ekologie zmienia ten ostatni czyli Eco-Play 01 i jako dodatkowa "atrakcję" ma psujący się wiatrak :D

W Newcrest postawiłem tez większe rzeczy czyli wieżowiec inspirowany troch e swoim obecnym miejscem zamieszkania z fragmentem śródmiejskiej zabudowy. Wewnątrz kręgle, darmowe noclegi, klub taneczny i troche innych atrakcji.

Ecotopia: City77Club

DOWNLOAD/POBIERZ

Drugi wieżowiec już bardziej "wolno stojący" to głównie SPA i basen z dyskoteką na dachu ;)
Ecotopia: Red Tower



DOWNLOAD/POBIERZ

Z myślą o przetestowaniu ceremonii ślubnej powstała katedra;
Cathedral ow Weddings

DOWNLOAD/POBIERZ

W Tartossie natomiast z powodu zepsutej (niefunkcjonalnej) latarni morskiej powstała nowa domyślnie jako starter mieszkalny.
Lighthouse Starter

DOWNLOAD/POBIERZ
Załączniki
starterrrek.jpg
eko play 03.jpg
starterki22.jpg
starterki2.jpg
20.02.jpg
red tower mix.jpg
redtowerr.jpg
katedra1.jpg
cathdral2.jpg
lighthouse.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3452
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » sobota 12 mar 2022, 08:58

Kolejna rzecz to Świątynia pokoju wzorowana na architekturze ukraińskiej, rosyjskiej i pierwotnej bizantyjskiej (malowanie charakterystyczne dla Ukrainy).
Za wiele tego typu rzeczy nie budowałem choć są w tym pewne podobieństwa do architektury arabskiej (która chyba w obecnej Turcji wiele od tego stylu przejęła).
Nie sprawdzałem jeszcze jak szybko parcela wpływa na otoczenie.

Temple of peace

https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false

Zauważyłem też chyba rosnące zainteresowanie co do (nadal stosunkowo nielicznych) wieżowców w galerii gry i tak narodził sie pomysł zrobienia krótkiego filmiku (a może będzie tego więcej) bo to zawsze ułatwię dzielenie się praca w sieci a przede wszystkim sprawia tworzącemu taki filmik niezły zaciesz zwłaszcza gdy... na planie brykają sobie Vimes i Gabi :D
Ogólnie mam zapis na którym brykają w sporej części awatary z forum więc może i jakaś historyja się z tego urodzi przy okazji tylko jak to zwykle bywa ,przydałoby się trochę więcej czasu na wszystko (może jakiś mod na 48godzinną dobę w realu? :D )

Załączniki
temple of peace ukrainian.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 3743
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 12 mar 2022, 16:17

Miszka, ja cię chyba już tym zamęczam - dawaj ty w opisie parceli (w galerii) dla jakiej okolicy ją przeznaczyłeś) - bo jeśli postawić mam przypadkowo jedną to postawię gdziekolwiek - ale jeśli to jest zamysł na większą zabudowę, to wolałabym postawić od razu w dobrym miejscu!

Awatar użytkownika
kreatora
Satyryk
Satyryk
Posty: 2231
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 13:49
Lokalizacja: Gdańsk
Origin ID: kreatora

Post autor: kreatora » niedziela 13 mar 2022, 10:05

Misiu te wiezowce wygladają cudnie w grze, a i wnetrza dorównuja urodą architekturze! Musze ci powiedzieć ze odbyłes ogromna droge w temacie "dekoracja wnętrz" Teraz te wnetrza maja maja ślicznie dobrane kolory i sa wrecz eleganckie!
Z przyjemnoscią wkladam teraz te wiezowce do gry, bo nie musze nic w tych wnetrzach przerabiac pod mój gust :)
Dzieki za wzięcie moich 2 ostatnich chlopakow jako testerów. :hearts/heavy-black-heart: Choć nie wiem co @Ktosik na to, ze jednego sparowales z jej avkiem :cat_mwaha:
ORIGIN ID Kreatora Hero of Answers on EA AHQ

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3452
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » czwartek 24 mar 2022, 16:08

@kreatora dzięki Elu, sprawiłaś mi ogromną przyjemność bo sam obiektywnie tego nie ocenię ale to chyba jest tak, że w tych wieżowcach jakoś prościej mi jest tudzież bardziej hmmm...chce mi się meblować :) Prościej może z uwagi na to, że dla wygody poruszania się kamerka po wysokich poziomach staram się robić pomieszczenia bardzo duże.
@Alibali ostatecznie z założenia ta seria nie zamieni się w konkretny zabudowany świat tzn zapis z kilkoma miastami ,który udostepnię w sieci (chyba bo w sumie...) ale zrobiłem mapki pokazujące jak mam u siebie żeby tworzyło to zamysł według delsowego planu;

Newcrest w trakcie budowy a wampirowe ( u mnie bez wampirów) miasto oczywiście ukończone.
Latarnie postawiłem w Windenburgu na wyspie bo nie pasowała mi nigdzie w tych dwóch otoczeniach ale domyślnie budowana była dla Tartosy więc może Tartosę jakoś tez przebuduję. Jak coś mi tam dojdzie to dołączę mapkę.

Ps: Dla przetestowania nowego pstrokatego kitu zbudowałem hotel w formie dwóch kamienic szachulcowych. To co wydawało mi się oknami okazało się ozdoba ścienną ale ostatecznie przydało się do budowy szachulca w bardziej 3 d stąd właśnie pomysł na taką architekturę oczywiście z nieco pstrokatymi wnętrzami ;)

Download hotelowy pod linkiem: https://www.ea.com/pl-pl/games/the-sims ... axis=false
Załączniki
newcrest hotel.jpg
wampirzyce pomorskie 2.jpg
newcrest eko.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 610
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » piątek 25 mar 2022, 14:53

@SimDels , przy włączonym śladzie ekologicznym, zawsze doprowadzałam do zielonego śladu w dzielnicy gdzie mieszkają moi Simowie właśnie w ten sposób, jaki opisujesz, pojawiała się zorza, rośliny lepiej rosłą itp. Podczas budowy korzystałam z tekstur i obiektów (choćby trawa i rośliny) dających ślad zielony oraz drobny zysk środowiskowy. Ale nie pomyślałam, żeby zmieniać w ten sposób zmieniać wszystkie dzielnice, a to byłoby ciekawe.

U Ciebie te wszystkie budynki z użyciem wymaganych tekstur - wyglądają świetnie, wszystko do siebie pasuje, współgra. A ja zazwyczaj mam problem, bo nagle trzeba wybierać z mniejszej ilości, bo niektóre rzeczy mają ten zły ślad ekologiczny i się nie nadają. A jeszcze jak się uprę że ślad ekologiczny danego elementu ma być.. 2 - to już masakra! Łamię sobie głowę, jak i co do czego dopasować, by nie tworzyć dziwolągów :D i muszę przyznać, ze to jest wyzwanie. :) Żeby sobie trochę pomóc, na podłogach dachów spadzistych zawsze kładę tę zieloną trawę z podłóg w trybie budowania. Daje ślad ekologiczny zielony, a na dodatek wcale jej nie widać. ;)

Forgotten Hollow, całe ze śladem ekoogicznym zielonym - powala! I robi wrażenie. :) :10-smiling-face-smiling-eyes:
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1863
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » poniedziałek 18 kwie 2022, 13:51

Do tej pory nie zwracałam uwagi na to jaki ślad ekologiczny posiadają materiały, z których stawiam moje fuszerki. Brałam co mi pod rękę wpadło i co pasowało do ogólnej "koncepcji architektonicznej" :oops: .

Ponieważ jestem miłośniczką zielenizny, to przynajmniej otoczenie było w moim przypadku zielone (czasami nadmiernie). Od kiedy zaczęłam czytać Twoje rozprawki dotyczące eko ... postanowiłam początkowo nieśmiało zbudować cokolwiek w stylu eko ... i muszę się przyznać, że nie jest to takie proste. Dlatego tym większy szacun dla Ciebie Misiaczku, że masz cierpliwość i konsekwentnie trzymasz się uzdrawiania klimatycznego naszych okolic growych :a_bravo:

P.s Chociaż Wampirkowo wygląda cudownie, to jednak przyzwyczaiłam się do jego mrocznego klimatu :oops: a przyzwyczajenie to podobno nasza druga natura.

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3452
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: miasto kamienic
Origin ID: SimDels
Kontakt:

Post autor: SimDels » poniedziałek 18 kwie 2022, 14:26

@Percival159 Fajnie, że też się tak bawisz ,potraktowałem to tak trochę jak pseudo-wyzwanie dla siebie budowlane i nawet myślałem nad taką zabawa na forum by jakaś toporną budowle odmienić choć tu pojawił sie dylemat (kto ma DLC Eko i czy warto tworzyć zabawę narzucającą posiadanie dodatku).
Ciekawy pomysł z tym ukrywaniem pod dachami trawy, chyba sobie podkradnę ten patent zwłaszcza przy jakiejś małej parceli lub wtedy kiedy nie będzie mi odpowiadać przeznaczanie części parceli na trawnik przy domu :D

@bobas52 dzięki ogromne ,uznałem, że to fajne wyzwanie dla samego siebie i dobra odskocznia i motywacja do zabawy w grze. Zauwazyłem tez że można u zyć np nieekologicznego szachulca lub innej rzeczy ale jak się przykładowo nasadzi dużo trawki to i tak szybko pojawi się zielony listek nad parcela a potem dzielnią więc nie musisz rezygnować z ulubionych tekstur jeśli nie zaliczają się do eko tylko trzeba je czymś mocno zdominować np trawką lub innymi teksturami :)

Zabawa w dalsze narzucanie sobie tego małego wyzwania okazała się ciekawą odskocznią a że chwilowo pracy jakby mniej to wkleję tu ostatnich kilka rzeczy, które powstały praktycznie jedna po drugiej (choć niektóre zaczęte kiedyś i przeteksturowane na potrzeby projektu). Linki tym razem daję do bloga bo ostatnio zdarzaja mi sie problemy z otwieraniem galerii przez przeglądarkę (troche łatwiej na Operze ale też czasem się nie otwiera a na Chrome i innych masakrejszyn więc alternatywnie także jest tam plik z dysku do pobrania oraz link do galerii))

Vit Apartment (a bo się tak zainspirowałem trochę zabawą Perci i pomyślałem, że może przyda się gdzieś tam choćby poza jej projektem np jako domek wyjazdowy.

DOWNLOAD/info

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Old Town Square czyli rynek staromiejski działający faktycznie jak bazar na którym można różne ciekawostki kupić lub sprzedać. Wymagany przynajmniej dodatek "Życie-eko", "Spotkajmy Się" i "Witaj w Pracy" ,zalecane także "Przygoda w Dźungli" (reszta to głównie okienka i mebelki, które gra prawdopodobnie podmieni na inne). W kamieniczkach głównie muzea i przestrzenie imprezowe ;)

DOWNLOAD/info

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Central Apartment to mieszkanka w kamienicy i bloczkach.
Tu mieszkańcy mają także urozmaicenie w formie lokalnego baru ;)

DOWNLOAD/info

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Newcrest Cafe czyli kolejny mini-kwartał miejski naprzeciw poprzedniego ale tym razem to budynki czysto komercyjne czyli głównie jedna imprezownia ;)

DOWNLOAD/info

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Harbor Tower Apartment Portowa wieża z apartamentem powstała dla odmiany w Evergreen Harbor z dodatku "Życie-Eko" w ramach próby szybkiej zamiany siarkowo żółtych chmurek na zorzę polarną itd. Do prawidłowego działania wind potrzebny jest paczek "Kraina Magii" bo nie dałem tu schodów łączących niską i wysoka część budynku więc poza windami zostaje tylko teleport by zasiać w wygodnym fotelu w mieszkanku na ostatnim pietrze ;)

DOWNLOAD/info

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Port Crane Apartment czyli skromne mieszkanko w kontenerze pod dźwigiem portowym. Na sam żuraw sim może się wdrapać po drabinie (czeka go wtedy niemała przeprawa więc dla zdrowia w sam raz :P) by na najwyższym poziomie w "kabinie dźwigu" spojrzec sobie na widoczki albo zmienić pogodę za pomocą ustawionego tam ustrojstwa (które pojawi się jeśli posiadacie dodatek z porami roku).

DOWNLOAD/info

Obrazek

Powracając do Newcrest to jest tu jeszcze

BiW Zapomniałem o co chodziło z nazwą choć chyba jednak chodziło czarny i biały bo w takiej tonacji jest utrzymany budynek i wnętrze.

DOWNLOAD/info

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 610
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » poniedziałek 18 kwie 2022, 16:23

Vit Apartament już od jakiegoś czasu mam ściągnięty i postawiony w jednej z budujących się dzielnic nowego miasta (nieskończonych jeszcze). Bardzo ciekawie i ładnie prezentuje się w otoczeniu, a wnętrza są naprawdę cudne, dużo miejsca i dużo światła; i kilka niespodzianek wewnątrz. Stoi naprzeciw dworca @Alibali i mój wampir osobiście w nim zamieszka, zagracając wnętrza swoim dobytkiem, zabranym z blokowego mieszkanka, które obecnie zajmuje. ;)

Rynek i część budowli już oblukałam w Galerii, choć do pełnego obrazu brakuje mi jeszcze nieco pakietów i akcesorii. Ciekawe bryły współczesnych budowli i prześliczne fasady kamieniczek. Restauracja i Targowisko (Rynek) wyjątkowo mnie urzekły. Niestety... Przygoda w dżungli i Zjedzmy na mieście stoją w kolejce do zakupienia, ale już niedługo... :D
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
bobas52
Mistrz Humoru
Mistrz Humoru
Posty: 1863
Rejestracja: piątek 06 kwie 2018, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Origin ID: bobas52

Post autor: bobas52 » sobota 23 kwie 2022, 12:58

Misiak, jeszcze raz usłyszę, że Ty nie potrafisz zaaranżować wnętrz ... to, to , to nie wiem co Ci zrobię :oops: Apartament Vita jest zaprzeczeniem teorii jaką próbujesz nam sprzedać. Piękne kolory, cudownie do siebie dobrane meble , po prostu bajeczka.

Zdaję sobie sprawę, że budowanie jest Ci bliższe, bo w nim zdecydowane bardziej można pokazać swoją kreatywność. Udowodniłeś to już nieraz. Jesteś geniuszem budowli renesansowych i gotyckich oraz mistrzem wspaniałej dawne architektury począwszy od drewnianej a skończywszy na obecnej stalowo szklanej.
Wieżowce i katedry to Twój znak rozpoznawczy. Dlatego też pobierając Twoje prace odnajduję w nich cząstkę otaczającego mnie świata ... za który serdecznie Ci dziękuję :14-face-throwing-a-kiss: Pozdrawiam serdecznie.

Willa_rzeszow_Willa_nr_9-_aleja_pod_kasztanami.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaginiony Świat Delsa”