Innisgreen - świat wróżek i krasnali

Pytania i ciekawostki z gry The Sims 4
Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4209
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Innisgreen - świat wróżek i krasnali

Post autor: Alibali » piątek 06 cze 2025, 20:17

Uwaga - nadchodzi! Wszyscy miłośnicy zjawisk nadprzyrodzonych, baśni, wróżek i skrzatów powinni być zachwyceni.

Ja - nauczona ostrożności po tak wyczekiwanym Razem Raźniej, Latach Licealnych czy Zakochaj się - będę nosić banana od ucha do ucha, jak już dodatek się ukaże i spełni oczekiwania.

Ale dość marudzenia :P

Przychodzę do Was z nowymi screenami ze świata Innisgreen, które "jakoby wyciekły" Oficjalnie potwierdzono, że świat będzie nosił nazwę Innisgreen.

Nazwa kojarzy mi się z Celtami, z Irlandią... I być może nie do Nowej Zelandii dodatek nawiązuje, tylko właśnie do Irlandii. To kraj pełen zieleni właśnie, i wiary w duszki i inne nadprzyrodzone zjawiska.



Widać wyraźnie baśniowy klimat otoczenia, i parę nowości w wyglądzie otoczenia.

Zauważyłam, że nie ma w tym świecie asfaltowych dróg. tylko ścieżki na trawie wyłożone kamykami, lub drogi o nawierzchni kamienistej.

Wróżki nie będą jakimiś niematerialnymi istotami czego się obawiano (tak jak duchy Sulani) - na screenie widać, że są Simami -tyle, że ze skrzydłami. Poruszają się unosząc się nad ziemią - chyba mechanika tego ruchu pochodzi od duchów.


W tym świecie na równi z Simami żyć będą także krasnale - i bardzo jestem tego ciekawa - jak to zrobią. Czy krasnale będą się przemieszczać (bo dematerializować i objawiać w nowym miejscu potrafią już teraz) -
W miasteczku i okolicy pełno jest ozdób nawiązujących do świata baśni. Do tej pory takich nie było, ale... Huśtawka widoczna pośrodku kolażu jednak zerżnięta z wróżkowego zestawu w store do trójki! Mogliby się choć trochę wysilić!


Obrazek


Obrazek


Świat jak już wspomniałam w innym miejscu na forum - będzie składać się z trzech dzielnic:


Przystań krasnali – spokojna okolica nad wodą, gdzie gnomy to nie tylko ozdoby. W centrum uwagi znajduje się ogromny, interaktywny posąg krasnala, który może reagować na działania Simów – możliwe, że będzie można rzucać na niego zaklęcia. Albo on będzie rzucał :P


Zielony gaj – dzielnica, w której natura przenika się z cywilizacją. To tu znajdziemy balans między miejskim życiem a spokojem lasu.


Zaczarowany las – najbardziej tajemnicze miejsce w całym otoczeniu. To gęsty, magiczny las, idealny dla tych, którzy szukają niezwykłych przygód.


Obrazek


Wróżki, krasnale i… życie poza parcelą?

Spanie pod chmurką – jeden z Simów śpi na trawie, co może oznaczać nowy styl życia – być może bez tradycyjnego domu.


Obrazek

Na innych screenach widzieliśmy już nowe stoisko z miseczkami, retortami, probówkami, moździerzem do ucierania mikstur. Dojdą pewnie nowe rośliny (zioła)... Bardzo mnie cieszy dodanie tego rodzaju obiektów, bo wnoszą coś nowego do gry. Poszerzy się więc ilość roślin i może jakichś innych rzeczy do zbierania - moje serce (zbieracza - kolekcjonera) fika z radości!


Kiedy premiera?

Dodatek The Sims 4 Czar natury (Enhanced by Nature) zadebiutuje 10 lipca 2025 roku. Pełna prezentacja rozgrywki zaplanowana jest na 26 czerwca, a pierwszy zwiastun zobaczymy już 12 czerwca. Wszystko wskazuje na to, że to będzie najbardziej magiczne rozszerzenie od czasu The Sims 4 Kraina magii.


Informację podaję za DOtką

https://sims.arhn.eu/2025/06/06/pierwsz ... sto-od-ea/
Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
SimDels
Komiksomaniak
Komiksomaniak
Posty: 3615
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 10:42
Lokalizacja: Miasto kamienic
Origin ID: Dels

Post autor: SimDels » czwartek 12 cze 2025, 18:37

Dzięki za ogromną garść (a nawet dwie garście) nowinek o tym światku i dodatku!
To otoczenie będzie chyba faktycznie inne niż wszystkie dotychczas (lub wyobrażam je sobie jako słodkie odbicie świata umarlaków, który bardzo mi się spodobał czyli simowej Rumunii). Najbardziej zaciekawił mnie dom w formie ziemianki bo co prawda zdolni simowi architekci już dawno wpadli na podobne pomysły ale ciekawi mnie zamysł takiej architektury wg EA już w nowym dodatku. Okienka, balustrady... naprawdę zaczarowane :O
Myślę ,że bardzo "bawialne" nie tylko dla młodszych graczy będzie zachęcanie prze ten DLC do zabawy na zewnątrz także poprzez budowanie takich półotwartych domów jak widać w artykule od Sims Community no i chyba w połączeniu w wcześniejszym magicznym pakiem to da się zrobić rozgrywkę niemal jak z fantasy (w 100% by się dało gdyby dziady z EA wreszcie dały jakiś neutralny świat do samodzielnego zagospodarowania skoro edytora nie umio :38-face-stuck-out-tongue: ).

Nowinki SC: https://simscommunity.info/2025/06/12/s ... s-screens/

Więcej moich chałupek i inszych rzeczy znajdziesz tu na forum oraz na SDW i BSR. Masz pytania ? Pisz śmiało :)
Dobrej zabawy!

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4209
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 12 cze 2025, 19:57

Umio umio... Tylko boją się, że gracze zrobią lepsze i nikt dodatków nie będzie kupował :a_rolling: :a_rolling:

Myśłę, że tak naprawdę to jest obawa, że gracze nie rozumiejący mechaniki gry napakują do tego świata za dużo, i gra się będzie załamywać, a to będzie godzić w EA, bo jak wiesz - gdy dzieciarnia z czymś nie może sobie poradzić, to z bekiem do rodziców, a ci gotowi EA wieszać! A ci z kolei bardzo nie lubią się tłumaczyć. DOjrzalsi gracze wiedzą, dlaczego EA ładuje tyle ozdób - skorup budynków czy innych obiektów. WIęc myślę, że woląna zimne dmuchać. Ale to tylko moje domniemywania.

Bardzo mnie rozbawił ten trailer - dziewczyna - chyba początkująca wróżka - wygrzebała z ziemi ropuchę, i ją ...pocałowała. Stwierdziła za chwilę, że to - fuj! - obrzydlistwo :P Z żaby książę nie wylazł!

7.jpg


8.jpg



Sam świat jest bardzo ładny, i reczywiście - inny niż wszystkie do tej pory
1.jpg



Wody jest w tym dodatku bardzo dużo - wyspę otacza morze, a na samej wyspie - urokliwe jeziorko z wodospadem. W wodzie będzie można się kąpać.

4.jpg



Na pewno zaintryguje wszystkich ten galeon - można domniemywać, że będzie interaktywny. Chociaż - znając EA... :33-hushed-face: :33-hushed-face: :a_grin3:

2.jpg



Niestety - skrzaty nie ożyją w takim sensie, w jakim "ożywa" strach na wróble. Figurki pozostaną figurkami, co widać na poniższej fotce

3.jpg



Wspomniany przez Michała domek - a la ziemianka to typowe domki wróżek ze świata baśni. Podobne domki (jako ozdoby terenu) był The Sims3 w świecie Aurora Sky ( Skandynawia)

5.jpg



Jest dużo nowych roślin - zarówno domowych (przepiękne anturium!), jak i do gruntu. Zauważyliście na pewno ten tajemniczy krzew

6.jpg



Ciekawe, z jaką tajemnicą się wiążę. Na pewno można go pielęgnować, ale wygląd ma dość upiorny

7.jpg



Chatka Baby Jagi - czyli ten podskakujący domek na nóżce widziany w zapowiedziach jest bardzo malutki w rzeczywistości

8.jpg

9.jpg


I właśnie - jak się spodziewałam - mieszkają w nim wróżki!

10.jpg
Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4209
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » czwartek 12 cze 2025, 21:25

Opis dodatku na oficjalnej stronie:


The Sims 4 Czar natury Dodatek wita wszystkich Simomaniaków w Innisgreen, cudownie zielonej i niezwykłej krainie, której mieszkańcy żyją w idealnej (albo chaotycznej) harmonii.

Jeśli chcesz odpowiedzieć na zew natury, zagłęb się w baśniowy świat Innisgreen razem z nami.

Obrazek


Szczypta magicznego pyłu

Matka Natura ma dla Ciebie prawdziwie czarującą propozycję. Przy jej pomocy Simowie mogą się przeistaczać we wróżki, a po ukończeniu przemiany pofrunąć jedną z dwóch różnych magicznych ścieżek. Mogą się stać wróżką harmonii, życzliwą, skrzydlatą istotą, która pragnie pomagać wszelkim żywym stworzeniom w osiąganiu zdrowia i równowagi, albo wróżką niezgody, latającą psotnicą, która lubi siać zamęt i utrudniać Simom codzienne życie. Wybór ścieżki – i pasujących do niej skrzydeł – należy do Ciebie.


Wróżki mogą między innymi rozwijać zdolności pielęgnowania roślin, manipulowania obiektami, rozmawiania ze zwierzętami czy wpływania na cudze nastroje. Strzeż się jednak wygłodzenia emocjonalnego. Wróżki nie żywią się jedzeniem, lecz emocjami – bezpośrednio od innych Simów albo z zabutelkowanych eliksirów emocji. Jeśli to zaniedbają, czeka je przedwczesna zguba.

Możesz dostosować wygląd wróżki do swoich preferencji za sprawą szerokiego wachlarza skrzydeł, odcieni skóry, uszu, zębów, akcesoriów na głowę, świecących tatuaży i innych elementów. Wróżki mogą nawet wykorzystać swój czarodziejski urok, żeby uprawiać specjalne bara-bara!

Nie martwcie się, zwykli Simowie, Wy też będziecie mieć okazję na zabawę nie z tego świata dzięki magicznemu pyłowi, który pozwoli Wam na przykład zaczarować rośliny czy ożywić gnomy.

Tak więc bez względu na to, czy Twoja wróżka postanowi czynić cuda, czy wywoływać chaos, albo czy Twój Sim będzie miał nieziemskich sąsiadów, Twoja bajka dopiero się zaczyna.


Soczyście zielona kraina

W Innisgreen mieszczą się trzy otoczenia, z których każde pozwala w inny sposób nawiązać więź z naturą. Wybrzeże Adhmor to sielska nadmorska wioska, której mieszkańcy czerpią radość z prostoty codziennego życia. Po wyjściu z miasteczka trafisz do Świerkowego Zagajnika, tętniącego życiem otoczenia z przyjemnymi sklepikami i przytulnymi domami, porośniętymi bluszczem, który zaciera granicę między cywilizacją a światem natury. Na końcu zapuścisz się w głąb magicznego lasu Everdew, emanującej zaczarowaną energią tajemniczej gęstwiny.

W Innisgreen czeka także mnóstwo nowych przygód, umiejętności i cech. Równoważ nastroje i odkrywaj naturalne remedia przy stole aptekarskim, znajdź Matkę Naturę i wyrusz w niezwykłą podróż, by stać się wróżką, dbaj o zieleń i wypełnij dom różnorodnymi roślinami domowymi albo wyzwól wewnętrznego nomadę natury i wśród drzew żyj z tego, co daje przyroda.


Grunt to równowaga

Życie w zgodzie z naturą to coś więcej niż zabawa w błocie czy przytulanie drzew – to okazywanie szacunku światu przyrody i promowanie równowagi współistnienia. Mieszkając w Innisgreen, Simowie muszą osiągnąć emocjonalną harmonię – inaczej rozpęta się chaos.

Kiedy Simom zaczyna doskwierać brak równowagi, życie może się stać trochę trudniejsze. Na przykład Simowie mogą wolniej rozwijać nowe umiejętności, a ich codzienne potrzeby staną się trudniejsze do zaspokojenia. Z kolei w przypadku znacznego braku równowagi pojawią się takie dolegliwości jak „Zielony złośliwiec”. Cierpiący na tę dolegliwość Simowie szybciej uczą się ogrodnictwa i wykonują związane z nim zadania – o tak! Ale bez przerwy chodzą wściekli i mają skłonność do wybuchów, co zniechęca innych Simów – o nie! A to tylko jedna z wielu dolegliwości, są jeszcze chociażby „Emocjonalna pustka”, „Simoleonowa gorączka” czy „Soniczne zatoki”.


Brak równowagi to jednak nie koniec, lecz początek nowej podróży.

Dolegliwości mogą zniknąć, a nastroje poprawić się za sprawą lekarstw i mikstur tworzonych przy nowym stole aptekarskim. Dysponując specjalnymi składnikami, takimi jak korzeń gromu czy kwiat aury, znajdowanymi w czasie prac w ogrodzie i zbieractwa, Simowie mogą tworzyć złożone lekarstwa o bajkowych efektach. A jeśli się przyłożą, mogą spróbować wypełnić aspirację „Entuzjasta mikstur” albo zostać naturopatami – to nowy zawód, który umożliwia leczenie Simów z nietypowymi dolegliwościami.

Osiągnięcie równowagi może jednak wymagać odrobiny szczęścia. Mieszkańcy Innisgreen mogą mieć fart, przeciętne powodzenie albo pecha, co może z kolei wpłynąć na ich karierę, życie uczuciowe, gotowanie, zbieractwo i inne interakcje lub zadania. Tak się jednak składa, że istnieją dwa talizmany szczęścia do znalezienia, kupienia lub stworzenia (przy stole aptekarskim) – zmienią one powodzenie Twojego Sima na lepsze albo gorsze.

Teraz musisz zadać sobie pytanie, czy Twój Sim będzie dążył do równowagi, czy zanurzy się w chaosie naturalnej dysharmonii.


Obrazek


Życie w zgodzie z naturą

Wkrocz na łono natury i poczuj się jak w domu. Bez względu na to, czy rozwijasz umiejętność życia w zgodzie z naturą, czy wypełniasz aspirację „Nomada natury”, w Innisgreen będziesz mieć szansę jeść, kąpać się, spać i żyć całkowicie na łonie przyrody. Zapomnij o współczesnych wygodach, tu chodzi o prostsze życie w rytmie otaczającego Cię świata – a przy okazji w równowadze. Jedzenie świeżo złowionych ryb i spanie na trawie, zbieranie składników aptekarskich i korzystanie ze sławojkowego krzewu, gdy natura wzywa – każde nowe odkrycie i doświadczenie przybliża Twojego Sima do samowystarczalności.

Ci, którzy nie są jeszcze gotowi zrezygnować z gorących pryszniców i wygodnych łóżek, mogą spróbować opieki nad zielenią i zaprosić w swoje skromne progi szereg nowych roślin domowych. Nie są one tylko ozdobą jak wcześniej – potrzebują wody, troski i ciągłego towarzystwa. Możesz nawet stawiać je na półkach, stołach i podłogach, żeby przekształcić swój dom w pełne spokoju ogrodowe sanktuarium.

Pragniesz zostać entuzjastą mikstur, nomadą natury, a może...

Ty tworzysz The Sims

Obrazek


Powstawanie Innisgreen: dzieła społeczności w Czarze natury

Aby uchwycić urokliwą atmosferę Innisgreen, połączyliśmy siły z takimi twórcami jak TheCrackedKyber, The Sim Scrolls, Ninahschmidt czy Sandra Pyka, którzy przygotowali dla nas szereg urzekających i wyjątkowych parceli.

Otoczenia Innisgreen nie tylko nawiązują do elementów natury i baśni, lecz także czerpią z architektury i estetyki Irlandii oraz Celtów.


Obrazek


CrackedKyber, znana jako Megan, stworzyła parcele publiczne Ogrody Świszczącego Ostu i klub „Gwiezdna Pieśń”, a także Wybrzeże Gnoma 8.

Mieszkańcy Świerkowego Zagajnika uwielbiają spędzać wolny czas na plotkach w Ogrodach Świszczącego Ostu. W tym pielęgnowanym od wielu lat ogrodzie komunalnym rosną wszystkie ulubione rośliny mieszkańców. Oprócz spotkań towarzyskich i zajmowania się ogrodnictwem można tam też malować i fotografować, ponieważ naturalne światło i atmosfera pobudzają kreatywność.

„Chciałam, żeby park był użyteczny dla różnych grup wiekowych, więc dodałam obiekty, dzięki którym cała rodzina może tam wspólnie spędzać czas” – zdradza Megan. „Park naprawdę dobrze odzwierciedla mój styl budowania i moją osobowość”.


Obrazek


The Sim Scrolls odpowiada za dwie parcele mieszkalne: Zielony Strumyk i Zakątek Puka, a także za Ekspozycję GNOM.

Zielony Strumyk to oaza pełna bujnej roślinności położona na wzgórzu, na którym zamieszkujący ją Simowie będą chcieli dożyć końca swych dni. Dzięki całej masie rabat ogrodowych, wdzięcznych roślin i urokliwych rzeźbień wszyscy się zgodzą, że w tym domu dzieje się prawdziwa magia!

„Myślę, że te wszystkie poziomy czynią go bardziej organicznym i nieujarzmionym” – opowiada The Sim Scrolls. „Zależało mi na tym, żeby dom sprawiał wrażenie dzikiego, jakby spajał się z naturą, stąd też częściowe wbudowanie go w zbocze wzgórza. Ale podobał mi się też klimat angielskiego ogrodu na wsi”.

Obrazek


Ninahschmidt, czyli Nina, zaprojektowała trzy parcele mieszkalne: Posiadłość Crannamor, Posiadłość Leśnej Zieleni i Bulwar Barda.

Na obrzeżach Everdew mieści się Posiadłość Crannamor, która została wbudowana w największe drzewo, jakie rośnie na wybrzeżu. Zapierająca dech w piersiach sceneria staje się jeszcze piękniejsza dzięki sąsiadom, którzy swoją magią oczarowują świat i innych Simów.

„Bardzo ważne było dla mnie zbudowanie czegoś niepowtarzalnego o niekonwencjonalnym kształcie, co wpisałoby się w klimat tego pięknego otoczenia” – wyznaje Nina. „Poświęciłam tej parceli sporo czasu, bawiąc się różnymi formami i stylami, dopóki nie byłam w pełni zadowolona”.

Porada Niny dla początkujących budowniczych: „Dodanie kolorowego oświetlenia powoduje ogromną różnicę. A teraz możemy umieszczać rośliny na dachach, co pozwala nadawać budowlom naprawdę fantazyjny wygląd!”.


Obrazek


Sandra Pyka stworzyła do Dodatku trzy parcele: Gringle, Aleję Morskiego Brzegu 1 oraz Normikową 42.

Gringle to popularna miejscówka, w której spotykają się Simowie mający ochotę na drinka po męczącym dniu spędzonym na warzeniu mikstur. Dzięki wygodnemu umiejscowieniu w pobliżu centrum Świerkowego Zagajnika bar odwiedzają Simowie uwielbiający zieleń i smakowite ploteczki.

„To przestrzeń publiczna, do której Simowie mogą się udać razem z rodziną, pójść na randkę albo wybrać się w pojedynkę, żeby skorzystać ze stolika do szachów” – wyjaśnia Sandra, która pochodzi z Irlandii. „Bujna roślinność została zainspirowana tym, jak natura rozkwita tu, w Irlandii. Możliwość wprowadzenia do Dodatku odkryć z prawdziwego świata była dla mnie surrealistyczna, czułam się bardzo zaszczycona, co natchnęło mnie to tego, żeby stworzyć jak najlepsze budowle!”.


Obrazek


Jeśli kupisz The Sims 4 Czar natury Dodatek przed 21 sierpnia, otrzymasz bonus za wczesny zakup. Od migoczącego stawu „Wzniosły liść” po jaśniejącą latarnię „Świetlista mycena” – z tym zestawem gracze stworzą przytulny ogród lub magiczną kryjówkę, a dom wróżki „Skryte schronienie” jeszcze bardziej urozmaici im grę. Przepiękny posąg w domowym ogrodzie czy tajne ustronie dla wróżek? Wybór należy do Ciebie.
Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4209
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » sobota 28 cze 2025, 01:46

Potwierdzono już oficjalnie, że Innisgreen jest inspirowane przyrodą Irlandii i kulturą Celtów. Nawet ten Czarodziejski Aptekarz wygląda jak żywcem przeniesiony z jakiejś celtyckiej wioski.

Mamy też kolejny zwiastun, w którym pokazano dużo więcej niż w tym pierwszym. Osobiście zaintrygował mnie sposób poruszania się tych wróżek. Tak bardzo chciałabym, aby powstał wreszcie oficjalny suwak wysokości - przecież na tych animacjach wróżki rosną i maleją... Tylko jeden skok dzieli nas od tych wymarzonych suwaków!



Napiszcie, co sądzicie o dodatku po tej kolejnej porcji wiadomości.
Origin ID: Aschantka

Awatar użytkownika
Alibali
Pisarz
Pisarz
Posty: 4209
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:31
Lokalizacja: Roztocze
Origin ID: Aschantka

Post autor: Alibali » wtorek 08 lip 2025, 23:41

Na stronie głównej ukazał się nowy artykuł opowiadający o mieszkancach Innisgreen.

https://www.ea.com/pl/games/the-sims/th ... nsion-pack



Simowie, którzy zagoszczą w uroczym, pełnym zieleni świecie Innisgreen, napotkają na swojej drodze mnóstwo ciekawych istot. Od energicznych wróżek po gadatliwych handlarzy – ta nadbrzeżna kraina emanuje zaczarowanym dziedzictwem oraz mroczną przeszłością.

Sięgnijmy więc do korzeni tych okolic i poznajmy Simów czyniących Innisgreen miejscem, które pozwala w pełni cieszyć się bogactwem natury.


Obrazek


Pokochaj przyrodę w Innisgreen

Twórczyni wszystkiego, co wspaniałe i niesamowite w świecie przyrody (w tym jej ukochanych wróżek!), Matka Natura, czuwa nad Innisgreen oraz mieszkańcami krainy. Mimo że na co dzień jest ona subtelną strażniczką Simów, a zarazem źródłem inspiracji, jej moce są niezwykle potężne.

Dawno temu, w mrocznych czasach, Natura brała udział w wielkim konflikcie, znanym jako gnomie wojny, którego skutki ukształtowały dzisiejsze Innisgreen. Podobnie jak wiele wojen w historii, tę też zapoczątkowała miłość – łącząca Matkę Naturę i Żywotnika Wszechlistnego.

Żywotnik wyrósł w ogrodzie Matki Natury, jako dar od przyrody. Miłość do Matki Natury płynie głęboko w jego korzeniach, wysycając każdą igłę. Podobnie jak ona, Żywotnik poświęcił swoje życie, by chronić cuda przyrody. Nie włada on jednak tak wielką mocą, jak jego żona, mimo że to właśnie on stworzył gnomy. Oddane swemu twórcy gnomy zbudowały z nim wyjątkową, acz problematyczną więź.

Gnomie wojny rozpoczęły się po tym, jak zwykli Simowie z Innisgreen opracowali technologię, która odcięła ich od tej cudownej krainy. Rozsierdziło to Żywotnika, którego posłuszne gnomy przypuściły w jego imieniu atak na tych Simów, celem wypędzenia ich z Innisgreen. W obronie niezwiązanej z magią społeczności stanęły okoliczne wróżki, co doprowadziło do zaangażowania w konflikt samej Matki Natury, co z kolei położyło kres agresywnym działaniom. Żywotnik obiecał, że nie będzie już brał udział w kolejnych konfliktach, a gnomy otrzymały karę w postaci unieruchomienia – z wyjątkiem przypadków, kiedy magia wróżek zezwoli im tymczasowo na poruszanie się.

Więź łącząca Matkę Naturę z Żywotnikiem Wszechlistnym jest skomplikowana i po dziś dzień jej ślady możemy obserwować w glebie Innisgreen. Mimo że para się rozwiodła, Żywotnik wciąż skłania się ku ciepłym objęciom Natury, wciąż żywiąc nadzieję, że pewnego dnia miłość ponownie ich połączy.

Gnomy, z kolei, to dość proste istoty – spytajcie „miłośnika gnomów”, Glena Nhoama. Glen chętnie sprzeda Wam gnoma, opowie o tym, jak te niewielkie istoty potrafią pomagać w ogrodzie lub poprosi Was o przebudzenie Wielkiego Gnoma na miejskim rynku. Glen o gnomach wie wszystko.


Obrazek




Obrazek


Wasza ulubiona para ze Świerkowego Zagajnika

Oto Elric DeMuray i Todd Attenberry. Elric żyje w sposób prosty, a zarazem skomplikowany. Mimo że urodził się wróżką, nie zawsze zajmował się magią. Elric często zastanawia się, jak wyglądałoby jego życie, gdyby był pozbawiony swych uzdolnień oraz potrzeby emocjonalnego paliwa. Całe szczęście jest Todd, który trzyma go w ryzach.

Todd, którego możecie kojarzyć jako aptekarza z The Sims: Abrakadabra, jest właścicielem stoiska aptekarskiego (jakże by inaczej) oraz sprzedawcą różnego rodzaju towarów. Całe dnie spędza na bazarku, przygotowując rozmaite lekarstwa i inne mikstury i handlując składnikami, a co jakiś czas zdarza mu się nawet wysłać jakiegoś Sima na misję.

Mimo „skrzydlatej przypadłości” Elrica obaj darzą świat przyrody głębokim uczuciem. Często można zobaczyć, jak zajmują się swoimi roślinami uprawnymi lub ucinają sobie drzemkę w wysokiej trawie. Todd – ten bardziej sumienny z dwójki – potrafi zawsze znaleźć odpowiednie składniki aptekarskie. Nieważne, czego potrzebujesz – Todd to ma.


Obrazek


Afera w Everdew

Witajcie w azylu, przyprawionym szczyptą niesfornego zachowania nowej gościni! Dom tej uroczej dziewczyny kipi ekscytacją, odkąd Nadya Kishka, znajoma wróżka, pozwoliła swojej „zbiegłej” córce, Iris Lapido, u niej nocować. Czemu, spytacie? Wspólne mieszkanie dwóch najlepszych przyjaciółek może się przerodzić w mały flirt. Ten dom emanuje magią i dramą – na co absolutnie nie narzekają te dwie buntowniczki!

Stłamszona przez naszpikowany technologią dom swoich rodziców (Flora i Ayo Lapido) Iris uciekła z niego, by zamieszkać w zaczarowanym lesie Everdew i odkrywać życie w zgodzie z naturą. Swoją przeszłość Iris trzyma w tajemnicy, w nadziei, że spełnią się jej magiczne marzenia.

Oto Nadya. Ta modna, fuksjowa wróżka znana jest z tego, że jej osobowość to mieszanka dobra i zła (z przewagą tego drugiego). Nadia jest wspierającą przyjaciółką Iris. Po doświadczeniach z byłym (Joe Trader) oraz łączniczką rady wróżek Nadya cieszy się, że ma u boku kogoś równie zabawnego, jak ona.

A propos – pożegnajcie się z dawną miłością Nadyi, Joe Traderem, handlarzem z Zagajnika. Joe snuje się po mieście, rozdając misje oraz sprzedając rzeczy niewiadomego pochodzenia. Budowanie więzi z Joem może wiązać się z problemami, a nawet dolegliwościami – gra może się jednać okazać warta świeczki. Przekonaj się na własnej skórze!


Obrazek


Rodzina wróżek i jej problemy

Jutrzenkowie – rodzina wróżek – przechodzi obecnie przez nieco trudniejszy okres. Tytania, matka i żona, marzy o niezależnym życiu oraz ucieczce od obowiązków domowych, podczas gdy jej mąż, Oberon, na pierwszym miejscu stawia rodzinę oraz jej rolę w społeczności. Niezależnie od tego, jak bardzo się kochają, w ich małżeństwie przydałby się powiew świeżości.

Mimo kłopotów oboje bardzo kochają swoją córkę, Marę. Tytania lubi uczyć ją zbieractwa, a Oberon pozwala jej na swobodne przemieszczanie się, w nadziei, że tak jak on, pokocha naturę.

Mara darzy miłością rodzinę, dom i wirującą wokół magię. Nie może się doczekać, aż zdobędzie skrzydła. Jest żądna przygód, ciekawska i pełna aspiracji. Pewnego dnia chciałaby zostać królową wszystkich wróżek – co będzie możliwe tylko, jeśli społeczność wróżek przyjmie system matriarchalny.


Obrazek


Inne postaci, na które możecie wpaść lub wlecieć

Care Ren, łączniczka rady wróżek oraz członkini komitetu powitalnego Innisgreen może być pierwszą z nich. Jej blond włosy i elegancki strój mogą budzić postrach, lecz jeśli nie zajdziecie jej za skórę, otrzymacie nagrody. Na początek możesz jej podać tosty z serem.

Spotkanie z Zhaleh Amani – szanowaną przez społeczność wróżką-seniorką – będzie dla Was przyjemnością. Można ją spotkać w lesie, gdzie wypatruje Simów, których może wysłać na misję.

Kiedy przypłynie łódź
Origin ID: Aschantka

ODPOWIEDZ

Wróć do „The Sims 4”