(TS2) Delsoviec City

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3606
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: Miasto kamienic
Origin ID: Dels

(TS2) Delsoviec City

Post autor: SimDels » poniedziałek 24 lut 2025, 13:42

Wszyscy grają w The Sims 2 tak więc "buy now!" - mam i ja :) :07-middle-fingers-crossed:

No i tak sobie dłubałem w międzyczasie, że ledwie w tydzień zrobiłem pierwszy domek :61-shocked-face-exploding-head: Reszta chyba pójdzie szybciej. Póki co miasto zyskało chyba juz większość zaplanowanych parceli oraz domyślne nazwy ulic. Po za pierwszym domkiem przy ulicy Kropkowej 1 ,powstał też ozdobny park (chyba zamienię go na parcelę z parkiem funkcjonalnym... hmmm a może na cmentarz?) i dwa budynki na parceli przy Bulwarze Morskim (na razie "skorupy" bo meblowanie w TS2 zajmuje mi najwięcej czasu i sprawia mniej frajdy niż budowanie) :79-face-cowboy-hat:
Przewidywana jest raczej gęsta zabudowa (wszak gra płynie przez procesor bez ścinek az miło więc chyba można naprawdę zaszaleć) i jakas mini-starówka (przy okazji sprawdze możliwości sims2 bez cc co do tworzenia tego co delsy lubią najbardziej czyli gotyckich kościołów itp). Dominować mają tu jednak bloki, paartamentowce i bloczyska :)
Załączniki
d1.jpg
d1234a.jpg
d123456.jpg
d12345.jpg
d1234abc.jpg
d1234.jpg
d123.jpg
d12.jpg
d123456789012.jpg
d12345678901.jpg
d1234567890123.jpg
d1234567890.jpg
d123456789.jpg
d12345678.jpg
d12.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kamelia
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 182
Rejestracja: piątek 14 cze 2019, 09:10

Post autor: Kamelia » poniedziałek 24 lut 2025, 15:36

Fajnie wyszedł ci ten front domu. Taki amerykański ale ładny. Podoba mi się ta prostota. Ułożenie domu na działce, jej podział też udany i ta część rekreacyjna wyraźnie wyodrebiona. Tył taki trochę za prosty ,za duża płaszczyzna.
wład­czy­ni krainy bez uczuć...

Awatar użytkownika
Percival159
Naczelny
Posty: 784
Rejestracja: piątek 11 cze 2021, 12:06
Origin ID: Percival159

Post autor: Percival159 » poniedziałek 24 lut 2025, 17:12

Wow! Aż mi się paszcza roześmiała na widok Delsovca! A nazwy ulic... rozłożyły mnie na łopatki! :a_grin2:

Bardzo ładnie rozplanowane miasteczko, a pierwszy domek - uroczy. Fajna bryła, ślicznie zaprojektowane otoczenie, bardzo naturalnie to wygląda. Dużo zielonych kwiatowych rabatek, które potem będzie trza odchwaszczać i podlewać; ale warto, bo one ślicznie wyglądają w grze, sama ich używam. Tylko nie jestem pewna czy przez te płotki Sim się do nich dostanie, być może do pierwszego rzędu tak, ale z drugim może być spory problem. Teraz buduję parcelę z domkami na wynajem i podobnie jak Ty, zrobiłam takie kwiatki przy domkach i otoczyłam płotkiem, ale potem mnie tknęło i trochę przeprojektowałam roślinność, tak aby Sim miał dostęp do każdego rzędu rabatek. Ale wiadomo, takie rzeczy człowiek poznaje dopiero w trakcie rozgrywki. Tak szczerze, to jeszcze nie do końca odkryłam, które rośliny rosną i gra wciąż mnie zaskakuje, ale wiem, że te rabatki na pewno są mocno interaktywne.

Bardzo ładnie komponują się jesienne drzewka z kostką chodnikową i cegłą z której zbudowany jest dom. Wnętrza bardzo ładne, tu podziwiam, bo wiem sporym wyzwaniem jest budowanie w dwójce bez cc. Garaż oczywiście obowiązkowo, z moim ulubionym motywem, czyli samochodem do remontu. :D :13-thumbs-up: Bardzo ładny czerwony samochodzik na podjeździe, aż się zastanawiam czy też go mam w grze, czy doszedł w najnowszej edycji.

Aanielka podała link do strony forum Garden of Shadows, gdzie można pobrać rzeczy z dawnego nieistniejącego już dwójkowego Story. Ja to mam od początku w grze (bo moje dziecię przed laty to skompletowało). Zawsze to jakieś dodatkowe rzeczy. Jest tam na przykład kolekcja Castle Collection - Build & Buy i CAS oraz Spooky Collection, które mogą się przydać do bardziej zabytkowych budynków. Oczywiście nie przymuszam, wykorzystanie jest opcjonalne bo każdy ma swoje sposoby budowania i swoje zasady. Znam osoby, które lubią wyzwania i żadnych dodatkowych rzeczy nie instalują. Poniżej link do rzeczy ze Story i ogólnie do wątku z dwójkowym cc:

https://gardenofshadows.org.uk/gardenof ... ic=33099.0

https://www.simtopia.pl/viewtopic.php?f ... 219#p30219

Bardzo fajnie zapowiada się ta praca, czekam na dalsze postępy i relacje! :D :a_bravo:

EDIT: Sprawdziłam w grze, przy niższych płotkach Sim może przez nie przejść i podlewać kwiaty, więc tu nie powinno być problemu.
"Ukarani czy bezkarni –
Ciemność im na nerwach gra.
Bezimienni, legendarni –
Omawiają przyjście dnia".
(J. Kaczmarski)

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3606
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: Miasto kamienic
Origin ID: Dels

Post autor: SimDels » wtorek 04 mar 2025, 10:02

Dzięki ogromne @Percival159 i cos mi się zdaje, że dla ts2 zrobię wyjątek tzn cześciej będe korzystać z ceceków (w czwórce głównie tylko przy testowaniu swoich czy przyjaciół używałem, w trójce tylko jakies okienka i "nasadki" udające szczyty domów sporadycznie). Nie wiedziałem swoją drogą, że te parcele dwójkowe sa takie "żywe" (!) czyli, że trzeba uważać bo wszystko rośnie (i jak rozumiem może zgnić kiedy będzie taki brak zainteresowania jak to zwykle u Delsa w trybie życia jest :D ). Fajnie, że sprawdziałas te rabatki.
@Kamelia Dzięki wielkie, faktycznie duży kloc, wiem, że za duże te płaszczyzny i trochę nudne ale tu może za mocno przejąłem się priorytetem; zrobic efektowny dach a ponieważ przywyknięcie do tego jak te dachy działają w dwójce chwilę zajmuje to wyszło to wszystko tak rozklapiasto :O Mam nadzieje, że z czasem te moje rozklapichy będa coraz mniej toporne.

Udało sie, wreszcie mam działający kod na budowanie wysooooko w chmury bez modów i cudowania co sims2 wyróżnia i co mnie kusiło do powrotu :) Nie wiem ile można pięter w góre zdaje się że napewno grubo więcej niż 10. Internet jest zawalony dziwnie napisanymi nie działającymi kodami więc jakby się to komuś przydało to; wciskamy shit+ctrl+c a potem wpisujemy nie inaczej tylko dokładnie tak: sethighestallowedlevel 255 (czy to oznacza max 225 pięter w simach tego nie wiem ale chyba błędnik by mi zwariował więc nie będe tego testować, wystarczy powiedzmy max ok 20-30 ;) o ile to będzie grywalne.Wersje kodu z inną cyfrą albo dużymi literami nie działają dlatego warto wkleić dokładnie w ten sposób.
Grywalne względnie jest powyżej 10ciu i to jest naprawdę extra. Mało mam czasu na zabawę ale tak w międzyczasie testując ten kod zrobiłęm na próbę wieże widokową. Wyszła we wszystkich stylach na raz albo może raczej bez żadnego więc może nie będzie wieżą ratusza tak jak planowałem ,zresztą chyba jest deczko za wysoka ale zostawię bo fajnie to wygląda a miasto ma mieć mimo niedogodności grafiki dwójkowej jakąś swoją nazwijmy to "panoramę" zwłaszcza od strony morza czyli zabudowa będzie troche rosła wzwyż w stronę głębi lądu.
Na Trójke chwilowo opadły mi ręce więc może troche przyśpiesze póki co z tym małym projektem. Może będzie to także test czy Dwójka będzie w stanie sprawiać problemy przy wielu parcelach choć zdaje sie, że niekoniecznie.
Poniżej fragment centrum miasta z planowanymi rzeczami i z tą wieżą. W głębi kościół, który poprawię bo powstał jeszcze bez tego kodu więc wieże są zrobione tak jak w ts3 czy ts4 głównie z fundamentów i nie można sie do nich dostać w przeciwieństwie do wieży widokowej, gdzie łaskawie poza schodami kręconymi architekt miasta ukrył windę na bodajże 12 piętro (uff puff) :12-smiling-face-sunglasses:

Nie wiem czy to jednak nie do przeskoczenia, że patrząc z dołu do góry... zamiast podłogi w balkonach czy innych wykuszach widać... dziury :O Może ktoś wie czy to da się jakos naprawić czy to juz jednak taki urok dwójki?
Załączniki
Bez_tytułu_1.jpg
Bez_tytułu_1.jpg5.jpg
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Frisska
Felietonista
Posty: 118
Rejestracja: czwartek 17 lis 2022, 15:51

Post autor: Frisska » środa 18 cze 2025, 22:32

Dels też w Dwójce siedzi?!
Powariowaliście, kocham Was. :hearts/sparkling-heart:

Rety, te nazwy ulic, i Friskowska jest! :D
Jak na pierwszy dom nie wyszło najgorzej, chociaż nad wnętrzami będziesz musiał bardziej popracować. Na plus nieprzesadzona wielkość pomieszczeń, z czym wielu początkujących ma problem. Bryła rzeczywiście trochę przysadzista, ale wiem, że widok kamery swoje tutaj też robi. Za to wieża widokowa i kościółek tam dalej już więcej obiecują, jestem bardzo ciekawa, jak wyjdzie reszta otoczenia. Z czasem będziesz robić cudeńka, od których szczęki nam tu wszystkim opadną. :)
Żeby nie było dziur, musisz zbudować sufit na kondygnacji niżej. Dwójka pozwala kryć sufity, więc można się tu naprawdę wyżyć. Aby uaktywnić sufit, przełączasz widok sufitu na kółku interfejsu. Z kolei aby pozbyć się kratek, najlepiej jest robić zdjęcia albo w trybie życia (kiedy Sim już mieszka na parceli), albo w trybie opcji. Wciśnięcie klawisza TAB usunie interfejs z widoku. W sieci jest też mod na zdjęcie czerwonej ramki pauzy, a także opcje rozszerzenia widoku otoczenia. Ja korzystam tylko z tych drugich, ramkę sobie obcinam przy kadrowaniu zdjęć. Mam już trochę nawciskane tych modów, boję się dodawać jeszcze nowe.
Co do roślin — właściwie wszystkie kwiaty i krzewy od Maxisa żyją. Krzewy trzeba przycinać, a kwiaty podlewać. Drzewa natomiast gubią liście, które trzeba sprzątać. Te owocowe musimy pielęgnować, jeśli chcemy, by nie chorowały i dawały plon (z owoców można robić soki albo je sprzedać!). Nie pamiętam, jak z roślinami wodnymi, ale raczej nie zachwaszczają oczek i sadzawek. Mod na trwały, nierosnący ogród również gdzieś tam po sieci krąży. Ja go nie mam, bo lubię bawić się ogrodem. ;)
PS. Zabawa fundamentami pozwala zrobić piwnicę. Jeśli chcesz ryzykować z kodem, to i podziemny garaż się da (ja wolałam nie ruszać tej opcji).

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3606
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: Miasto kamienic
Origin ID: Dels

Post autor: SimDels » piątek 20 cze 2025, 17:53

@Frisska Super, że jestes i dzięki za wskazówki ale... Nie tak dawno temu musiałem zrobić reinstal systemu :a_hatecomp: a potem przypomniałem sobie, że nie zrobiłem sobie kopii tego otoczenia :88-japanese-ogre: Powróce jednak do tego projektu ,najwyżej od nowa podobnie spróbuję ułożyć parcele i zaczne budowac od początku mając już w pamięci koniecznosć robienia sobie kopii pliku gdzies na zewnętrznym dysku bo to długa zabawa więc gdyby coś pieprz...ło zanim znów skończe to będzie kopia. Dzięki za wskazówki, tam na wieży zdaje się, że były podłogi widoczne od góry a od dołu znikały więc może to tylko jakiś błąd graficzny ale zrobię tak jak radzisz w razie powtórki z rozrywki, może wtedy będzie ok.
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Kamelia
Budowniczy
Budowniczy
Posty: 182
Rejestracja: piątek 14 cze 2019, 09:10

Post autor: Kamelia » sobota 21 cze 2025, 13:18

hej @SimDels szkoda że i się praca nie zapisała .Tyle trudu i pracy ;(. Nie wiem czy by mi sie chciało na nowo walczyć z tak dużym projektem. Czyli Kameliowa ulica już nieaktualna ? Ciekawa byłam co na niej powstanie.
wład­czy­ni krainy bez uczuć...

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4194
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 21 cze 2025, 15:58

Delsiku, jeszcze nie zdążyłam dotrzeć z komentarzem, a ty już tego nie masz! Piękny zamysł i ogrom pracy! I poszło z dymem! Bardzo szkoda, bo wiem, ile cię to kosztuje, by choć odrobinę tego czasu wyszarpać dla Simów :) I nie ukrywam, że bardzo ciekawa byłam, co powstanie na skwerku Alibali :P Mam nadzieję, że się nie zniechęcisz. Choć wiem, że każda taka strata to odrobinę wyrwanego serca, i że nie wróci się dokładnie w to samo miejsce.
Też właśnie straciłam przez głupi błąd zapis z pensjonatem i gośćmi pensjonatu w mojej historyjce. Jedyne osoby do odzyskania to te, które nie miały cece. A nie miały tylko Bobinkowe, więc gdy po raz kolejny przyszło mi odtwarzać całą "obsadę' to poważnie zaczęłam się zastanawiać nad sensem posiadania cece :( Ale moim sensem zawsze były te zbiory cecowe, i mam niezły dylemat :)
Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3606
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: Miasto kamienic
Origin ID: Dels

Post autor: SimDels » poniedziałek 23 cze 2025, 22:32

@Kamelia ogromne dzięki, także za parcelkę w ts4, a tu powstałyby właśnie jakies kamienice a'la starówka, sklepiki, bary w kamienicach, bo w tej cześci miasta było planowane jakieś nieduże stare centrum. Podobnie przy ul @Alibali ,gdzie powstac miał min hotel w stylu "secesyjnym" na tyle, na ile to by sie mogło udać w tej odsłonie gry.
Ceceki możesz sobie skopiowac na jakis dysk zewnętrzny i w razie takiej burzy wrzucić je potem ponownie ;) U mnie burza była na moje życzenie ,jak zwykle musiałem o czymś zapomniec bo pewnie dałoby sie ten plik świata jakoś wyjąc i zachować. Na pocieszenie, ukłąd ulic iotoczenie na sucho to miasto z samej gry, więc przynajmniej tego nie będzie trzeba odtwarzać.
Bardzo Wam dziękuję, daje sobie czas na luzie na zrobienie tego miacha, i myśle że powróce do tego prędzej czy później - więc temat może być spokojnie otwarty :)
Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaginiony Świat Delsa”